Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1727
stuka litt med noen instillinger idag. kom borti noe som het 3d blurry screen elr no. også ble plutserlig hele skjermbildet "blurry" og nå vet jeg ikke hvordan jeg får det bort. ikke særlig lett når man ikke ser tydlig av skjermbildet heller. noe hjelp å få?
Antar at du rotet rundt i compiz config ?
Gjør det du gjorde , bare omvendt ;
Fjern haken som aktiverer blurry screen .
Sitat av zitcon Vis innlegg
Antar at du rotet rundt i compiz config ?
Gjør det du gjorde , bare omvendt ;
Fjern haken som aktiverer blurry screen .
Vis hele sitatet...
noe tips hvordan jeg kan gjøre det uten å se skjermbilde, bare peker?
Jeg har ikke mye peiling på linux, men hvis det går an å boote i safe mode burde det funke.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg har ikke mye peiling på linux, men hvis det går an å boote i safe mode burde det funke.
Vis hele sitatet...
har det i bakhue intill noen flere forslag kommer opp, forhåpentligvis
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
har det i bakhue intill noen flere forslag kommer opp, forhåpentligvis
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare gjøre det om det er mulig?
vet ikke om du er kjent med ubuntu. er ikke noe som heter sikker modus, som jeg vet om

er noe som heter recovery mode men er ikke sikker på om det er veien å gå.
Sist endret av skeptfisk; 26. februar 2009 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
vet ikke om du er kjent med ubuntu. er ikke noe som heter sikker modus, som jeg vet om

er noe som heter recovery mode men er ikke sikker på om det er veien å gå.
Vis hele sitatet...
Det er nok siste utvei. Men å google noe som "ubuntu blurry screen compiz turn off manually" kan kanskje gi gode resultater?
noen som vet hvordan man tilbakestiller pc'n en dag elr 2 manuelt?
Bytt Session, under login, til failsafe.
Sitat av Marius145 Vis innlegg
Bytt Session, under login, til failsafe.
Vis hele sitatet...
jeg er ingen ekspert på noen områder når det gjelder data. det burde vel tråden min klart å få fram kunne du ha utdypt deg?
Sist endret av skeptfisk; 26. februar 2009 kl. 22:06.
På loginscreenen (som kommer opp når du booter) har du en knapp nederst i venstre hjørnet der det står options. Der kan du bla. slå av, restarte maskinen eller bytte session.
Sist endret av EmanOn; 27. februar 2009 kl. 20:28.
må nesten legge til at 1/3 del(nederste del) av skjermen er fakka fra før av å jeg får ikke sett den delen av skjermen under oppstarten. er det noen som vet hvilken tast jeg skal taste, for å komme til options det er en dell inspiron 9400
Hva med å drepe X og gjøre endringer med nano eller vim? Enten redigere config-filen til compiz eller purge hele dritten.
- CTRL+ALT+1
- log inn med brukernavn og passord
- rm -rf ~/.config/compiz
- CTRL+ALT+7
- CTRL+ALT+BACKSPACE

Burde nullstille alle compiz instillinger.
Sitat av harryy Vis innlegg
- CTRL+ALT+1
- log inn med brukernavn og passord
- rm -rf ~/.config/compiz
- CTRL+ALT+7
- CTRL+ALT+BACKSPACE

Burde nullstille alle compiz instillinger.
Vis hele sitatet...
er det noe spesiell måte jeg må taste inn passord på elr no?
jeg prøver men det funker ikke, får bare incorrect password

passordet funka nå, men kommanden funker ikke. har prøvd mye forskjellig, kombinasjoner av tegnsettingen
Sist endret av skeptfisk; 2. mars 2009 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hvordan kommando som ikke funker? 'rm -rf ~/.config/compiz' denne?
hva slags feilmelding får du da?
ja men når jeg prøver å taste '~' på den pc'n som er fakked, så kommer det tegnet litt over "midten" hvis du skjønner, har det noe å si?
Om jeg forstår deg rett så kommer det spesifikke tegnet, men det er litt høyere oppe enn normalt? I så fall null problem.

Du kan uansett bruke rm -r /home/<bruker>/.config/compiz
jeg får bare opp no such file or directory. har også prøvd -rm -r, rm --r, - rm -r, men ikke noe fungerer
Kan hende compiz mappa ikke ligger i .config mappen i Ubuntu.
test med rm -r .compiz eller.no
Enkleste er vel bare å finne fram til mappen selv
Sitat av Starra Vis innlegg
Du kan uansett bruke rm -r /home/<bruker>/.config/compiz
Vis hele sitatet...

Jeg tror problemet ligger her. No such file or directory betyr at du har angitt feil maalmappe, ikke feil kommando
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Starra Vis innlegg
Du kan uansett bruke rm -r /home/<bruker>/.config/compiz
Vis hele sitatet...
<bruker> skal selvsagt erstattes av brukernavnet ditt på den aktuelle maskinen.

evt kan du bare skrive cd && rm -r .config/compiz
Sitat av Starra Vis innlegg
Om jeg forstår deg rett så kommer det spesifikke tegnet, men det er litt høyere oppe enn normalt? I så fall null problem.

Du kan uansett bruke rm -r /home/<bruker>/.config/compiz
Vis hele sitatet...
nå får jeg en sånn feilmmelding, rm: invalid option -- '/'

tror selv at det er en skråstrek som skal bort, har prøvd, men funker ikke.
all musikken min ligger inne på denne pc'n med fucka skjerm,
1) Hvordan installerte du denne blurry-gadgeten? Gjorde du noen endringer i filer, eller brukte du kun apt-get/aptitude? Gi oss info. Jo mer info, jo bedre.
2) Lim også inn kommandoene du skriver, for dette ser jo typisk ut som en brukerfeil.
3) Hva sier ls .compiz deg? Om det ikke gir resultat: locate compiz | grep config
4) Er du _sikker_ på at det er compiz du har installert? :-P

Jeg har aldri brukt compiz, så jeg aner ikke hvor den legger config-filene. Jeg stemmer fortsatt for å purge hele compiz om du kun har installert det med apt.
Sitat av Starra Vis innlegg
1) Hvordan installerte du denne blurry-gadgeten? Gjorde du noen endringer i filer, eller brukte du kun apt-get/aptitude? Gi oss info. Jo mer info, jo bedre.
2) Lim også inn kommandoene du skriver, for dette ser jo typisk ut som en brukerfeil.
3) Hva sier ls .compiz deg? Om det ikke gir resultat: locate compiz | grep config
4) Er du _sikker_ på at det er compiz du har installert? :-P

Jeg har aldri brukt compiz, så jeg aner ikke hvor den legger config-filene. Jeg stemmer fortsatt for å purge hele compiz om du kun har installert det med apt.
Vis hele sitatet...
jeg installerte compiz instillingene ved hjelp av legg til/fjern funksjonen i applications, også markerte jeg av blurry screen i compiz menyen som lå i hovedmenyen(hvis jeg ikke husker feil)
må også poengtere at det er ikke den pc'n jeg bruker nå som er problemet. den pc'n der problemet ligger har også et problem med skjermen som gjør at jeg ikke ser nederste del av skjermen, så jeg ser ikke hva jeg skriver inn. men jeg klarer å skrive inn det som var ment skulle skrives inn uten problemer. har koblet denne pc'n til en tv, men den fungerer ikke når jeg bruker Ctrl+Alt+F1 av opplagte grunner.

og når skjermen blir blurry med engang ubuntu for lasta så er det ikke særlig lett å finne fram hva jeg skal trykke på i ubuntudesktop.
Drep X med kommandoen Ctrl+Alt+Backspace så forsvinner alt det grafiske og du kan gjøre hva du vil med terminalen.

Skriv så inn kommandoene jeg ville du skulle skrive inn.
Starra: problemet med Ctrl+alt+backspace er at gdm bare starter Xorg igjen med en gang...
Må bare gå inn i en ennen consol ctrl+alt+f1 og fikse...

skeptfisk: Gjør som jeg sa først, men skriv heller

Kode

find . -name compiz | xargs rm -rf
Er det ikke enklere å purge?
Sitat av Starra Vis innlegg
Er det ikke enklere å purge?
Vis hele sitatet...
hva gjør jeg når jeg purger?

Sitat av harryy Vis innlegg
Starra: problemet med Ctrl+alt+backspace er at gdm bare starter Xorg igjen med en gang...
Må bare gå inn i en ennen consol ctrl+alt+f1 og fikse...

skeptfisk: Gjør som jeg sa først, men skriv heller

Kode

find . -name compiz | xargs rm -rf
Vis hele sitatet...
problem løst!!!! tuusen takk, KP til deg
Sist endret av skeptfisk; 10. mars 2009 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.