Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2900
Når jeg har ladet en iPhone via pcen så er batteriet fulladet på 1 time. Men med en telefon som kjører Android så tar det nesten flere timer. Hva er grunnen til dette? Går det an å fikse dette på en eller annen måte?
Sist endret av rbk321; 30. desember 2016 kl. 18:51.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det har ingenting med OSet å gjere, men kva telefonen støtter. Har du ein android-telefon med quickcharge og kompatibel lader går det fortere enn om du ikkje har det.

Så generelt svar med den infoen du oppgir er 'kanskje'.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det har ingenting med OSet å gjere, men kva telefonen støtter. Har du ein android-telefon med quickcharge og kompatibel lader går det fortere enn om du ikkje har det.

Så generelt svar med den infoen du oppgir er 'kanskje'.
Vis hele sitatet...
Får vel ikke brukt quickcharge når man lader ved hjelp av pcen?? USB-kabelen er vel det samme, bortsett fra at det er USB-C på min Android.
Sist endret av rbk321; 30. desember 2016 kl. 19:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Får vel ikke brukt quickcharge når man lader ved hjelp av pcen?? USB-kabelen er vel det samme, bortsett fra at det er USB-C på min Android.
Vis hele sitatet...
Ah, såg ikkje at det var via PC.

Men uansett så er svaret ca. det samme: telefoner har forskjellig batteristørrelse, forskjellige protokoller for lading også viare. Ein del hovedkort støttar ymse quickcharge-løsninger, t.d. har Asus ei løsning eg veit om.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ah, såg ikkje at det var via PC.

Men uansett så er svaret ca. det samme: telefoner har forskjellig batteristørrelse, forskjellige protokoller for lading også viare. Ein del hovedkort støttar ymse quickcharge-løsninger, t.d. har Asus ei løsning eg veit om.
Vis hele sitatet...
Litt synd at det ikke er samme standard på alt. Hadde en HTC for 4 år siden som også lada ufattelig tregt i PCen. Da jeg gikk til anskaffelse av iPhone tok det en time å lade opp.

Men takk for info!
Sist endret av rbk321; 30. desember 2016 kl. 20:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Proff skeptiker.
Iphone telefoner har i utgangspunktet et ganske lite batteri. De fleste Android telefonene har kanskje 1k mAh større batteri.
Eksempel:
Iphone 6S har 1715 mAh
Sony XZ har 2900 mAh

Via PC lading så vil denne naturligvis ta lengre tid å lade
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Litt synd at det ikke er samme standard på alt. Hadde en HTC for 4 år siden som også lada ufattelig tregt i PCen. Da jeg gikk til anskaffelse av iPhone tok det en time å lade opp.

Men takk for info!
Vis hele sitatet...
Synes det er fantastisk å klage på proprietære løsninger når du har kjøpt ett Apple produkt.

Men vent å se, usb-c formfaktoren er ihvertfall ett steg i riktig retning, ett neste steg for sluttbruker er å vite forskjell på formfaktor og protokol
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har i alle år brukt android tlf, men så på gøy kjøpte jeg meg en iPhone 5s, da Sonyen min ble glemt i baksete på en taxi. Jeg brukte lader fra en Sony med for høy output så batteriet ble veldig varmt.

Så prøvde jeg en annen lader fra Sony med output på 850mA og det fungerer helt fint.

Telefonen har 1550mAh batteri og den lader til 100% veldig mye raskere enn noen av mine android tlf noensinne, jeg har sverget til Sony siden Z1, før det var jeg HTC freak fra før de begynte med android.

Jeg ble veldig overasket da det var en brukt tlf ligget ubrukt i noen år og batteriet holder en dag nå når jeg nettopp og har kjøpt den, og da blir jo det litt leking.

Som tidligere nevnt handler det ingenting om hvilket OS det er på tlf.

F.. Denne tråden var gammel, lite liv på mobilforumet.
Sist endret av Naturgrønn; 26. august 2017 kl. 05:27.