Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3623
hei!
noen ganger får jeg plutselig veldig lyst til å ruse meg, oftest på rusmidler jeg er litt interessert i men som jeg aldri ville ha prøvd (i hvertfall ikke før om lenge, er bare 16!). får lyst til å ruse meg hele tiden, ikke tenke på noe annet... veldig skremmende, rart og irriterende. jeg vil ikke tenke sånn! mister litt kontrollen, spurte dealeren min om han hadde xanax, ville aldri gjort dette til vanlig!

eneste rusmiddelet jeg har prøvd er cannabis, og røyker aldri mer enn en gang i uka, i helgen. når jeg merker det går utover hverdagen tar jeg pause, jeg liker å ha et klart skille mellom edru og beruset. noen som har opplevd lignende?
Hver eneste narkis tenker akkurat som deg. I tillegg til dn hel haug andre folk. Dette er absolutt ikke noe unikt for deg.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
hei!
noen ganger får jeg plutselig veldig lyst til å ruse meg, oftest på rusmidler jeg er litt interessert i men som jeg aldri ville ha prøvd (i hvertfall ikke før om lenge, er bare 16!). får lyst til å ruse meg hele tiden, ikke tenke på noe annet... veldig skremmende, rart og irriterende. jeg vil ikke tenke sånn! mister litt kontrollen, spurte dealeren min om han hadde xanax, ville aldri gjort dette til vanlig!

eneste rusmiddelet jeg har prøvd er cannabis, og røyker aldri mer enn en gang i uka, i helgen. når jeg merker det går utover hverdagen tar jeg pause, jeg liker å ha et klart skille mellom edru og beruset. noen som har opplevd lignende?
Vis hele sitatet...
Er nok bedre å ta en pause igjen enn å la tanker bli til handling. Hvis du allerede har spurt etter xanax, uten at du kjenner deg igjen er det jo uten tvil ett dårlig tegn... Husk at hvis du bruker xanax får du mindre hemninger, og sjansen for å gjøre noe annet dumt kan øke.

Mitt råd er å finne noe annet å distrahere tankene med. Er det noe annet enn røyking du liker å holde på med, hobbyer eller instrumenter f.eks? Du sa du bare er 16 så jeg vil anbefale å begynne med andre ting først, også evt ta rusen etter det.

Er det kanskje noe som plager deg som gjør at du får en trang til å ruse deg?
At du kun røyker en gang i uka kan du jo være stolt av sett i sammenheng med veldig mange her.(fortsett med det, mere blir bare kjedelig)
ikke fukk opp hodet ditt så tidlig. hjernen vår er ikke ferdig utviklet før vi er rundt 23-25år.
Nylig aktiv tråd om xanax, hvis du vil vite om hva som kan være konsekvensene og virkningene av xanax :P

https://freak.no/forum/showthread.php?t=301364

Dessuten er nok den beroligende effekten som fjerner hemninger ekstremt avhengighetsskapende, litt som når man er så full at man ikke trenger å være selvkritisk lenger.
Anonym bruker
"Overrasket Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare si; Xanax fremkaller ofte en "samme faen" - holdning som fort fører til rulleblad og elendige avgjørelser. Alle mine verste fuck ups og 4 poster på rulleblad kommer fra pillerus.
Jeg har brukt mye rusmidler og har jævlig ofte russug. Er noe jævlig dritt tanker men har vært clean ca ett halvt år ass.
De tankene er utrolig plagsomme og intense, men de går over
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
kjøpte ikke xanax, denne holdningen varer max 1 time så blir det vanlig. har ofte 2 sider når jeg tenker sånn, den fornuftige som sier at det er tull (den jeg er til vanlig), og knarkeren (den som spør dealeren om xanax). har allerede begynt på en pause etter nyttårsaften
takk for gode svar og innspill da (og knert1 for all info om xanor)!
Hey Mekkelek! Du er ikke alene!
Disse tankene dukker opp relativt ofte i hodet mitt. Jeg er flink til å holde styr på de, men noen ganger "brekker" jeg. Da ender d opp med at jeg prøver disse stoffene, men jeg tenker alltid på konsekvensene og leser meg opp før jeg tar stoffene. Holder meg til stoffer som ikke er uberskadelig som syre, molly osv.

Lykke til videre!
(PS: jeg er også 16)

Edit: grammar
Sitat av Nybegynner15 Vis innlegg
leser meg opp før jeg tar stoffene. Holder meg til stoffer som ikke er uberskadelig som syre, molly osv.
Vis hele sitatet...
Ja du leser deg godt opp ser jeg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nybegynner15 Vis innlegg
Hey Mekkelek! Du er ikke alene!
Disse tankene dukker opp relativt ofte i hodet mitt. Jeg er flink til å holde styr på de, men noen ganger "brekker" jeg. Da ender d opp med at jeg prøver disse stoffene, men jeg tenker alltid på konsekvensene og leser meg opp før jeg tar stoffene. Holder meg til stoffer som ikke er uberskadelig som syre, molly osv.

Lykke til videre!
(PS: jeg er også 16)

Edit: grammar
Vis hele sitatet...
"Syre" og "molly" er faktisk ikke så farlige som du ser ut til å tro, men forstå meg rett: Begge stoffene kan gi brukeren kraftige sanseinntykk som i noen tilfeller kan være veldig overhvelmende.
Fysisk sett så er begge stoffene lite skadelige, så langt jeg vet finnes det ikke noe dødsfall forårsaket av LSD alene. På MDMA finnes det noen, de fleste du hører om i avisen er andre stoffer som er solgt som "Ecstacy", farligere stoffer som PMMA o.l.

Det er mye farligere å kombinere beroligende piller og alkohol, der den kombinerte effekten kan få deg til å sovne inn og avhengighetspotensialet er ganske stort.
Lykke til videre.. ville holdt meg til cannabis om jeg var deg.
Beklager for upresist språk!
Mente at jeg holder meg til syre og molly.

(PS: Hvis det er noen stoffer jeg burde prøve eller unngå, så tar jeg gjerne imot tips!)
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nybegynner15 Vis innlegg
Beklager for upresist språk!
Mente at jeg holder meg til syre og molly.

(PS: Hvis det er noen stoffer jeg burde prøve eller unngå, så tar jeg gjerne imot tips!)
Vis hele sitatet...
er på lik linje med deg innen dop tror jeg, da jeg er fast bestemt på å ikke prøve opiater og piller og slikt, har lyst til å prøve emma og andre psykadelika, men venter med det til hjernen er litt mer utviklet tror ikke jeg er klar for syretrip enda, blir isåfall mdma først.
vet ikke hva meningen med innlegget var menmen

Sitat av Nybegynner15 Vis innlegg
(PS: Hvis det er noen stoffer jeg burde prøve eller unngå, så tar jeg gjerne imot tips!)
Vis hele sitatet...
PS: ville unngått syre og molly, prøv cannabis
Sist endret av Mekkern; 9. januar 2018 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil ikke være en moralsk pekefinger ved å fortelle deg at du burde slutte å røyke (pga alderen din), siden det er ditt eget valg.

Men jeg kan råde deg til å finne aktiviteter og gjøre ting som stimulerer hjernen din.
Eksempelvis: Styrketrening, lære å spille et instrument, meditasjon, lese en god bok eller gjøre noe sosialt?
Det er i hvert fall noe du IKKE ville ha angret på i fremtiden. Husk å slapp av, og ikke stress. Du har all verdens tid foran deg til å gjøre hva du vil!