Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 317
Driver å vurderer å oppgradere gaming pcen til noe litt kraftigere. Pcen kjøre de fleste spill på medium-høy grafikk med helt ok fps, men vil kunne få litt bedre ytelse. Spiller ikke noe fancy moderne spill med høye krav til grafikk. Går mest i forza horizon 5, The isle, CSGO, Battlefield og GTA. Vil ha en pc som jeg ikke må bytte ut delene med hvert år, så om jeg oppgraderer, vil jeg gjerne at den skal vare i noen år fremover. Dette er specsa atm:
Processor Intel(R) Core(TM) i5-8400 CPU @ 2.80GHz
Number of Cores 6
Speed 4 GHz
Stepping A
Family 06
Model 9E
CPU ID BFEBFBFF000906EA
Memory
RAM 16 GB
Video Card
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Chipset NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Manufacturer Nvidia
Hardware T&L Yes
Total Memory 14 GB
Dedicated Memory 6.0 GB
Driver Version 31.0.15.4633
Vertex Shader Version 6.0
Pixel Shader Version 6.0
Plug and Play ID VEN_10DE&DEV_1C03&SUBSYS_32831462&REV_A1
Device 1C03
Vendor ID 10DE
Operating System
Size 64-bit
Operating System Windows 10
Version 10.0.19041
Locale 0409
BIOS
BIOS E.20
Manufacturer American Megatrends Inc.

Tenker et budsjett på maks 10k. Og jeg vil ikke kjøpe en ny pc, tenker 10k i deler, slik at jeg bare erstatter de delene jeg har. Hva ville dere prioritert å oppgradert?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Grafikk kort
Rtx 3060
Funker gull
Koster 3-4k
Trådstarter
Ait, noe annet du anbefaler?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Jeg vil tro at den Cpu-en du har er bra nok, men hvis du er villig til å bruke litt heftig spenn for en cpu så er i7-13700KF på toppen av lista

Trenger ikke å oppgradere fra Windows 10 til 11
Jeg liker 10 bedre
Sist endret av 1Rapper; 10. mars 2024 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.