Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7021
Hei. Jeg var full i går og tok noen dårlige valg. På vei hjem fra byen ble jeg stoppet av to gutter som slang litt dritt. Hisset meg opp og det ble litt knuffing. De to stakk av og jeg fulgte etter, dum og full som jeg var. Det ender med at jeg får meg en på tryne og gutta forsvinner. Ser dem igjen 5min senere uten for en Narvesen. Jeg sender dem noen stygge blikk og det blir litt mer knuffing. De går bort til en politibil, peker på meg og jeg løper(har bare fylla å skylde på her og en generell politi noia) blir seff tatt igjen og lagt i jern. Politimannen sier at det bærer på stasjonen siden jeg har slått ned 2personer og for ordensforstyrrelse. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke slo noen. Det er mulig jeg rev litt i dressjakka til han ene så den revnet... På stasjonen finner de en halv xanax i lomma mi. Sitter ca 9-10 timer på cella, så var det rett ut. Ikke noe avhør (virket som det var fult på alle avhørsrommene?? Han tok meg med til et rom men der var det opptatt) Ingen info, ingen papirer. Hva skjer? Sender de meg bot i posten? Burde jeg ikke fått noe info
Her hører du sannsynligvis ikke noe mer. I verste fall en bot på noen tusenlapper for ordensforstyrrelse/ brudd på legemiddelloven. Er du maksimalt uheldig så har disse gutta anmeldt deg, og da kan du i verste fall bli dømt for legemsfornærmelse. (Typisk 30 dagers betinget fengsel) Men ettersom det ikke ble noe avhør vil jeg tro at du har sluppet greit unna denne, og kan starte mandagen uten utvida fyllenerver.
Ok. Det er jo greit å høre. Bot er ikke så farlig, men hadde vært kjipt å bli anmeld og dømt for vold... Har selv ganske vondt i fleisen etter den trøkken jeg fikk. Og selv fikk jeg ikke delt ut noen slag i det hele tatt. Når det er sakt så var jeg den aggressive av oss. husker jeg ropte litt av hvert og inviterte til basketak. Det begynte jo bare med noen frekke komentarer, og det var jeg som dyttet dem først
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du får ingen bot tilsendt uten at du har vært i et avhør, eller har fått muligheten til å forklare deg. Mulig de ikke har hatt tid til å ta avhør av deg der og da, eller når du ble sluppet ut. Derfor fikk du nok ikke mye til info. Så bare å vente deg innkalling til avhør tenker jeg.
Skjønner. Tipper det blir noe avhør da kanskje. Kjipt. Men er vel sånt man må forvente seg når man har vært så idiot. Tror dere de gir meg noe informasjon om jeg ringer inn og hører?
ikke ring å hør, de andre folka anmelder nok ikke. politiet tok sikkert bare kjappt avhør av de på gata.
ville ikke tenkt noe mer på det om jeg var deg. altså du skulle fått beskjed om å møte opp igjen om de hadde interesse av saken din. kanke holde deg forever i glattcelle.
kanskje du får saken henlagt brev i posten.

tok de promillemåling på deg? den skal du få vite...
Du skal ha en rimelig porsjon med uflaks om disse gutta anmelder deg for å ha gitt deg en på trynet, som ender med at du får en dom. Dette er en typisk mini-sak som politiet aller helst putter i en skuff og glemmer umiddelbart, alternativt bøtelegger deg for lærepengens skyld. Det er mest sannsynlig at du ikke hører noe mer, men man vet jo aldri.
De tok ikke promillemåling. Var rett inn på cella. Da jeg ble ført mot bilen fikk jeg beskjed om at noen skulle identifisere meg. Regner med at det var gutta han mente. Var noe veldig med fuzz og andre krangler og småslossing akkurat da. Så jeg sto i noen minutter og venta, men la ikke merke til at jeg ble pekt ut av noen.
ja nettop de har sagt at du er en kranglete faen å dem pekte deg ut, du var itillegg jævli rusa. du fikk sitte å klare hodet på glattcella.

siden de ikke har gjort noen ting annet...
Men hvorfor burde jeg droppe å ringe?
Sitat av jabbedabbe Vis innlegg
Men hvorfor burde jeg droppe å ringe?
Vis hele sitatet...
Fordi du vil ikke gi de en grunn til å ringe de gutta å høre om de vil anmelde. Om det har skjedd mye, er det nok glemt.

Det er uansett relevant å ta blodprøve og blåsetest. Du slipper nok med skrekken.

Du har ikke mottatt forespørsel om du godtar bot for ordensforstyrrelse? Gutta har ingen grunn til å anmelde deg, siden de slo deg, og du faktisk anses som offer ut ifra det. (Uansett hva folk sier, den som er utøvd vold mot, er offeret i slike saker).
Ok. Høres rimelig ut. Ingen forespørsler om bot. Bortsett fra idet jeg ble lakt i jern, og jeg spurte om hvorfor og hvor jeg skulle. Da sa politimannen at jeg skulle på stasjonen å få bot. Sa ikke mer til politiet bortsett fra å oppgi personopplysningene mine. Svarte ikke på spørsmål om xanaxen var min, eller noen andre spørsmål. Har null vold på rullebladet, men graffiti og hærverk for mange år tilbake

Jo jeg innrømmte at jeg var full. Eller i hvertfal at jeg hadde drukket..

Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Du får ingen bot tilsendt uten at du har vært i et avhør, eller har fått muligheten til å forklare deg. Mulig de ikke har hatt tid til å ta avhør av deg der og da, eller når du ble sluppet ut. Derfor fikk du nok ikke mye til info. Så bare å vente deg innkalling til avhør tenker jeg.
Vis hele sitatet...

Hvor lang tid tar det vanligvis å bli innkalt til avhør i en sak som denne? Dager,uker, mnder?

Hvis man blir anmeldt, får man da vite det umiddelbart dvs.så fort politiet mottar anmweldelsen og får sendt videre?

Det jeg lurer på her er nok hva mine rettigheter er ift. informasjon om en sak på meg? mine tidliger erfaringer går på at dette ikke er så enkelt, eller?
Sist endret av jabbedabbe; 12. september 2016 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville tatt bilder av ansiktet hvis det er synlige merker etter slaget. Da kan det være lettere for deg å bevise at du ble slått.
Sitat av Loppe Vis innlegg
Ville tatt bilder av ansiktet hvis det er synlige merker etter slaget. Da kan det være lettere for deg å bevise at du ble slått.
Vis hele sitatet...
Ja. Tenkte på det med en gang jeg kom hjem. Er "desverre" ikke noe tydelig merke. Er bare ømt der han traff. Får barebhåpe de ikke anmelder. forklarte aldri dette for politiet heller, da jeg ikke fikk mulighet.

Ps. Jeg fortjente nok en på tryne, hvis man kan si det. Og det sitter langt inne å angi folk til politiet... Blir seff lettere hvis jeg blir beskyldt for å ha slått dem ned
Du ble sikkert innbrakt etter politiloven. Da kan de sperre deg inne til du er edru.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Henlagt etter bevisets stilling