Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8955
Hei,

Beklager om denne er feilpostet:

Henvender meg her da jeg trenger litt hjelp. Jeg bestilte bredbånd fra Canal Digital forrige torsdag, og jeg hentet i dag ut deres ordinære Cisco-modem. Problemet oppstå når jeg skulle koble "Coax-kabelen" til vegguttaket mitt. Uttaket i veggen har forøvri 3 uttak, MM (multimedia, der hvor internetten faktisk skal hentes ut), ordinær antennekabel for TV, samt uttak for radio.

Her her problemer, jeg har lagt ved bilder for å illustrere problemet.

Selve uttaket: http://learnshit.net/illustrasjon.png - når jeg skrur av plasdekslet så dukker det opp en solid sirkerformel-metallboks. Problemet virker som at det skal være en "forlenger" ut fra MM-uttaket - den mangler. MM uttaket som skal benyttes er det øverste, i midten.

Bilde av tilsendt Coax-kabel: http://learnshit.net/1.jpg

Bilde av selve vegguttaket: http://learnshit.net/2.jpg - som beskrevet under illustrasjonsbildet i paint, så mangler det en forlenger av uttaket.

Jeg har allerede vært i kontakt med kundeservice hos Canal Digital, og de skulle sende en reparatør som skal bytte ut hele vegguttaket. Jeg lurer derfor på om noen har noen tips til hvordan jeg evt. kan skaffe meg nett så lenge? I påvente av reparatør fra Canal Digital (Kunne ta alt fra 1-3 dager).

På forhånd, takk! Om det etterspørres flere bilder / en bedre forklaring, så skal jeg få lagt ved dette!
Sist endret av tanx; 19. mai 2014 kl. 21:58.
Du kan koble deg på tv-utgangen. Hvis du mangler overgang får du kjøpt det på diverse elektrobutikker.
Trådstarter
takk for svar!
Not a real gamer
retovio's Avatar
kjøp en slik adapter som du kobler der tv signalet kommer og vist du er avhengig av tv så kjøper du en slik antenne splitter i tilegg
Sist endret av retovio; 20. mai 2014 kl. 00:08.
Crimea River
Alec's Avatar
Dette var noe som har følgt med i alle dekoderpakkene jeg har fått fra Canal Digital.. også Get som vi nylig byttet til.

Så om du spør dem om dette i morgen på chatten eller noe, så skal du ikke se bort ifra at de sender deg en gratis.

EDIT: Det er TV dekoderen vi har fått med et sånt adapter og det kan være derfor du ikke har det om du kun har kjøpt modem.
Jeg tror uansett de sender det gratis om man spør.
Sist endret av Alec; 20. mai 2014 kl. 01:50.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Du kan koble deg på tv-utgangen. Hvis du mangler overgang får du kjøpt det på diverse elektrobutikker.
Vis hele sitatet...

nei. på de aller fleste kontakter så kan du ikke det. noen er selvsagt defekte og av laber kvalitet. men alle utgangene er delt.

multimedia uttaket på kontaktene er forøvrig åpent på hele frekvensspektret.

radio dekker FMbåndet. og TV uttaket starter over FM båndet.

Canal digital kjører retur på mellom 42 og 55mhz. noe som da i sin tur gjør at du ikke får retur via TV uttaket som slipper igjennom frekvenser mellom ca 110ish Mhz og 862mhz..


ingen regel utten unntak, vært borti et lass av defekte kontakter. og noen eldgamle kontakter har IEC uttak som er helt åpne, så kan jo selvsagt gå.

Sidenote. man skal aldri bruke TV uttaket til bredbånd. man skal også unngå å bruke hjemmemekka kabler med F-twiston og coax fra 'tema/clasern.. da får man ræva og ustabilt internett.

til info er det også mange som har kontakter til satelitt. disse har jo også F-connector. men har et annet frekvensspekter. det vil fungere da de er åpne fra 5-2500mhz. men kabeltv i dag går fra 5-862mhz. da har igjen en del frekvenser det kan støye inn på.

alfa og omega er å benytte seg av rett utstyr. og drite i clasohlson og biltema sitt "universale" utstyr som ikke vil gjøre noen skikkelig nytte for seg
Sist endret av DSlhm; 24. mai 2014 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.