Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2009
Halla folkens.

Altså, nå har jeg brukt billig skit fra b.la. Europris til å barbere meg i et par år, og har endelig bestemt meg for at nok er nok

Lurer altså på om det finnes en eller annen nettside (helst i Norge) som jeg kan kjøpe utstyr på? Helst vanlig høvel, skum osv., heller ikke så dyrt.


Takk på forhånd for alle svar.
Kjøp deg en tradisjonell barberhøvel fra Barbershop.no.
Kjøp et av deres billigste ferdigsett. Det koster litt, men husk at en høvelen kan holde ut resten av livet. Etter er det kun blader og krem du betaler for. Bladene koster ca 25,- for 5 stk (anbefaler disse). Dette i forhold til gillette som flår kundene sine med 2-300 kroner for en pakning.
Det er riktignok ikke hva du spør etter, men det er ihvertfall min anbefaling til deg.
Du sparer mye penger i tillegg til at kvaliteten på barberingen økes betraktelig. Eneste minus er at det kan ta litt lengre tid..
Sitat av Dantello Vis innlegg
Kjøp deg en tradisjonell barberhøvel fra Barbershop.no.
Kjøp et av deres billigste ferdigsett. Det koster litt, men husk at en høvelen kan holde ut resten av livet. Etter er det kun blader og krem du betaler for. Bladene koster ca 25,- for 5 stk (anbefaler disse). Dette i forhold til gillette som flår kundene sine med 2-300 kroner for en pakning.
Det er riktignok ikke hva du spør etter, men det er ihvertfall min anbefaling til deg.
Du sparer mye penger i tillegg til at kvaliteten på barberingen økes betraktelig. Eneste minus er at det kan ta litt lengre tid..
Vis hele sitatet...
Støtter dette forslaget! Kjøpte det billigste settet hos barbershop for to år siden og det funker knall enda!

Jeg har prøvd litt forskjellige blader og endte opp med feather som favoritt (https://www.barbershop.no/products/f...der-10-pakning) Har veldig tykke hår.
Sist endret av GreenRay; 30. august 2017 kl. 20:47.
Jeg hadde en boks fra Truefitt & Hill i godt over to år en gang. Syns det er bra valuta for de 200 kronene jeg tror den kosta.
Støtter Dantello i anbefalingen om å gå for tradisjonell barberhøvel, men anbefaler å gå til ebay for å kjøpe bladene. Her får du eksempelvis hundre stykk av bladet han anbefaler (som jeg også bruker) til 80 kr, inklusive frakt. Det er mer enn 80% rabatt i forhold til norske butikker, og burde holde deg i årevis, avhengig av hvor ofte du barberer deg.
300 kr. så har du høvel og blader ett år fram i dit, Ebay.

Finn en kurant høvel til hundrelappen. Koster fort mange gange prisen på Barbershop. Selv om høvlene ikke har samme kvalitet så er de fult brukbare de du får fatt på Ebay. Har selv brukt billig høvel over flere år. En sjelden gang må man kjøpe en ny dose med blader.

Har selv god erfaring med Derby sine blader på Ebay.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Støtter dette forslaget! Kjøpte det billigste settet hos barbershop for to år siden og det funker knall enda!

Jeg har prøvd litt forskjellige blader og endte opp med feather som favoritt (https://www.barbershop.no/products/f...der-10-pakning) Har veldig tykke hår.
Vis hele sitatet...
Helt enig i at Feather er et veldig bra barberblad av god kvalitet, men vil advare trådstarter mot å kjøpe disse til å begynne med.
Feather er et av de skarpeste bladene du får kjøpt, og hvis du ikke har fått inn en god teknikk på barberingen ender du fort opp med noen kutt i trynet.