Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  387 152005
Lørenskog-saken: Siktet dømt i helerisak

Vedkommende kan da trygt sier å være i "bransjen"...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nei nå må det snart komme noe nytt.



Med 4 siktede uten noe lik ligger dette an til å bli den neste Orderud-saken?
Sist endret av Dough; 15. januar 2023 kl. 18:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Nei nå må det snart komme noe nytt.



Med 4 siktede uten noe lik ligger dette an til å bli den neste Orderud-saken?
Vis hele sitatet...
Tror han er uskyldig.. Eller, det er merkelig hvordan han skulle ha tilgang til såpass profesjonelle folk selv om med hans penger er vel ikke det umulig.
Helt idiotisk å tro han er uskyldig. Jeg trodde også det, til det kom fram om ekteskapskontrakten, at kona ville skilles men at kontrakten ikke ville vært gyldig så hun hadde tatt halvparten av verdiene hans. Da er det ikke lenger noe å lure på. Den overføringen av monero gjort i samarbeid emd politiet som "kommunikasjon" var betaling for oppdraget. Ganske smart... Men ja, det er et godt spørsmål hvordan han her har fått kontakt med folk kapable til å gjøre dette.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Tror han er uskyldig.. Eller, det er merkelig hvordan han skulle ha tilgang til såpass profesjonelle folk selv om med hans penger er vel ikke det umulig.
Vis hele sitatet...
Trudde "alt var mulig" med penger. Kryptomannen er fortsatt siktet og det er kjent at han hadde en rekke møter med Tom Hagen frem til og med den aller siste tiden før hun ble borte. Det har vel også vært endring av forklaring i avhørene om akkurat disse møtene som først ikke omhandlet Monero men merkelig nok så gjorde de det likevel. Pussig?

Med Hagens rotete forklaringer i avhør er det fullt forståëlig at Holden har anbefalt han om å ikke si noe mer. Det er jo kjent taktikk her på freak også: Ikke si noe, du vet ingenting.
Sist endret av Dough; 16. januar 2023 kl. 09:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
det er et godt spørsmål hvordan han her har fått kontakt med folk kapable til å gjøre dette.
Vis hele sitatet...
Med den formuen Tom Hagen har så er det nok ikke så vanskelig å finne noen som er villige til å begå drap for den rette summen. Hvor går din grense? For folk flest er det nok utenkelig å noen gang skulle ta ett liv, men man ser jo drap bli begått for bagatellmessige summer og årsaker også..
Dette ser jo ikke ut som en handling som er oppstått in the heat of the moment heller, så akkurat det med hvordan han kan ha kommet i kontakt med kapable folk føler jeg er en problemstilling man ikke trenger å vektlegge noe særlig.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tvert imot har det vel en del å si. Gå på shopping etter torpedo/bootleg-leiemorder sier jo litt om hvilke planer man har.
Det var da en spesiell måte å se det på DrDeath. At man har penger hjelper ikke en dritt hvis man ikke har kontakter. Du sier det som om han nærmest bare tok den første og beste tilfeldige person, og tilbød den nok penger så er det bankers? Tom Hagen virker ikke som en som vanket i noen miljøer hvor folk som kan utføre dette også vanker, rett og slett, så jo, jeg syns det er en interessant problemstilling og det er jeg sikker på er noe politiet har brukt utallige timer på å finne ut av også.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Det var da en spesiell måte å se det på DrDeath. At man har penger hjelper ikke en dritt hvis man ikke har kontakter. Du sier det som om han nærmest bare tok den første og beste tilfeldige person, og tilbød den nok penger så er det bankers? Tom Hagen virker ikke som en som vanket i noen miljøer hvor folk som kan utføre dette også vanker, rett og slett, så jo, jeg syns det er en interessant problemstilling og det er jeg sikker på er noe politiet har brukt utallige timer på å finne ut av også.
Vis hele sitatet...

Så hva i alle dager er det du prøver å si? Hva er det du mener er en plausibel forklaring på hvor han eventuelt har kommet over noen som er kapabel da?

At man har penger hjelper EKSTREMT mye. Det er jo ikke bare innen visse miljøer man ser at folk begår drap.
Jeg mener at han opp i gjennom årene antageligvis har kommet over folk som har vært villige til å gå over lik for denne rette summen- og disse folkene kommer i alle former og farger, det er ikke forbeholdt visse personer i visse miljøer.
Aner ikke hvilke linjer du leser mellom for å få det til å virke ut som han nærmest har tilbudt en tilfeldig person penger, men du får det jo til å virke ut som om man må henge i ett leiemorder miljø for å kunne finne noen som er i stand til å utføre et drap.

At politiet har brukt utallige timer på å finne ut av det kan jo underbygge det at man ikke nødvendigvis har med den stereotypiske drapsmannen fra det hardbarka miljøet du mener drapsmenn er nødt å tilhøre.
Sist endret av DrDeath; 16. januar 2023 kl. 13:09.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nå er det jo en grunn til at man forbinder torpedoer med... folk som ikke akkurat er konvensjonelt mektige eller rike. De har for mye å tape på slikt. Hvorfor skal man gidde den typen lavnivåkriminalitet hvis man, for å sette det på spissen, allerede får penger i fanget?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har ikke helt oversikt over alle forbindelsene her men nettet snører seg for TH. Kansje trengte ikke den skøyteinteresserte TH gå lenger enn til den lokale ishallen...

Siktet for Furuset-skyting: Tidligere idrettsleder med mange dommer bak seg

Daglig leder slutter
▼ ... over en måned senere ... ▼
clcr.me/RonjafraOslo
2 0
håper han får den straffen han fortjener hvis han er skyldig så klart
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om det har skjedd noe nytt her da? @dough?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har teorier på hvor Anne-Elisabeth Hagen er?

https://www.tu.no/artikler/slik-bygg...-kroner/446773

Jeg har selv hørt teorien om at hun ligger under snø og syntes dette i seg selv høres genialt ut med sine 40.000kvm. Arbeidet var så omfattende at de startet i alle ender, topp-/bunn og midtre del. Løsmasser, leire og fjell har blitt fjernet, samt etterfylt med kult. 15meter dype fundamenter under bakken osv osv.
Byggefasen startet i november 2017 og byggefasen nærmet seg slutten to år etterpå, altså 2019
Anne-Elisabeth Hagen forsvant 31.oktober 2018.

Hvis Anne-Elisabeth Hagen ligger under snø så har politiet omtrent en umulig oppgave, både på økonomisiden og arbeid. All ære til politiet hvis de klarer å løse denne saken.
Sist endret av svingom; 2. september 2023 kl. 01:19.
Sitat av svingom Vis innlegg
Noen som har teorier på hvor Anne-Elisabeth Hagen er?

https://www.tu.no/artikler/slik-bygg...-kroner/446773

Jeg har selv hørt teorien om at hun ligger under snø og syntes dette i seg selv høres genialt ut med sine 40.000kvm. Arbeidet var så omfattende at de startet i alle ender, topp-/bunn og midtre del. Løsmasser, leire og fjell har blitt fjernet, samt etterfylt med kult. 15meter dype fundamenter under bakken osv osv.
Byggefasen startet i november 2017 og byggefasen nærmet seg slutten to år etterpå, altså 2019
Anne-Elisabeth Hagen forsvant 31.oktober 2018.

Hvis Anne-Elisabeth Hagen ligger under snø så har politiet omtrent en umulig oppgave, både på økonomisiden og arbeid. All ære til politiet hvis de klarer å løse denne saken.
Vis hele sitatet...
*Snø, så det er litt lettere å skjønne hva du mener. snø finnes over hele landet, noen landsdeler store deler av året.
Sitat av svingom Vis innlegg
Noen som har teorier på hvor Anne-Elisabeth Hagen er?

https://www.tu.no/artikler/slik-bygg...-kroner/446773

Jeg har selv hørt teorien om at hun ligger under snø og syntes dette i seg selv høres genialt ut med sine 40.000kvm. Arbeidet var så omfattende at de startet i alle ender, topp-/bunn og midtre del. Løsmasser, leire og fjell har blitt fjernet, samt etterfylt med kult. 15meter dype fundamenter under bakken osv osv.
Byggefasen startet i november 2017 og byggefasen nærmet seg slutten to år etterpå, altså 2019
Anne-Elisabeth Hagen forsvant 31.oktober 2018.

Hvis Anne-Elisabeth Hagen ligger under snø så har politiet omtrent en umulig oppgave, både på økonomisiden og arbeid. All ære til politiet hvis de klarer å løse denne saken.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det nødvendigvis ligger noe ekstraordinært eller spektakulært i hvor liket er, det er en avsporing. Det kan være hvor som helst.

Det som derimot er interessant er at nettet for lengst har snøret seg sammen. TH var på ingen måte var uten kriminelle forbindelser i lokalmiljøet sånn det har vært fremsatt. Jeg har postet et hint om dette noen få innlegg tilbake som er veldig lett å kunne bekrefte ut i fra det vi allerede vet. Andre forbindelser og forbindelsene videre herfra er mange og interessante men blir en egen avhandling med mange "hypoteser" som krever litt innsyn og kjennskap til saken og de siktede for å kunne forstå. Det er jo ikke uten grunnlag at det fortsatt er fire siktede i saken og flere av disse henger sammen med disse forbindelsene.

For de som er interessert vil jeg anbefale tråden på flashback. Lang, nesten fascinerende hvor desperat noen få forsvarer TH.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er ingen av de som liksom forsvarer TH i flashback-tråden som egentlig mener det, det er snakk om et lite knippe trolleprofiler som har holdt texas i tråden i årevis, nettopp fordi de har funnet ut hvor provoserende det er for folk flest med normal rettsfølelse.

Tråden er nemlig plutselig helt normal når disse profilene tar seg en pause...
Hvem sier det er et lik der ute? Visst hun ble kidnappet og drept av profesjonelle (noe mye tyder på) så ville det beste være å løse liket opp i etsende syre. Ektefellen har iallefall nok penger til å kunne ha ansatt noen profesjonelle til dette (f.eks. Eks. CIA eller Eks. KGB).

Det høres kanskje ut som en konspirasjonsteori, men er fullt mulig.
Sist endret av einsteindragon; 14. september 2023 kl. 00:30.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...bevis-var-feil

Telefon-utskriftene fra mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen viser at Tom Hagen blant annet ringte til sin kone klokken 10.06 og 10.07, fra en gammel Nokia mobiltelefon.

Disse anropene hadde imidlertid ikke politiet funnet igjen på Nokia-telefonen til den drapssiktede milliardæren. Politiet har derfor påstått at han har slettet anropene for å skjule spor. Men så viser det seg at telefonen hans slettet anrop automatisk, og politiet tok feil når de påstod at Tom Hagen selv hadde slettet ting.

I tillegg kommer denne saken:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...ring/16054094/

En ansatt i Vegvesenet skal ha påstått at Tom Hagen hadde kjørt 89 kilometer den dagen hans kone forsvant. Disse sakene kan vel forklare hvis Tom Hagen hadde et komplisert forhold til etterforskningen. For Hagen har det kanskje fremstått som at politiet bevisst lyver og hadde fabrikkert disse bevisene mot ham. Men for politiet fremstod det kanskje som at Tom Hagen hadde benektet hvor langt han hadde kjørt, eller ting som ikke fantes på telefonen hans lenger.

Disse "bevisene" kan sikkert ha vært grunn til at etterforskerne var så ivrige på at Tom Hagen måtte være ansvarlig bak forsvinningen, og derfor var de kanskje ikke særlig interesserte i å etterforske eventuelle andre retninger.
Sitat av Fishface Vis innlegg

I tillegg kommer denne saken:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...ring/16054094/

En ansatt i Vegvesenet skal ha påstått at Tom Hagen hadde kjørt 89 kilometer den dagen hans kone forsvant. Disse sakene kan vel forklare hvis Tom Hagen hadde et komplisert forhold til etterforskningen. For Hagen har det kanskje fremstått som at politiet bevisst lyver og hadde fabrikkert disse bevisene mot ham. Men for politiet fremstod det kanskje som at Tom Hagen hadde benektet hvor langt han hadde kjørt, eller ting som ikke fantes på telefonen hans lenger.

Disse "bevisene" kan sikkert ha vært grunn til at etterforskerne var så ivrige på at Tom Hagen måtte være ansvarlig bak forsvinningen, og derfor var de kanskje ikke særlig interesserte i å etterforske eventuelle andre retninger.
Vis hele sitatet...
Dette er 2 saker helt uten sammenheng. Vegvesen-rapporten ble kjent som forfalsket for politiet allerede 2 måneder etter forsvinningen så det er syltynt at den skal ha påvirket etterforskningen i noen særlig grad og i det tidsperspektivet vi snakker om her.
Uansett hvem som står bak så sier statistikken at i de fleste tilfeller når det handler om drap, så er det som oftest Ektefellen, Kjæresten, eks. Mannen eller eks. Kjæresten. Spesielt her i Norge.

Så politiet gjør nesten alt rett visst de er overbevist om at Hagen står bak. Ved en skilsmisse så ville han sannsynligvis også tapt svært store summer. i penger og eiendom. Det gir et sterkt motiv, for visst jeg ikke husker feil så planla de å skille seg.
Sist endret av einsteindragon; 20. september 2023 kl. 23:19.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Uansett hvem som står bak så sier statistikken at i de fleste tilfeller når det handler om drap, så er det som oftest Ektefellen, Kjæresten, eks. Mannen eller eks. Kjæresten. Spesielt her i Norge.

Så politiet gjør nesten alt rett visst de er overbevist om at Hagen står bak. Ved en skilsmisse så ville han sannsynligvis også tapt svært store summer. i penger og eiendom. Det gir et sterkt motiv, for visst jeg ikke husker feil så planla de å skille seg.
Vis hele sitatet...
Nei politiet gjorde litt for lite ting korrekt i denne saken, fordi de så tydlig låste seg helt fast i at Hagen var skyldig veldig tidlig i etterforskningen. Det har nok hindret politiet i å foreta en bredere etterforskning og nå er det vel ingenting som tyder på at saken noen gang vil bli løst?

Det er vel ingenting som tilsier at de planla å skille seg, det har derimot vært skrevet side opp og ned i denne tråden og i kommentarfelt om en ca 30 år gammel episode der ting ikke var helt topp i ekteskapet. Ingen lever vel som mann og kone i flere tiår sammen uten at det blir litt motgang?

Såvidt jeg erindrer hadde vel Hagen også noe juridiske papirer som beskyttet ham og hans verdier ved et evt. ekteskapsbrudd? Hun skulle få bolig og investeringene skulle gå til ham tror jeg det var.

På meg virker det som eneste årsaken til at denne saken har fått så mange til å spekulere er Hagens likningsverdi. "For tenk om de får satt fast en milliardær, for en deilig skandale".
Sist endret av _abc_; 21. september 2023 kl. 09:56.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei politiet gjorde litt for lite ting korrekt i denne saken, fordi de så tydlig låste seg helt fast i at Hagen var skyldig veldig tidlig i etterforskningen. Det har nok hindret politiet i å foreta en bredere etterforskning og nå er det vel ingenting som tyder på at saken noen gang vil bli løst?
Vis hele sitatet...
Tidlig i saken så ble politiet villedet av TH til å etterforske dette som en reell kidnapping. Dette har selvfølgelig vært til hinder for avgjørende tidlig etterforskning og alle muligheter for tap og skjuling av viktig og avgjørende bevis.

Det er vel ingenting som tilsier at de planla å skille seg, det har derimot vært skrevet side opp og ned i denne tråden og i kommentarfelt om en ca 30 år gammel episode der ting ikke var helt topp i ekteskapet. Ingen lever vel som mann og kone i flere tiår sammen uten at det blir litt motgang?
Vis hele sitatet...
Dette er jo som å høre TH selv omtale det. Alt annet tyder på det motsatte.

jeg erindrer hadde vel Hagen også noe juridiske papirer som beskyttet ham og hans verdier ved et evt. ekteskapsbrudd? Hun skulle få bolig og investeringene skulle gå til ham tror jeg det var.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, dokumenter som det er stor tvil til hvorvidt de kan kjennes gyldige da det er en grov skeivfordeling. En teori er at AEH likevel rettmessig kunne dratt med seg store verdier ut av ekteskapet og at dette kan være en del av et motiv.

På meg virker det som eneste årsaken til at denne saken har fått så mange til å spekulere er Hagens likningsverdi. "For tenk om de får satt fast en milliardær, for en deilig skandale".
Vis hele sitatet...
På deg ja... For min del er det viktigere å få satt fast en kald og kynisk narsissist.

Virker som du har lest et par overskrifter tidlig i saken og har gjort deg opp din mening i en langt større og kompleks sak. Minner om at det er flere siktede i saken.
Sitat av Dough Vis innlegg
Tidlig i saken så ble politiet villedet av TH til å etterforske dette som en reell kidnapping. Dette har selvfølgelig vært til hinder for avgjørende tidlig etterforskning og alle muligheter for tap og skjuling av viktig og avgjørende bevis.
Vis hele sitatet...

Såvidt jeg vet er det absolutt ingenting som tilsier at Hagen har avgitt falsk forklaring, eller produsert falske bevis. Hadde det vært tilfelle ville vel Hagen fortsatt sittet i varetekt? Men nei, det fantes ingen ting hos politiet som tilsa at Hagen skulle bli sittende i varetekt. Konklusjon, politiet har ikke kunnet bevise eller sannsynliggjøre at kidnappingen er noe Hagen har konstruert opp.

Dette er jo som å høre TH selv omtale det. Alt annet tyder på det motsatte.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg hele tiden har unnlatt å hoppe på bølgen og fulgt alle ville spekulasjoner? Det er vel mer at nå danner det seg i mønster i det du forfekter i tråden. Du slenger ut ting uten bevis og griper alle mulig strå.


Det stemmer, dokumenter som det er stor tvil til hvorvidt de kan kjennes gyldige da det er en grov skeivfordeling. En teori er at AEH likevel rettmessig kunne dratt med seg store verdier ut av ekteskapet og at dette kan være en del av et motiv.
Vis hele sitatet...
En må vel utgå fra at all den tid disse dokumentene helt sikkert er utarbeidet av en advokat eller i det minste en jurist så har helt sikkert ekteparet hatt troen på at dokumentene var gyldige. Altså, om de begge tror det så er det vel strengt tatt kun 1 part i ekteskapet som har noe å tjene på kidnapping - og det er ikke Hagen men hans frue. Og det ble vel også betalt inn løsepenger eller noe slikt? Sitter Hagens frue på en stillehavsøy og nyter livet?


På deg ja... For min del er det viktigere å få satt fast en kald og kynisk narsissist.
Vis hele sitatet...
For meg er det viktigste at saken blir løst, og at ingen blir uskyldig dømt og du har jo selv kun bragt spekulasjoner og spekulering kan man som jeg viste gjøre begge veier.

Virker som du har lest et par overskrifter tidlig i saken og har gjort deg opp din mening i en langt større og kompleks sak. Minner om at det er flere siktede i saken.
Vis hele sitatet...
Minner om at Hagen ble satt i varetekt og senere sluppet fri. Samt at hele boligen og alle hans eiendommer og hytter og slikt er gjennomsøkt med bikkjer, likhunder, røngten og landets fremste kriminaletterforskere.

Og sålangt har ikke politiet klart å konkludere med at Hagen lyver eller tatt ham i å forklare seg uriktig rundt sine bevegelser. Til tross for at det også er foretatt en temmelig omfattende overvåkning av Hagen og gjentatte søk i boligen, på eiendommen og dusinvis av vitneavhør. Ingenting styrker ditt syn på sak.

Jeg kan naturligvis ta feil. Og det er helt greit det. Men jeg tror ikke det basert på det vi vet gjennom media i denne saken. Jeg tror likevel vi kan konkludere med at bevis finnes ikke og det er heller ikke overveiende sannsynlig at Hagen er skyldig, for da ville han ikke blitt sluppet fri.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det absolutt ingenting som tilsier at Hagen har avgitt falsk forklaring, eller produsert falske bevis.
Vis hele sitatet...
Men å helt åpenbart lyve er helt naturlig og et helt OK tegn på uskyld?

Etter at VG tok kontakt med politiet og Tom Hagens advokat om denne saken, skal Hagen ha opplyst til politiet at storfemøkken kunne stamme fra kugjødsel og plantejord som ekteparet hadde i en komposthaug ute i hagen.

Ifølge VGs opplysninger skal Hagen ha formidlet til politiet at det er sannsynlig at en hundevalp, som de hadde på denne tiden, kan ha gravd i komposthaugen, dratt med seg komposten inn huset, og at Anne-Elisabeth Hagen kan ha tørket hundevalpen med de to aktuelle tørkepapirene.
Vis hele sitatet...
Opplysninger til VG om Lørenskog-saken: Undersøkte møkkakjellere etter åstedsfunn
Årene går, Hagen er fortsatt en fri mann, beveger seg fritt og politiet har ikke forsøkt seg på en ny varetektsfengsling av Hagen. Da blir min naturlige konklusjon at situasjonen er uendret, det finnes ingen beviser for hverken løgner eller falsk forklaring og dermed ingenting som styrker politiets sak. For hadde politiet hatt mer så hadde Hagen blitt satt i varetekt umiddelbart.

Kan det rett og slett tenkes at Hagen faktisk ER uskyldig og at politiet har sløst vekk flere år med etterforskning ved å være for ensrettet i etterforskningen, ikke gå bredt nok ut i starten og ikke har vist vilje og evne til søke bredere senere i saken, heller ikke når de ikke fikk medhold for videre varetekt av Hagen?
Sist endret av _abc_; 21. oktober 2023 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av robhol Vis innlegg
Nå er det jo en grunn til at man forbinder torpedoer med... folk som ikke akkurat er konvensjonelt mektige eller rike. De har for mye å tape på slikt. Hvorfor skal man gidde den typen lavnivåkriminalitet hvis man, for å sette det på spissen, allerede får penger i fanget?
Vis hele sitatet...
https://www.vg.no/spesial/c/stories/QoKdoJ

Jeg forbinder torpedoer i en viss grad med de rikeste og mektigste altså
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kan det rett og slett tenkes at Hagen faktisk ER uskyldig og at politiet har sløst vekk flere år med etterforskning ved å være for ensrettet i etterforskningen, ikke gå bredt nok ut i starten og ikke har vist vilje og evne til søke bredere senere i saken, heller ikke når de ikke fikk medhold for videre varetekt av Hagen?
Vis hele sitatet...
Nei.

«En eventuell skilsmisse, herunder med en potensiell rettslig prøving av ektepakt og deling av felleseie, ville ikke bare medført et betydelig økonomisk tap for siktede på nær 1 milliard kroner, men ville også medført tap av eierskap, flertall og innflytelse i selskapene siktede har bygget opp gjennom et langt forretningsliv».

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...-opp/16166258/
Sitat av Dough Vis innlegg
Nei.

«En eventuell skilsmisse, herunder med en potensiell rettslig prøving av ektepakt og deling av felleseie, ville ikke bare medført et betydelig økonomisk tap for siktede på nær 1 milliard kroner, men ville også medført tap av eierskap, flertall og innflytelse i selskapene siktede har bygget opp gjennom et langt forretningsliv».

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...-opp/16166258/
Vis hele sitatet...
Nei til deg også. Du klamrer deg til en hver ting som kan kaste mistanken mot gamle Hagen. Det er ikke første gang i denne tråden heller.

Det spiller jo ingen rolle hva eksperter og jurister mener om denne avtalen. Poenget er jo hva mente Hagen selv? Han må jo ha trodd at avtalen sikret ham. Det var jo tross alt han selv som initierte den kontrakten, den gang da. Og den kontrakten ble jo utformet av jurister. Det er dermed veldig store sjanser for at Tom Hagen har hatt stor tro på sin juridiske avtale med sin kone at det dermed aldri ville vært et tema for ham.

Igjen, hadde politiet hatt beviser mot Hagen, så ville han havnet rett tilbake på varetekt. Men de har ingen beviser så da kan du bare droppe å forsøke å vri alt til at Hagen er skyldig, eller forsøke kaste mistankens slør på ham. Det er faktisk så lite som peker i hans retning at han slapp ut av varetekt relativt kjapt. Til tross for at politiet hadde avlyttet ham, gjort gjentatte søk i og ved alle hans eiendommer, brukt likhund osv.

Det virker rett og slett som mange å tråden ønsker han er skyldig og kanskje først og fremst fordi han er milliardær. Men selv milliardærer må dømmes i retten før de er skyldige. Inntil en evt. dom sier det motsatte er Tom Hagen en uskyldig mann.
Det er jo nettopp derfor han fikk kona si drept, det gikk opp for han at den ekteskapskontrakten de skrev for tredve år siden ikke lenger holdt vann da hans økonomi hadde endret seg så mye.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei til deg også. Du klamrer deg til en hver ting som kan kaste mistanken mot gamle Hagen. Det er ikke første gang i denne tråden heller.
Vis hele sitatet...

Statadvokaten støtter siktelsene og at saken fortsatt går sin gang. Det forholder jeg meg til.

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Det er jo nettopp derfor han fikk kona si drept, det gikk opp for han at den ekteskapskontrakten de skrev for tredve år siden ikke lenger holdt vann da hans økonomi hadde endret seg så mye.
Vis hele sitatet...
Det er et så sterkt motiv at det er vanskelig å bortforklare.
Sist endret av Dough; 29. oktober 2023 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes også denne saken kvalifiserer godt til dømming liknende orderud-saken. Finnes ingen ukjent bande i utlandet som på eget initiativ kidnappet henne.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ekteskapet med litt humper i veien som alle andre er nå også dokumentert i AEH's helsejournal.

Lege rådet Anne-Elisabeth Hagen til å søke advokathjelp
Den saken her gikk fra at jeg har vært helt sikker på at Tom sto bak det,til en gryende tvil.Synes det er jævla rart de ikke klarer å finne noe som helst håndfast av bevis mot han

Kjenner til å med littegrann til den såkalte kryptomannen som er sikta i saken gjennom gammle felles venner,tviler sterkt på at han er skyldig i det han er sikta for
Sist endret av JayHova; 12. november 2023 kl. 01:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med alt som etter hvert er blitt kjent hvis TH er uskyldig så er AEH og familien Hagen valgt fordi de visste TH kom til å få sånne enorme mengder med sterke indisier på flere motiv på seg. Alt dette kan bare ikke lenger være et tilfeldig offer selv om det selvfølgelig ikke er umulig, finner det bare svært lite sannsynlig. Jeg har vært usikker i saken men det er lenge siden.

Og i forhold til alt som er lekket er det litt naivt å tro at det er alt. Jeg velger å tro de sitter på mye mer og at dette bare er "smakebiter" på hva som kommer.
Sist endret av Dough; 12. november 2023 kl. 10:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er allment kjent at i drapssaker hvor det har vært et par forhold, og den ene dør, har den andre i forholdet i ni av ti tilfeller enten gjort det eller fått noen andre til å gjøre det.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Det er allment kjent at i drapssaker hvor det har vært et par forhold, og den ene dør, har den andre i forholdet i ni av ti tilfeller enten gjort det eller fått noen andre til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Som de sier i USA om motivet i disse sakene. "Sex and money." Bare å bytte ut sex med ekteskap som er helt naturlig alderen tatt i betraktning.
Sitat av Dough Vis innlegg
Ekteskapet med litt humper i veien som alle andre er nå også dokumentert i AEH's helsejournal.

Lege rådet Anne-Elisabeth Hagen til å søke advokathjelp
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke kommet noe nytt i saken, det virker nå som politiet forsøker å lete med lupe etter ting som styrker mistanken mot Hagen fremfor å søke bredere slik at de kanskje klarer å få tatt den eller de som står bak forsvinningen.

Hadde politiet hatt noe av verdi i denne saken ville Hagen blitt satt i varetekt. Det er han ikke såvidt jeg vet, og da blir slikt bare spekulasjoner og lekkasjer ment for å forhåndsdømme.

Selv milliardærer har krav på rettsvern og rettssikkerhet.