Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1588
Er kjøretimer obligatorisk? I så fall, hvor mange hvis man er god til å kjøre? Det er sikkert et dumt spørsmål, men grunnen til at jeg spør er at på statens vegvesen står det "Opplæringen kan skje på en trafikkskole, privat eller i en kombinasjon. Hvor mange kjøretimer du skal ta, må tilpasses det behovet du har og hvor mye du øvelseskjører privat. Det er viktig å nå målet for trinnet". Altså regnes privat som at jeg kjører med foreldrene mine eller en privat bedrift?
6 eller 8timer er obligatorisk.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
6 eller 8timer er obligatorisk.
Vis hele sitatet...
Må nok for oppi såpass ja, + langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring.
To timer veiledning, trinnvurdering trinn 2, trinnvurdering trinn 3, sikkerhetskurs på vei, sikkerhetskurs på bane. Det er det obligatoriske for klasse B husker jeg korrekt.
Var 2 timer som jeg også husker når jeg tok lappen for 7 år siden. Mulig det har blitt mer.
Anbefaler dog å øvelseskjøre så mye du kan privat, da 2 timer definitivt ikke er tilstrekkelig etter min mening.
Sist endret av Roaccu; 9. februar 2020 kl. 21:46.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Privat" er i motsetning til "hos trafikkskole" i teksten du siterer. Altså ikke om trafikkskolen er privat, men at du øvelseskjører med en kvalifisert i egen regi.
Jeg tok 4 dobbelttimer før jeg kunne begynne på det obligatoriske.
Uvaksinert 👍
To timer pluss gjerne en oppvarmingstime. På automat så kan man komme i mål rett under 20.000,-