Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 904
Har nå etter mye om og men fått instalert xubuntu på min acer aspire one, fått til det trådløse nettverket osv. Men, hvordan kan man stille oppløsningen på skjermen, halvparten av programvinduene strekker seg utfor skjermen.

Og, jeg har et problem til. Etter at jeg instalerte skype, så starter dette automatisk, greit nok det. Men det som skjer når jeg avslutter skype etter å ha kommet til desktop, er at skjermen går svart, blinker litt, går svart igjen. Må til slutt restarte.

Noen idéer?

Edit: Dette skjer forresten også uten at jeg avslutter skype. Om jeg går i menyen f.eks.

Edit: "Ubuntu is running in low-graphics mode. YOur screen, graphicss card, and input device settings could not be detected correctly. You will need to configure these yourself"
Sist endret av random17404; 6. mars 2009 kl. 12:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av solvaer Vis innlegg
hvordan kan man stille oppløsningen på skjermen, halvparten av programvinduene strekker seg utfor skjermen.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg prøvd Xubuntu, men man pleier å kunne finne skjermoppløsning under kontrollpanel / brukervalg eller noe som heter noe lignende.

Edit: "Ubuntu is running in low-graphics mode. YOur screen, graphicss card, and input device settings could not be detected correctly. You will need to configure these yourself"
Vis hele sitatet...
Hva slags grafikkort har du? Det ser ut som om du må legge inn drivere selv til det.
Gjest
Trådstarter
16 0
Fikk til dette. Men har fortsatt problemer med å få vinduer som ikke er utenfor skjermen :P
Har du prøvd å flytte/forminske vinduene? Eller strekker de seg utenfor igjen neste gang du åpner dem?
Gjest
Trådstarter
16 0
får ikke til å forminske :P De blir som regel for store i høyden, gjerne slik at jeg akkurat ikke ser hvilke knapper som er nederst.
Nederst i høyre hjørnet (vanligvis) har du innstillinger for hvor mange skrivebord du kan velge mellom. Hvis du stiller inn denne til å ha flere rader med skrivebord kan du gå på skriveborden under og sannsynligvis justere størrelsen på vinduet der.
Man kan enkelt navigere mellom forskjellige skrivebord med f.eks. ctrl+alt+piltastene.
Hold inne Alt-tasten, samtidig som du holder inne venstre museknapp. Dette lar deg flytte vinduet. Oppløsningen er det ikke stort å gjøre med, siden skjermen bare støtter maks 1024x600 piksler.
Gjest
Trådstarter
16 0
hm, får prøve. Men problemet er jo størrelsen, ikke å flytte på dem