Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4180
Jeg skal reise til spania senere i august og siden mobilen min ble ødelagt for noen dager siden vurderer jeg å kjøpe mobil der nede. Jeg har sett på en telefon som heter Wileyfox Swift 2x og prisen på denne er 219€. Det jeg da lurte på var om denne faktisk er mulig å bruke i norge med tanke på mobilnett. Språk er jeg ganske sikker på ikke skal være noe problem siden det er en ren Android telefon.
Husk at du går glipp av garantien.
Det er jeg klar over, men det er snakk om telefon til 2050 kroner så det ser jeg ikke på som noe problem.
Med mindre den er operatør-låst så er det bare å sette inn et norsk SIM-kort. Men du risikerer at telefonen kun snakker spansk ut levetiden sin.
Er ikke det bare å endre språkinnstillingene til norsk?
Jo, det stemmer. Bare å endre i innstillingene. Vet dessverre ikke om den vil fungere i Norge eller ikke, men hvorfor skulle ikke den det?
Er ikke helt sikker men når jeg undersøkte det, leste jeg noe om at de var usikker på at de brukte det samme mobilnettet som i Norge. Så det var ikke sikkert nettet fungerte på mobilen når man tok den med hjem.
Norge og Spania har akkurat samme GSM-nett: GSM 900 og GSM 1800. Om du bruker Telenors eller Telias nett kommer jo an på hvilket SIM-kort du har. Akkurat som vi reiser til Spania og bruker norsk telefon der, reiser spanjolene også til Norge og bruker sin telefon her. Og er det ikke operatørlås på telefonen spiller det ingen rolle hvilket SIM-kort du stapper inn. Jeg bruker selv utenlandske SIM-kort i telefonen min på reise, og det fungerer bra. Selv med eksotiske land som Thailand og Kenya. Og om språk: en spansk telefon har kanskje ikke innebygget norsk språk. Er det ikke norsk (svensk?) på telefonen, får du ikke valgt det. (Det kan kanskje lastes ned/oppdateres?)