Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 922
Jeg har en RPi som er koblet sammen via lan med hardisken, seagate noe...
Det er værtfall en hardisk som alle på nettet her har tilgang til, så lurer jeg på om det er noen mulighet for meg å bruke hardisken som netside lokasjon?

Skal bare lage en basic php-script som finner alle filmene på hardiske og echoer en link på nettsiden (alle som er påkoblet nettverket)

edit:
Apache feilmelding: Warning: DocumentRoot [/etc/apache2/file:/seagate-40926d/public/***/] does not exist
Sist endret av Twiinkee; 7. januar 2014 kl. 19:33.
Ja, det er fint mulig.

1. Installer en eller annen webserver på RPi-en. F.eks Apache eller Nginx
2. konfigurer nevnte webserver til at denne skal vise filene som er lagret på disken

Det finnes haugevis av dokumentasjon på dette rundtomkring på nett, men hva du bør lese avhenger av hvilke valg du gjør ang webserver, hvilken linuxdistro du kjører og hvordan denne disken er tilkoblet nett.

Om jeg skal gjøre noen gjetning tipper jeg enkleste vei til mål er å installere apache via apt-get (om du kjører raspbian) og så montere disken via samba
Sitat av moridin Vis innlegg
Ja, det er fint mulig.

1. Installer en eller annen webserver på RPi-en. F.eks Apache eller Nginx
2. konfigurer nevnte webserver til at denne skal vise filene som er lagret på disken

Det finnes haugevis av dokumentasjon på dette rundtomkring på nett, men hva du bør lese avhenger av hvilke valg du gjør ang webserver, hvilken linuxdistro du kjører og hvordan denne disken er tilkoblet nett.

Om jeg skal gjøre noen gjetning tipper jeg enkleste vei til mål er å installere apache via apt-get (om du kjører raspbian) og så montere disken via samba
Vis hele sitatet...
Hei!
Har apache2, php5 (og vsftpd) + Raspbian.
Vil jeg ved hjelp av samba kunne gi apache tilgang til filserveren?

RPi er ikke koblet til disken, bare via lan
Sist endret av Twiinkee; 7. januar 2014 kl. 19:40.
Ja. hvis RPi-en når tak i disken, f.eks via samba, kan du sette documentroot i apache-configen til å peke til disken. eksempler er beskrevet her: http://httpd.apache.org/docs/current.../examples.html
Som du ser i error meldinga du for, jeg har markert url du prøver å åpne med bold tekst.

/etc/apache2/file:/seagate-40926d/public/***/
Vis hele sitatet...
Hvordan ser fopen funksjonen din ut, eller hvilken fil funksjon du bruker?