Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 698
Når jeg skal ta "apt-get update" så får jeg bare en feilmld:

GPG error: http://ppa.launchpad.net hardy release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 7D2C7A23BF810CD5
Vis hele sitatet...

Så prøver jeg å ta en apt-get på en pakke, så får jeg bare opp at pakken er ødelagt.

sudo apt-get update
sudo apt-get install avant-window-navigator-trunk awn-manager-trunk awn-extras-applets-trunk
Vis hele sitatet...
Der er det jeg prøve å få gjort, er det noen som kan teste det, og prøve å finne ut problemet.
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 7D2C7A23BF810CD5

gpg --armor --export 7D2C7A23BF810CD5 | apt-key add -
Thomas90's Avatar
Trådstarter
fikk bare "keyserver timeout" "keyserver receive failed: keyserver error"
keyserver.ubuntu.com:11371

Kjørte visst på en annen port.
Thomas90's Avatar
Trådstarter
user@ws-laptop:~$ gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com:11371 --recv-keys 7D2C7A23BF810CD5
gpg: requesting key BF810CD5 from keyserver.ubuntu.com:11371
gpgkeys: no keyserver host provided
gpg: keyserver internal error
gpg: keyserver receive failed: keyserver error
Vis hele sitatet...
Fikk opp samme mld, bare mye raskere
Sist endret av Thomas90; 25. mars 2009 kl. 11:29.
Funker her.

Får du åpnet denne i browseren?
http://keyserver.ubuntu.com:11371/

Hvis ikke må du nok løsne litt på firewallen.
Thomas90's Avatar
Trådstarter
Fikk ikke åpnet den nei. Sitter på jobb i forsvaret, så må vell bare få dem til å åpne porten.

Er det portnr 11371? Hvilken applikasjoner er det som kjøres på den porten?



Er det slik at jeg må oppdater for å kjøre disse komandoene;

sudo apt-get update
sudo apt-get install avant-window-navigator-trunk awn-manager-trunk awn-extras-applets-trunk
Vis hele sitatet...
For hovedproblemet mitt er at det kommer opp at pakken er ødelagt, så det jeg trenger mest er å få "fikset" den pakken, slik at jeg får applikasjonen jeg trenger.

noen som kan svare meg på om det er port 11371 jeg trenger å åpne for å få det til? haster litt.
Sist endret av Thomas90; 25. mars 2009 kl. 13:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.