Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1269
Hei! Jeg tenkte å lage en nettside med noen venner. Siden jeg ikke kan en drit om koding tenkte jeg at det var greit å bare laste ned en template og endre den til slik jeg ville ha den. Dette gikk bra jeg fikk alt til å virke bortsett ifra en simpel contact form. Altså en slik bok man fyller inn navn, epost og melding som bruker då sender til vår email. Leste litt rundt på nettet og så et par timer med youtube tutorials uten å få det til å virke.

Klarte ikke helt det med å koble sammen html og php filene.

Har laget en "Takk for din henvendelse" som jeg ville at skulle komme opp når brukeren av siden har fylt inn dataene og trykket på "send melding" knappen.Og etter et par sekunder skal den returnere til hjem siden (index.html)

Det største problemet er å faktisk å få denne contact formen til å faktisk sende mailen til min/våres email.

Vist noen har lyst å hjelpe en liten gutt her, så har jeg lagt ved filene til siden. (Alt som er skrevet på bilder og undertekster er bare noe tull som jeg har skrevet for å gi mine mindre tekniske venner "enda mer inkompetent enn meg" et blikk på hvor jeg har tenkt å putte inn tekst og bilder.

Templaten er hentet ifra html5up.com

Siden er skrevet i html5 og css3

Takker på forhånd for all hjelpen, mvh Sander Blomvågnes

Her kan du laste ned siden: https://www.dropbox.com/s/69644cf5h3...e%20filene.rar

Her er slik siden ser ut nå for de som har lyst å se: http://blip-entertaiment.netne.net/ (Skal endre host og domene når jeg får siden til å virke 100%)
For å få sendt en epost må du sørge for at skjemaet sender dataene til et php-script.

I templaten din sendes skjema-verdiene til "Contact form.php", noe som ikke er en godkjent fil (tror jeg). Mellomrom i en fil bør man unngå (for enkelhetsskyld iallefall).

For å motta verdiene i PHP bruker du $_POST['feltnavn']:

$navn = $_POST['name']; <- for å få tak i navnefeltet på siden din.

Videre kan du se på denne funksjonen i PHP for å få sendt mail: http://php.net/manual/en/function.mail.php
Du må ha dine php filer på en server som faktisk støtter å sende ut epost Mistenker at slike gratis-løsninger ikke tilbyr dette pga spam problemer els.
Sist endret av Hager; 13. januar 2014 kl. 23:30.
Kopierte kode herfra, og tilpasset den i hui og hast slik at den i hvert fall fungerer på min server. Hvorvidt det funker på din server, vet jeg ikke. Og validering, sikkerhet, captcha, o.l. er ikke spesielt tilstedeværende.

Du må legge inn din epostadresse på linje 6 i "send.php". I tillegg har jeg lagt ved din egen "index.html", hvor jeg har gjort et par endringer. Alle (feil)meldinger er på engelsk, du kan jo oversette dem om du vil.
Gjort slik at siden sender til contact.php

Nå må jeg vel lage en fil som heter contact.php og fylle inn litt av vert

Er dette riktig ? Takk for hjelpen Yochi men jeg skjønner ikke så mye mer :/
<?php
// The message
$message = "Line 1\r\nLine 2\r\nLine 3";

// In case any of our lines are larger than 70 characters, we should use wordwrap()
$message = wordwrap($message, 70, "\r\n");

// Send
mail('min-mail@jeg-vet-ikke-hva-jeg-gjør.com', 'My Subject', $message);
?>

Hvilken host burde jeg velge ? Skal ikke ha så mye bilder på den så trenger ikke all verdens plass.

Tusen Takk Sorro, jeg skal prøve det seinere idag når jeg kommer hjem ifra skolen

Tusen Takk Sorro, jeg skal prøve det seinere idag når jeg kommer hjem ifra skolen [/quote]
På tide å ta en titt på AngularJS?
Sitat av SanderB Vis innlegg
Gjort slik at siden sender til contact.php

Nå må jeg vel lage en fil som heter contact.php og fylle inn litt av vert

Er dette riktig ? Takk for hjelpen Yochi men jeg skjønner ikke så mye mer :/
<?php
// The message
$message = "Line 1\r\nLine 2\r\nLine 3";

// In case any of our lines are larger than 70 characters, we should use wordwrap()
$message = wordwrap($message, 70, "\r\n");

// Send
mail('min-mail@jeg-vet-ikke-hva-jeg-gjør.com', 'My Subject', $message);
?>

Hvilken host burde jeg velge ? Skal ikke ha så mye bilder på den så trenger ikke all verdens plass.

Tusen Takk Sorro, jeg skal prøve det seinere idag når jeg kommer hjem ifra skolen

Tusen Takk Sorro, jeg skal prøve det seinere idag når jeg kommer hjem ifra skolen
Vis hele sitatet...
Ingenting er vel galt der, men du tar ikke imot noen data fra skjemaet.

Det gjør du ved å ta "name"-attributtet fra inputfeltet i html, og legge det i en $_POST['navn her']. Da kan du sette det folk faktisk skriver inn i eposten din.

Om du ikke har epost-støtte på tjeneren din, så har du kanskje databasetilgang? Så da kan du eventuelt lagre det folk sender inn der.
Sist endret av Yochi; 14. januar 2014 kl. 09:42.
Tusen takk for all hjeplen. Jeg fikk alt å virke