Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1168
OS : Ubuntu 8.0.4
CPU: Intel(R) Pentium(R) M processor 2.00GHz
Opera 9.5

PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND
6579 marius 39 19 162m 71m 10m R 34.6 3.5 12:45.62 operapluginwrap

Det er vel ikke vanlig at opera skal benytte seg av så mye kraft?
Har fortsatt lyst til å benytte meg av opera, så helst ikke noe "work arounds".
Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet?
Plagsomt at hele systemet mitt skal gå tregt pga. nettleseren
Sist endret av Prognisse; 26. september 2008 kl. 13:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fjern flash som plugin så bedrer ting seg. Flash er buggy as hell.
Takk for hjelpen Noen tips til hva jeg skal benytt meg av istedenfor "Shockwave Flash"?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Marius145
Takk for hjelpen Noen tips til hva jeg skal benytt meg av istedenfor "Shockwave Flash"?
Vis hele sitatet...
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html Funker fjell.
Sist endret av Skyggen; 14. oktober 2008 kl. 12:07.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prøvde ut Adobe Flashplayer 10, men uten å finne lykken
Opera pluginwrap benytter seg fortsatt av 50%+ av prosessoren når jeg benytter meg av flash, og rundt 30% når det står i "standby". Videone lagger også en god del.
Leste inne på Adobe sin side, der sto det at spilleren til linux var til firefox/Seamonkey, har dette noe å si?

Er litt lei av å skru av og på pluginsa til opera hver gang jeg må benytte meg av den.
Ingen som vet om en måte å fikse dette på? Evetuelt vet om en hotkey for å skru av/på flashplayer.

Bruker Ubuntu 8.10 nå, hvis dette skulle ha noe å si.
Sist endret av Prognisse; 12. mars 2009 kl. 01:03.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Selv kjører jeg mozilla og adobe flashplayer i lunix og merker ikke noe CPU-tygg, men som sagt er det høyst buggete, og videoer lagger etter en tid med avspilling.
Har ikke så veldig lyst til å bytte til Firefox egentlig. Har ikke prøvd det med adobe flashplayer, men shockwave brukte opp til 100% av cpu-en med ff. Ser egentlig ikke for meg at det går noe fortere med ff, ettersom det er flash som er problemet. Gjør det?
Sitat av Marius145 Vis innlegg
Er litt lei av å skru av og på pluginsa til opera hver gang jeg må benytte meg av den.
Ingen som vet om en måte å fikse dette på? Evetuelt vet om en hotkey for å skru av/på flashplayer.
Vis hele sitatet...
Trykk f12 i Opera. Du får opp en meny der du kan skru av på javascript/plugins/cookies osv. Du kan også angi egne innstillinger for den siden du er på. Så selv om du fjerner du haken ved plugins slik at plugins er skrudd av globalt, så kan du gå inn på innstillingene for de sidene du har lyst til å bruke den (feks videosider som youtube) og hake av for den siden.

edit: Det betyr da at vanlige sider du går til vil ikke laste flashting (eller andre plugins), men kun de sidene der du har sagt de skal lastes. Du kan selvfølgelig skru av/på plugins midlertidig hvis det er f.ex. en side du sannsynligvis bare besøker en gang for å se en video.
Sist endret av EmanOn; 13. mars 2009 kl. 12:51.