Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1339
Anonym bruker
"Underernært Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noe mere farlig å ta mdma mens man har mensen? Er det noen som evt har noe erfaring med det?
Unnskyld om jeg er feil person til å svare, da jeg er mann - men hvorfor skulle det være det? Om det noen hormoner ved menstruasjon som har kontraindikasjoner med MDMA? Hadde det vært det så tror jeg vi ville hørt om det i media for lenge siden.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mdma kan være farligere når man har mensen pga nok sodiumsalt i blodet er viktig for å ikke havne i koma og høyt østrogennivå påvirker hvordan kroppen tar opp vann og salt. 90% av de som det skjer med er jenter og det er en klar sammenheng med hormonene

Det mest vanlige er at man får mye verre nedtur dagene etter trippen på nivå av selvmordstanker når man har eller nettopp har hatt mensen.
Står om begge deler blandt annet her
https://www.vice.com/en/article/exkz...ying-from-mdma

https://bibliography.maps.org/biblio...resource/17563

Den største faren som jente og mdma er å høre på guttene om dosering også overdosere, vi jenter tåler mindre og den nest største faren er overgrep og seksuell utnyttelse som kan skje uavhengig av hvor du er i syklusen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mdma kan være farligere når man har mensen pga nok sodiumsalt i blodet er viktig for å ikke havne i koma og høyt østrogennivå påvirker hvordan kroppen tar opp vann og salt. 90% av de som det skjer med er jenter og det er en klar sammenheng med hormonene

Det mest vanlige er at man får mye verre nedtur dagene etter trippen på nivå av selvmordstanker når man har eller nettopp har hatt mensen.
Står om begge deler blandt annet her
https://www.vice.com/en/article/exkz...ying-from-mdma

https://bibliography.maps.org/biblio...resource/17563

Den største faren som jente og mdma er å høre på guttene om dosering også overdosere, vi jenter tåler mindre og den nest største faren er overgrep og seksuell utnyttelse som kan skje uavhengig av hvor du er i syklusen.
Vis hele sitatet...
Vil det si at masse salt/fet mat dagene før inntak begrenser denne faren?
Sist endret av tasmus82; 15. juli 2022 kl. 00:56.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Unnskyld om jeg er feil person til å svare, da jeg er mann - men hvorfor skulle det være det? Om det noen hormoner ved menstruasjon som har kontraindikasjoner med MDMA? Hadde det vært det så tror jeg vi ville hørt om det i media for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Hehe siden når har kvinnehelse vært en big deal for andre enn kvinner? Kvinner har mye høyere sjanse enn menn for å dø under operasjon hvis hun opereres av en mann fordi de ikke kan nok om kvinnehelse så hvorfor skulle media bry seg om at flere jenter enn gutter får livstruende problemer av et ulovlig rusmiddel? Bra at ts har vett til å undersøke selv og spørre Vi må ta vare på oss selv!
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Vil det si at masse salt/fet mat dagene før inntak begrenser denne faren?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke lege men det tror jeg ikke har noe å si for det er hvordan høyt østrogennivå frakter salt og vann i kroppen som er greia.

Har ikke opplevd det selv men sett venninner reagere som når man korker over og måtte hentes med ambulanse pga det
Men nedturen som forsterkes under mensen er syyyyk som jeg ikke unner noen!!

Oxo kjenner for mange som har blitt voldtatt etter å fått mdma og avverget en voldtekt selv. Jeg har sluttet å være i det miljøet pga guttene er sånn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hehe siden når har kvinnehelse vært en big deal for andre enn kvinner? Kvinner har mye høyere sjanse enn menn for å dø under operasjon hvis hun opereres av en mann fordi de ikke kan nok om kvinnehelse så hvorfor skulle media bry seg om at flere jenter enn gutter får livstruende problemer av et ulovlig rusmiddel? Bra at ts har vett til å undersøke selv og spørre Vi må ta vare på oss selv!
Vis hele sitatet...
Men dette burde jo vært allmenn kunnskap! Jeg synes media i mange tilfeller har vært flinke til å skrive om farene rundt rus, og selv har jeg også brukt masse tid på erowid og bluelight så nå ble jeg litt satt ut over at jeg ikke visste dette. Nå er riktig nok ikke MDMA min favoritt, men jeg har uansett prøvd å sette meg inn i dette.

Kanskje jeg faktisk har lest om det, men har ignorert informasjonen pga at den var irrelevant for meg? Uansett, takk for at du opplyser oss!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke lege men det tror jeg ikke har noe å si for det er hvordan høyt østrogennivå frakter salt og vann i kroppen som er greia.

Har ikke opplevd det selv men sett venninner reagere som når man korker over og måtte hentes med ambulanse pga det
Men nedturen som forsterkes under mensen er syyyyk som jeg ikke unner noen!!

Oxo kjenner for mange som har blitt voldtatt etter å fått mdma og avverget en voldtekt selv. Jeg har sluttet å være i det miljøet pga guttene er sånn
Vis hele sitatet...
Generelt er vel overgrep en greie i rusmiljø. Vet ikke helt hva annet jeg kan si enn unnskyld for at du og dine venner har vært nødt til å oppleve sånt - vi lever ikke i en perfekt verden, men jeg har ingen forklaring eller ord på hvorfor sånt skjer.

Og takk for at du tok deg tid til å forklare.
Sist endret av tasmus82; 15. juli 2022 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Men dette burde jo vært allmenn kunnskap! Jeg synes media i mange tilfeller har vært flinke til å skrive om farene rundt rus, og selv har jeg også brukt masse tid på erowid og bluelight så nå ble jeg litt satt ut over at jeg ikke visste dette. Nå er riktig nok ikke MDMA min favoritt, men jeg har uansett prøvd å sette meg inn i dette.

Kanskje jeg faktisk har lest om det, men har ignorert informasjonen pga at den var irrelevant for meg? Uansett, takk for at du opplyser oss!



Generelt er vel overgrep en greie i rusmiljø. Vet ikke helt hva annet jeg kan si enn unnskyld for at du og dine venner har vært nødt til å oppleve sånt - vi lever ikke i en perfekt verden, men jeg har ingen forklaring eller ord på hvorfor sånt skjer.

Og takk for at du tok deg tid til å forklare.
Vis hele sitatet...
Ja helt enig m deg at det burde være almennkunnskap men kvinnehelse er ikke det fordi menn ikke bryr seg, ikke engang leger xD
Tok mange år før jeg møtte en kvinnelig lege som lærte meg noe som helst om syklusen min og fikk vite jeg hadde blitt feilbehandlet og feilmedisinert av mannlige leger alle årene før.
Overgrep er kjipt ja... Skulle ønske det var mer almennkunnskap rundt det også men det hjelper så lite når flere gutter sammen voldtar eller noen sitter i stua og vet hva som foregår men griper ikke inn for at kompisen sin skal få score.. Jeg har vært på nach med G***e Dre*dal og han er ikke den eneste som løper etter jenter som er så rusa at de må gå å legge seg Jeg og venninnene mine har regel om å aldri la noen være alene men den voldtekten jeg avverget skjedde på under fem minutter en gutt som likte henne som gikk inn på rommet og sa han skulle gi vann og prate. Jeg syns han brukte litt for lang tid til å bare sette fra seg vann og høre at hun levde og når jeg gikk inn for å se hva han brukte så lang tid på så var alle klærne hennes av og han lå over hun. Hun var heeelt borte og visste ikke hvor hun var og gråt når jeg fikk han ut av rommet og det gikk opp for hun hva som nesten skjedde... Egentlig blir jeg stresset nå av å fortelle det fordi det kunne gått skikkelig ille og viser at man ikke kan stole på noen!!!
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uff nå vil jeg ikke tenke mere på det kjenner at dette er litt triggende for meg!

Uansett til deg jenta det er best å vente til mensen har vært slutt noen dager, da slipper du den syke nedturen oxo og husk å alltid drikk masse vann og ikke bli med noen gutter alene!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja helt enig m deg at det burde være almennkunnskap men kvinnehelse er ikke det fordi menn ikke bryr seg, ikke engang leger xD
Tok mange år før jeg møtte en kvinnelig lege som lærte meg noe som helst om syklusen min og fikk vite jeg hadde blitt feilbehandlet og feilmedisinert av mannlige leger alle årene før.
Overgrep er kjipt ja... Skulle ønske det var mer almennkunnskap rundt det også men det hjelper så lite når flere gutter sammen voldtar eller noen sitter i stua og vet hva som foregår men griper ikke inn for at kompisen sin skal få score.. Jeg har vært på nach med G***e Dre*dal og han er ikke den eneste som løper etter jenter som er så rusa at de må gå å legge seg Jeg og venninnene mine har regel om å aldri la noen være alene men den voldtekten jeg avverget skjedde på under fem minutter en gutt som likte henne som gikk inn på rommet og sa han skulle gi vann og prate. Jeg syns han brukte litt for lang tid til å bare sette fra seg vann og høre at hun levde og når jeg gikk inn for å se hva han brukte så lang tid på så var alle klærne hennes av og han lå over hun. Hun var heeelt borte og visste ikke hvor hun var og gråt når jeg fikk han ut av rommet og det gikk opp for hun hva som nesten skjedde... Egentlig blir jeg stresset nå av å fortelle det fordi det kunne gått skikkelig ille og viser at man ikke kan stole på noen!!!
Vis hele sitatet...
Som du ser så bruker jeg eget brukernavn her, og det er en grunn til det, for jeg bruker det samme på flere steder. Jeg ønsker at hvis jeg en dag skal forsvinne, så skal de som står igjen kunne finne ut hva slags mann jeg var - og hvis du er nysgjerrig selv så kan du ta et søk via Google så kan du også få vite det. Det er sikkert ingen trøst i å vite at du og vennene dine ikke er alene - så derfor vil jeg si som jeg sa i sta, unnskyld for alle vonde ting dere har vært nødt til å oppleve - virkelig, fra bunnen av mitt hjerte, unnskyld!
Sist endret av tasmus82; 15. juli 2022 kl. 01:38. Grunn: ordlegging
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noe mere farlig å ta mdma mens man har mensen? Er det noen som evt har noe erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri merket noe forskjell værtfall 🙄
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noe mere farlig å ta mdma mens man har mensen? Er det noen som evt har noe erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Tja, kanskje litt.
Dama tok MDMA med meg tidligere en gang hun hadde mensen. Det gikk helt fint.

MDMA er et relativt trygt rusmiddel, så lenge man følger anbefalingene, blandt annet om doseringen på maks 125 mg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke lege men det tror jeg ikke har noe å si for det er hvordan høyt østrogennivå frakter salt og vann i kroppen som er greia.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mdma kan være farligere når man har mensen pga nok sodiumsalt i blodet er viktig for å ikke havne i koma og høyt østrogennivå påvirker hvordan kroppen tar opp vann og salt. 90% av de som det skjer med er jenter og det er en klar sammenheng med hormonene
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hehe siden når har kvinnehelse vært en big deal for andre enn kvinner? Kvinner har mye høyere sjanse enn menn for å dø under operasjon hvis hun opereres av en mann fordi de ikke kan nok om kvinnehelse...
Vis hele sitatet...

Jeg synes du skal ta en for jentelaget og studere medisin. Det virker som du virkelig brenner for dette temaet
Sist endret av Superspurv; 15. juli 2022 kl. 10:16.
Sikkert like farlig å ta det ved mensen som å ta det når man har boner.
Sitat av eyecandy654 Vis innlegg
Sikkert like farlig å ta det ved mensen som å ta det når man har boner.
Vis hele sitatet...
Når vi snakker om mangelfull kunnskap om kvinnehelse.... Når mensen sammenlignes med ereksjon.

Et kjapt googlesøk viser også at å ta MDMA under mensen kan øke risikoen for overdose. Så ingen begrunnelse på dette dog, men er skrevet noe relevant i tråden her.
Sist endret av Medusa; 15. juli 2022 kl. 11:14.