Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1862
Hei.
Er det noen som kan gi meg en vpn eller lignende slik at jeg får amerikansk Netflix ?
https://www.hotspotshield.com

Virker bra, men med den gratise versjonen har du bare en giga om dagen som går fort hvis du bruker netflix. Premium er ikke så dyrt heller. Merk at det bare virker på pc da netflix skjønner at du bruker vpn på tlf!
Ok, og du er sikker på Netflix ikke merker dette så lenge jeg bruker det på og?
Netflix har svartelistet mange vpn tilbydere, husker jeg slet en del selv med dette.
Det er mye mer kurant å betale for innholdet du vil se/torrente det.
Så det er ikke vits prøve og få meg VPN da, hva med unblock-us . Virker dette enda ?
ublock-us var vel blant de første som ble stengt. Og det ennå unblock-us gikk høyt ut og lovte kundene å skaffe nye IP blocks hver eneste gang de ble sperret. Var så mye stress med unblock-us at jeg sa opp. En stund kjørte jeg vpn på egen virtuell server og det virket.

Netflix og deres IP rettighetshavere skyter seg selv litt i foten med alt stresset som ble rundt VPN. Vi snakker tross alt om betalende brukere. Om en liten andel av hard core brukere får sett litt amerikanske og britiske serier, filmer og show uten å faktisk befinne innenfor gitte IP område så burde både Netflix og deres partnere være glad for at disse kundene faktisk er betalende kunder. Og mantraet burde heller vært "so what" enn banning av IP.

Jeg vet mange som droppet Netflix etter all støyen rundt VPN fordi det er så enkelt å streame helt gratis fra mengder av gratistjenester fullstendig uten pes rundt IP adresser og paranoide og griske IP rettighetshavere.
Sist endret av frtoretang; 24. september 2017 kl. 20:46.
Sitat av don cornholio Vis innlegg
Ok, og du er sikker på Netflix ikke merker dette så lenge jeg bruker det på og?
Vis hele sitatet...


Hotspot shield virker utmerket, brukte det for en time siden på pc!
Hola for chrome funker greit
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Socooltho Vis innlegg
Hola for chrome funker greit
Vis hele sitatet...
Som dyret skreiv for ei tid tilbake:
Sitat av Dyret Vis innlegg
Riktig. Hola selger din IP-adresse slik at betalende kunder kan bruke den som VPN. Tjenesten markedsføres til bedrifter som en måte å omgå sperringer på, siden det er private husstander sine IP-adresser, men de har også blitt brukt som et botnet for DDoS i flere tilfeller. https://luminati.io/ er fronten som selger det. Bruk av Hola tilsier at din PC kan ta del i noe som du ikke vil, og ta en betydelig del av båndbredden din for det.
Vis hele sitatet...


Hola har altså vesentlege ulemper, og oppfyller det eldgamle ordtaket om at dersom du ikkje betaler for ei teneste, så er du produktet som er til sals...
Sitat av frtoretang Vis innlegg
En stund kjørte jeg vpn på egen virtuell server og det virket.
Vis hele sitatet...
Men om man betaler for en vps og så kjører openvpn-server på den så kan vel vps-tilbyderen levere ut eierskapsinfo om kjøperen av vps-tjenesten til eventuelle opphavsretts-innehavere som ber om slik informasjon?
Sitat av hollow Vis innlegg
Men om man betaler for en vps og så kjører openvpn-server på den så kan vel vps-tilbyderen levere ut eierskapsinfo om kjøperen av vps-tjenesten til eventuelle opphavsretts-innehavere som ber om slik informasjon?
Vis hele sitatet...

Nå er det jo flere måter å løse dette på, du kan jo betale på forskjellige måter for hosting.