Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2369
Er det noen som kan foreslå ett kamera som har "triggered by movement" muligheter?

helst ett som er enkelt å skjule, bruker batterier, og er ENKELT å koble opp.
Legg en papirlapp mellom døren og dørkarmen neste gang du låser å går ut. Hvis den har fallt på gulvet når du kommer hjem igjen så vet du at noen har låst seg inn når du var borte.
Sist endret av Juicekongen; 21. juni 2023 kl. 16:11.
Bare bruk et webkamera? Den du har innebygd på laptopen din?
Tapo C200

Bruker disse selv, veldig enkle å sette opp, og fungerer veldig bra med notifikasjoner på telefon ved bevegelse. Ved kjøp av nytt kamera får du også 30 dager gratis "Tapo Care" (Typ pro program med flere funksjoner, blant annet skylagring.)

Bruker da ikke batterier, men micro-usb. Kameraet burde vel ikke trenge å være godt gjemt, virker bedre om huseier legger merke til kameraet og skjønner han er fucked. Spesielt da siden han ikke får fjernet videoklippet av seg selv, selv om han kaster kameraet veggimellom.
Sist endret av Maiskolben; 21. juni 2023 kl. 16:34.
Sitat av 1Gn0tu5 Vis innlegg
Er det noen som kan foreslå ett kamera som har "triggered by movement" muligheter?

helst ett som er enkelt å skjule, bruker batterier, og er ENKELT å koble opp.
Vis hele sitatet...
Ikke skjul det. La det stå fremme lett synlig. Om noen låser seg inn uten tillatelse så er det greit å vise at de har gått over noen streker.
Dessuten ville jo ansiktsuttrykket når de ser de blir filmet være priceless 😅
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Legg en papirlapp mellom døren og dørkarmen neste gang du låser å går ut. Hvis den har fallt på gulvet når du kommer hjem igjen så vet du at noen har låst seg inn når du var borte.
Vis hele sitatet...
Hva skal det være godt for når TS allerede har sterke mistanker om at noen låser seg inn? En skyldig huseier som blir konfrontert vil uansett nekte og komme med bortforklaringer, evnt påstå du er paranoid og har en skrue løs. Er man så ræv at man låser seg inn i leieboers boenhet så er man ræv nok til å juge også.

Sett opp et kamera først som sist ja, og presenter filmen for huseier når han er fanget på film. Tar du han vil jeg tro han går med på det meste når det kommer til å være imøtekommende iforbindelse med utflytting, depositum osv. Alternativet blir anmeldelse eller oute utleier i media så vil tro de fleste blir rause da for å unngå det. Ja for jeg regner med det er uaktuelt for deg å betale for en bopel hvor folk låser seg ulovlig inn i tide og utide.
Sitat av 1Gn0tu5 Vis innlegg
Er det noen som kan foreslå ett kamera som har "triggered by movement" muligheter?

helst ett som er enkelt å skjule, bruker batterier, og er ENKELT å koble opp.
Vis hele sitatet...
Kjøp et pulver som kun vises under uv lys. Legg dette på dørhåndtak og andre steder du tror vedkommende snoker. Billig er det også.

Dette med kamera må du i så fall skjule veldig godt for vedkommende vil ta det med om han ser det. Du risikerer også strømmen / wifi /mobilsignal ryker om det er andre som besøker leiligheten en huseier.

Dette med pulveret kan jeg av erfaring si at til og med politiet ikke sjekker ved hemmelig razzia som standard. Derimot så sjekker dem med kamera og tar bilder før dem går inn i leiligheten og spesielt dette med papirpapp i dørkarmen.
Sist endret av ZlamsenDux; 21. juni 2023 kl. 17:38.
Trådstarter
34 1
jeg trenger ett kamera som kan enkelt skjules blant sko/klær, så jeg kan bygge opp ett "library" av bevis for når jeg sier opp/flytter

Kontrakten påpeker endel ting jeg står ansvarlig for, og jeg mistenker at denne huseieren har vært innom å sabotert endel av disse tingene så de kan få en "gratis" oppussning når jeg flytter.

har ikke laptop
Sitat av 1Gn0tu5 Vis innlegg
jeg trenger ett kamera som kan enkelt skjules blant sko/klær, så jeg kan bygge opp ett "library" av bevis for når jeg sier opp/flytter

Kontrakten påpeker endel ting jeg står ansvarlig for, og jeg mistenker at denne huseieren har vært innom å sabotert endel av disse tingene så de kan få en "gratis" oppussning når jeg flytter.

har ikke laptop
Vis hele sitatet...
Har du han på film bare en gang, vil jeg se for meg at dette er mer enn nok. Tviler på at han vil bli trodd i saker hvor ting er ødelagt hvis han allerede er tatt for innbrudd.
Trådstarter
34 1
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Har du han på film bare en gang, vil jeg se for meg at dette er mer enn nok. Tviler på at han vil bli trodd i saker hvor ting er ødelagt hvis han allerede er tatt for innbrudd.
Vis hele sitatet...
jeg trenger å ha han filmet 2 ganger (derav at kameraet må være skjult)...etter det kan jeg hevde at han har vært innom "uendelige" ganger, og han kan ikke slippe unna med at "hm, jeg trodde jeg hørte en alarm" eller lignende

(vet ikke om han er blitt tatt for innbrudd tidligere)
Sist endret av 1Gn0tu5; 21. juni 2023 kl. 19:01.
https://www.netonnet.no/art/hjem-fri...1012914.11311/ burde funke fint denne muligens litt stor, dog vil se de fleste som selges i norge butikker skal funke fint, muligens noe billigere å
Sitat av 1Gn0tu5 Vis innlegg

(vet ikke om han er blitt tatt for innbrudd tidligere)
Vis hele sitatet...
Tenkte mer etter det er anmeldt
https://www.elkjop.no/product/hjem-r...il-hjem/419984

Noen billige som dette holder lenge.

Utstyr med minnekort for lagring, så vil telefonen ringe hvis noe skjer hjemme.
Jeg var sikker på at min eks-svingermor snoka rundt når hun hadde muligheten, så jeg gikk for det gode gamle mel-trikset. En liter mel i en beholder, festet med en kort snor til døra i høyskapet på kjøkkenet. Tror du jaggu ikke jeg fikk en morsom melding fra eksen min når en forskrekket svigers hadde fått en liter mel rett i fleisen. Heldigvis hadde jeg app-styrt robotstøvsuger så jeg fikk satt i gang den til å rydde etter kjerringa. Jeg skriver dette fordi hvis du skal gå for noe lignende så ikke gjør samme feil som meg. Jeg glemte å plassere kamera inni skapet i tillegg!
Det er ikke noe problem å bytte lås, bare ta vare på den gamle låsekassa og nøkkelen, så setter du det tilbake når du flytter ut igjen
Trådstarter
34 1
Sitat av Lattergal Vis innlegg
https://www.elkjop.no/product/hjem-r...il-hjem/419984

Noen billige som dette holder lenge.

Utstyr med minnekort for lagring, så vil telefonen ringe hvis noe skjer hjemme.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, dette er nå bestillt inn
Bjørnefelle?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Bjørnefelle?
Vis hele sitatet...
Seriøst?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Seriøst?
Vis hele sitatet...
Går inn i annen manns bolig uinvitert på eget ansvar
Sitat av Jerna Vis innlegg
Går inn i annen manns bolig uinvitert på eget ansvar
Vis hele sitatet...
Du har allikevel ikke lov til å skade et menneske med mindre det er i selvforsvar. Hvis den bjørnefella er spent så den skader en inntrenger, havner du mest sansynlig i fengsel.