Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1376570
Til dere som tror at 21 år er max straff osv. GOOGLE LITT!

Leste noe tidligere om at dødsstraff for terrorister og forrædere ble avskaffet i 79 (?)

Men jeg tror ikke denne mannnen får samme fengsel-type-straff som andre kriminelle i Norge. Han kommer kanskje på en isolert avdeling.

(also, synes han kunne blitt plassert på Guantanamo Bay, " I know it doesn't work like that")
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ehhhhh, serr, kulene til ABB går IKKKKE så lett gjennom Bellcockpiten kan jeg love deg. Skytter i døra har full rustning og massivt bedre skytetrening enn ABB.

Greit - jeg skjønner at du mener at jeg kunne ha roa meg litt ned i innlegget.
MEN; man tar det forsiktig i f.eks kompliserte antiterror-operasjoner i Afghanistan der det er få sivile å ta hensyn til.
HER er det en gal psyko som tar livet av ungdommer, dessuten er han relativt sett ikke farlig for Deltaoperatører; ergo skyt eller nøytraliser!!!
Vis hele sitatet...
Tror du har sett for mye film.
Noen som vet når de første twitter-meldingene om skytingen kom fra de som var på øyen?
Sitat av El Capitan Vis innlegg
Noen som vet når de første twitter-meldingene om skytingen kom fra de som var på øyen?
Vis hele sitatet...
Denne er den første meldingen jeg har funnet

http://twitter.com/#!/FrkTiril/status/94431830366892033
Leste nå på wiki at dødstraff er avskaffa, men finnes det noen gammle lover om at kongen eller statsminister kan innføre dødstraff? må jo virklig finnes det her altså...
Sitat av El Capitan Vis innlegg
Noen som vet når de første twitter-meldingene om skytingen kom fra de som var på øyen?
Vis hele sitatet...
Det ble nevnt på noen sider tilbake.
Sitat av plexern Vis innlegg
Drosjesjåfør fortalte en historie på TV2 isted om at han kjørte ABB fra Rena og opp til gården sin på torsdag. Han snakket også om at han hadde vært til frisøren i Rena på Onsdag. Altså har han ikke vært i Kautokeino som det står i loggen.
Vis hele sitatet...
Takk... sa han noe klokkeslett på taxituren?
Her er posten ang. første Twitter-melding.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Dette er den første jeg har funnet, kl 17:41

http://twitter.com/#!/FrkTiril/status/94431830366892033
Vis hele sitatet...
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Til dere som tror at 21 år er max straff osv. GOOGLE LITT!

Leste noe tidligere om at dødsstraff for terrorister og forrædere ble avskaffet i 79 (?)

Men jeg tror ikke denne mannnen får samme fengsel-type-straff som andre kriminelle i Norge. Han kommer kanskje på en isolert avdeling.

(also, synes han kunne blitt plassert på Guantanamo Bay, " I know it doesn't work like that")
Vis hele sitatet...
Har får ikke fengselstraff. Han får forvaring. Det betyr at han kan sitte inne i 21 år så blir saken tatt opp på nytt.
Det var jo flere pressehelikoptre som fløy rundt øyen mens han fortsatt dreiv å drepte. Merkelig at de ikke ble skutt til helvete eller styrtet å drepte alle på øyen på grunn av all tåken...... Og et jævlig stort tankekors at journalistene gjerne setter liv og helse i fare for å dokumentere det, mens politiet må vente til det er sikkert før de rykker inn....

Jeg vet noen har nevt dette tidligere, men jeg føler meg ganske som en hykler selv nå. Jeg får alvorlig vondt av å tenke på dette og det går til og med ut over nattesøvnen. Tenker på de yngste som strøyk med. Samtidig så vet jeg at folk dør på denne måten og på enda verre måter i bøtter og spann hver eneste dag mange steder i verden. En jævlig snål mekanisme vi har som gjør at så lenge det skjer utenfor en usynlig geografisk grense så gir vi faen, men hvis det skjer på innsiden av denne grensen så får vi totalt mentalt sammenbrudd. Det er mennesker som oss alt sammen, likevel så er det så stor forskjell på reaksjonen vi opplever.
Sist endret av bo1e; 24. juli 2011 kl. 19:49.
Sitat av Randompope Vis innlegg
Leste nå på wiki at dødstraff er avskaffa, men finnes det noen gammle lover om at kongen eller statsminister kan innføre dødstraff? må jo virklig finnes det her altså...
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke dødstraff i Norge og en kan ikke lage ny lov og tilbakedatere den.
Grusom handling men Norge har desverre eit alt for lavt straffenivå i mange tillfeller.
Nei, det går IKKE an å iverksette dødsstraff i Norge for så å dømme en person under den loven hvor forbrytelsen allerede er gjort.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Komplett enig, Det er derers jobb å gå i første linje og dø hvis og når nødvendig!!!!!

Selvfølgelig prøver en å unngå det maksimalt, Beredskapstroppen er der for å beskytte norsk befolkning og norske systemer.

Sykt at de ikke hadde helikopter, og da ha en sniper eller gunner som kunne ha drept eller evt. nøytralisert ABB??
Vis hele sitatet...
Må bare gjenta at, det kan virke som mange mener sterkt om hva Delta skal foreta seg basert på hva de har sett på film, og ikke ut fra hva man kanskje bør rasjonelt gjøre i krisesituasjoner.
God ledelse er basert på rutiner og oversikt. Før en topptrent gruppe går inn må deres ledelse ha oversikt. Noe det virker som de tilsynelatende ikke hadde før de gikk inn.
De gikk da inn for å skaffe oversikt ved første anledning de hadde.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Det var jo flere pressehelikoptre som fløy rundt øyen mens han fortsatt dreiv å drepte. Merkelig at de ikke ble skutt til helvete eller styrtet å drepte alle på øyen på grunn av all tåken...... Og et jævlig stort tankekors at journalistene gjerne setter liv og helse i fare for å dokumentere det, mens politiet må vente til det er sikkert før de rykker inn....

Jeg vet noen har nevt dette tidligere, men jeg føler meg ganske som en hykler selv nå. Jeg får alvorlig vondt av å tenke på dette og det går til og med ut over nattesøvnen. Tenker på de yngste som strøyk med. Samtidig så vet jeg at folk dør på denne måten og på enda verre måter i bøtter og spann hver eneste dag mange steder i verden. En jævlig snål mekanisme vi har som gjør at så lenge det skjer utenfor en usynlig geografisk grense så gir vi faen, men hvis det skjer på innsiden av denne grensen så får vi totalt mentalt sammenbrudd. Det er mennesker som oss alt sammen, likevel så er det så stor forskjell på reaksjonen vi opplever.
Vis hele sitatet...
Journalisten har selv uttalt at han ikke visste hva som foregikk og ble sjokkert over hvor nærme han hadde vært i ettertid. Kanskje ABB til og med så at det var et pressehelikopter, og fortsatte med "planen". Han hadde ikke behov for å kaste bort ammo på noen han kanskje ikke kunne treffe godt når han har en plan. Ikke godt å si hvor nærme helikoptere egentlig var heller, da han zoomer ekstremt mye inn. Sannsynligvis var helikopteret for langt unna.
Sist endret av Voreah; 24. juli 2011 kl. 19:53.
For å bli iført forvaring må det mye mer til en at en har gjort noe grusomt.
Flere ting som skurrer.. Han skrev også i August eller Juli-loggen(?) at han var i Praque for å kjøpe våpen, men at i samme logg nevnte han at det var september.......????
Da har han nok bløffet tidsplanen med to døgn.

Revidert teoretisk tidsplan 2.0:

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day, [COLOR="Red"] inkludert hårklipp Rena, bekreftet?[/COLOR]
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog/taxi tilbake til gården, bekreftet (?)[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Tja...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30,
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Dette gjøres bak i bilen?[/COLOR]
Leave 08.30
Drive 1, [COLOR="Red"]? Utplassering av Crafter i nærheten av R4, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 ? [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør han her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i nærheten av R4 for transport til Utøya?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 19:56.
Sitat av Breiflabben Vis innlegg
For å bli iført forvaring må det mye mer til en at en har gjort noe grusomt.
Vis hele sitatet...
Og du tror ikke denne personen vil bli ansett som en framtidig risiko? Det er vel åpenbart at han blir dømt til 21 års forvaring.
Hva med denne twitter-meldingen, finner ikke ut hvordan jeg kan se klokkeslett.

http://twitter.com/#!/kjetilvevle, litt ned, står "Noen skyter på Utøya. Oppdater politiet!!"
Sitat av El Capitan Vis innlegg
Hva med denne twitter-meldingen, finner ikke ut hvordan jeg kan se klokkeslett.

http://twitter.com/#!/kjetilvevle, litt ned, står "Noen skyter på Utøya. Oppdater politiet!!"
Vis hele sitatet...
Bare hold musa over datoen.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Det var jo flere pressehelikoptre som fløy rundt øyen mens han fortsatt dreiv å drepte. Merkelig at de ikke ble skutt til helvete eller styrtet å drepte alle på øyen på grunn av all tåken...... Og et jævlig stort tankekors at journalistene gjerne setter liv og helse i fare for å dokumentere det, mens politiet må vente til det er sikkert før de rykker inn....
Vis hele sitatet...
Jeg fikk inntrykk av at pressehelikoptrene var veldig langt unna og det først var i ettertid at de så hva som foregikk på bildene.

Politiet visste jo ikke omfanget av det som foregikk, bare at det var "skyting" vs. terrorbombe Oslo. Denne skytingen kunne jo ha vært hva som helst, og jeg tror ikke det første de mistenkte var at en iskald morder gikk rundt og rolig skjøt ned alle han kunne finne. Hadde de stormet inn i feil situasjon kunne det hele endt som et gisseldrama eller med flere døde politifolk - noe som hadde gitt han ytterligere tid til å gå løs på ungdommen og redningsarbeidere som forsøkte å plukke opp de som svømte unna.

Det er uansett bortkastet energi å kritisere noe som har skjedd før alle fakta ligger på bordet. La oss heller rette pekefingrene når vi har noe mer håndfast enn operasjonsloggene.
Sitat av Randompope Vis innlegg
Leste nå på wiki at dødstraff er avskaffa, men finnes det noen gammle lover om at kongen eller statsminister kan innføre dødstraff? må jo virklig finnes det her altså...
Vis hele sitatet...
Dette er lavpanna drittpreik. Spar deg selv og alle andre for dette.

Vi må vise at menneskeliv er ukrenkelig. Det er den eneste måten å møte Breivik sin forakt mot det humane og menneskelige.
Minner da igjen lesere her om type bil ABB har brukt i Oslo fra torsdag til fredag.

http://bildr.no/image/933866.jpeg
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 19:59.
Sitat av esl Vis innlegg
Bare hold musa over datoen.
Vis hele sitatet...
Aha, takk!
Sitat av bo1e Vis innlegg
Jeg vet noen har nevt dette tidligere, men jeg føler meg ganske som en hykler selv nå. Jeg får alvorlig vondt av å tenke på dette og det går til og med ut over nattesøvnen. Tenker på de yngste som strøyk med. Samtidig så vet jeg at folk dør på denne måten og på enda verre måter i bøtter og spann hver eneste dag mange steder i verden. En jævlig snål mekanisme vi har som gjør at så lenge det skjer utenfor en usynlig geografisk grense så gir vi faen, men hvis det skjer på innsiden av denne grensen så får vi totalt mentalt sammenbrudd. Det er mennesker som oss alt sammen, likevel så er det så stor forskjell på reaksjonen vi opplever.
Vis hele sitatet...
Du trenger da ikke føle deg som en hykler. Det er jo helt naturlig å sørge over noe som er så nært som dette, du har følelsesmessige koblinger til så mye hva denne saken angår (nært rent geografisk, mulige kjente involvert, massivt mediestyr som foregår på ditt språk osv). Hadde du bodd f.eks. i Kenya nå og følt sultkatastrofen på kroppen gjennom daglige inntrykk derfra hadde du garantert følt mer for den katastrofen nå, enn du ganske sikkert gjør på dette tidspunktet. Vi er bare en avansert form for sjimpanse, ett dyr, vi er ikke i stand til å ta inn over oss all jævelskapen i verden hele tiden (og takke meg til).
Sitat av reklame Vis innlegg
Dette er lavpanna drittpreik. Spar deg selv og alle andre for dette.

Vi må vise at menneskeliv er ukrenkelig. Det er den eneste måten å møte Breivik sin forakt mot det humane og menneskelige.
Vis hele sitatet...
Spare meg selv og andre? Du ekke rar eller? Med tanke på de som har mista noen osv så vil de nok at han skal dø, med tanke på resten av verden så virker det latterlig og kunne drepe nesten 100 folk uten og få dødstraff. Er en grunn til at norge blir kalt ett paradis for terrorisme og mord... JEG HAR LIKE MYE RETT TIL OG YTRE OG SI MINE MENINGER OGSÅ STILLE SPØRSMÅL...
Sitat av Jotun Vis innlegg
Minner da igjen lesere her om type bil ABB har brukt i Oslo fra torsdag til fredag.

http://bildr.no/image/933866.jpeg
Vis hele sitatet...
Dagbladet har bilde av tilsvarende bil (Crafter) som den bomba var plassert i. Og også bilde av Dublo'en som blir fraktet bort.

Et vitne sier:
"...satte seg i en liten varebil på parkeringsplassen ved Hammersborg torg."

Hvor ligger dette torget i forhold til der bomben sprengte?
Sist endret av perolsen; 24. juli 2011 kl. 20:05.
Hadde det ikke vært for boken, hadde jeg antageligvis brydd meg en smule mindre og glemt dette fortere. Men det å faktisk lese "dagboka" hans og se hva som har foregått oppi huet hans gjør inntrykk. Det er jo fasinerende å se hvordan han har planlagt dette i 9 år, selv om det hele er beyond grusomt. Dette blir skrevet i historiebøkene og husket om flere hundre år antageligvis, hvordan han brukte store deler av livet sitt på å planlegge å drepe/henrette nesten 100 folk.
Sitat av Randompope Vis innlegg
Spare meg selv og andre? Du ekke rar eller? Med tanke på de som har mista noen osv så vil de nok at han skal dø, med tanke på resten av verden så virker det latterlig og kunne drepe nesten 100 folk uten og få dødstraff. Er en grunn til at norge blir kalt ett paradis for terrorisme og mord... JEG HAR LIKE MYE RETT TIL OG YTRE OG SI MINE MENINGER OGSÅ STILLE SPØRSMÅL...
Vis hele sitatet...
Nei, det er fordi han ikke kan dømmes til livstid e.l. Mange land er imot dødsstraff. Utlendinger tror maksstraff er 21 år. Maksimumsstraff er livstid, det kan bare ikke idømmes på dag 1.
Sist endret av Voreah; 24. juli 2011 kl. 20:07.
Sitat av Zanussi Vis innlegg
siden han har gjort dette på fritiden, er jo ikke fritid vist det er ekstravakt...
vist han da tar det på frititen, kan han vell ikke ta betalt?
Vis hele sitatet...
Han jobber som politi til vanlig. Han tok denne jobbe på sin egen fritid (han var ikke på jobb som politi). Vanskelig?
Sitat av Voreah Vis innlegg
Nei, det er fordi han ikke kan dømmes til livstid e.l. Mange land er imot dødsstraff. Utlendinger tror maksstraff er 21 år. Maksimumsstraff er livstid, det kan bare ikke idømmes på dag 1.
Vis hele sitatet...
Jeg vet jo fakta, men er jo litt teit at ikke en liten lov data kunne vært retta mot det han har gjort? Norge gjør jo alt annet bare for sikkerhetskyld men hvorfor ikke noe lignende dette?.. Vet det er vett i det jeg mener og sier derfor jeg skriver det her
Sitat av Tido Vis innlegg
Han skal vist nok ikke være avhørt enda.. Hvorfor ikke kan man jo spørre seg om. Kanskje det er pga. han er helt i sjokk over det som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Hvem da? ABB er avhørt.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Nei, jeg støtter ikke dødsstraff for homofile. Men jeg støtter at folk skal få mene det de vil, selv om jeg er uenig i hva de mener.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at det er greit å betale statsstøtte til en organisasjon som mener det er greit å henrette homofile?!

Da mener du vel kanskje at nazistiske grupper også bør få statlig støtte eller? Siden "folk skal få mene det de vil", mener jeg...
Sitat av Randompope Vis innlegg
Jeg vet jo fakta, men er jo litt teit at ikke en liten lov data kunne vært retta mot det han har gjort? Norge gjør jo alt annet bare for sikkerhetskyld men hvorfor ikke noe lignende dette?.. Vet det er vett i det jeg mener og sier derfor jeg skriver det her
Vis hele sitatet...
Nei, beklager, det er ikke vett i det du mener og sier.
Eit drap er eit drap uansett hvordan mann vrir og vrenger på ting.
Å drepe 100 eller en?
Breivik er en kalmodig morder ingen tvil men vi har hatt drap jeg vil karraktisere som verre her i Norge.
Baneheia for eksempel. Det blir ikke 100 ganger så grusomt om mann dreper 100 som en!
Sitat av perolsen Vis innlegg
Dagbladet har bilde av tilsvarende bil (Crafter) som den bomba var plassert i. Og også bilde av Dublo'en som blir fraktet bort.

Et vitne sier:
"...satte seg i en liten varebil på parkeringsplassen ved Hammersborg torg."

Hvor ligger dette torget i forhold til der bomben sprengte?
Vis hele sitatet...
Fotografen her står ca 200meter foran Hammersborg torg (Torget er bak han mao.) såvidt jeg ser.
http://www.lexpress.fr/medias/1462/748737_oslo-bombe-explosion.jpg
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 20:11.
Sitat av Randompope Vis innlegg
Spare meg selv og andre? Du ekke rar eller? Med tanke på de som har mista noen osv så vil de nok at han skal dø, med tanke på resten av verden så virker det latterlig og kunne drepe nesten 100 folk uten og få dødstraff. Er en grunn til at norge blir kalt ett paradis for terrorisme og mord... JEG HAR LIKE MYE RETT TIL OG YTRE OG SI MINE MENINGER OGSÅ STILLE SPØRSMÅL...
Vis hele sitatet...
Først og fremst, ja du har like mye rett til å ytre deg. Videre tror jeg du ikke helt har skjønt hva jeg mener. Ved å gi Breivik dødstraff gir vi en handling som er foraktelig ift menneskelivets verdi på samme måte som han slaktet 90 personer. "Vi" er altså ikke noe bedre fordi vi handler med et likt menneskesyn som han gjør.

Dessuten vil dødstraff være en billig og enkel måte og slippe unna på.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvem da? ABB er avhørt.


Du mener altså at det er greit å betale statsstøtte til en organisasjon som mener det er greit å henrette homofile?!

Da mener du vel kanskje at nazistiske grupper også bør få statlig støtte eller? Siden "folk skal få mene det de vil", mener jeg...
Vis hele sitatet...
Nå har moderatorer bedt deg (dere) om å gi dere med den forbanna meningsløse diskusjonen, hør etter da. Lag din egen tråd om du absolutt skal fortsette.
Debatten rundt dødsstraff burde være mulig å ha, selv om den er litt arkaisk i Europa. Jeg for min del mener at ingen burde være legitimert til å ta liv (med unntak av ved eutanasi).

En HELT annen sak er å ønske han sendt til Guantanamo Bay. Hvem mener virkelig at Norge burde torturere mennesker, i samarbeid med USA?
leste akuratt på ett annet forum "I read somewhere that he filmed the whole thing with a AEE Law Cam PD80 HD Mini DV Camera."

noen som har hørt noe, evt. kan bekrefte dette?

høres absolutt ikke usannsynlig ut at han kunne funnet på noe sånt.....
Sist endret av TriggerTk; 24. juli 2011 kl. 20:13.
Sitat av Breiflabben Vis innlegg
Eit drap er eit drap uansett hvordan mann vrir og vrenger på ting.
Å drepe 100 eller en?
Breivik er en kalmodig morder ingen tvil men vi har hatt drap jeg vil karraktisere som verre her i Norge.
Baneheia for eksempel. Det blir ikke 100 ganger så grusomt om mann dreper 100 som en!
Vis hele sitatet...
Nei ett drap er ikke et drap, det finnes stadier for dette.
Sitat av Breiflabben Vis innlegg
Eit drap er eit drap uansett hvordan mann vrir og vrenger på ting.
Å drepe 100 eller en?
Breivik er en kalmodig morder ingen tvil men vi har hatt drap jeg vil karraktisere som verre her i Norge.
Baneheia for eksempel. Det blir ikke 100 ganger så grusomt om mann dreper 100 som en!
Vis hele sitatet...
Er du morsom?.. 0o

Du aner ikke hva ABB gjorde mot folka på Utøya. De som ble skadeskutt, gikk han frem til og regelrett henrettet dem. Mens ett av ofrene fra bomben mistet et ben. For ikke å snakke om alle de skadede som får hemninger i fremtiden, blir ufør etc.

Faen ikke kom her å si at baneheia er verre enn dette... Tåpelig å si noe sånt.
Sist endret av Kunitsyn; 24. juli 2011 kl. 20:16.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Fotografen her står ca 200meter foran Hammersborg torg (Torget er bak han mao.) såvidt jeg ser.
Vis hele sitatet...
Så da har han altså gått 200 meter til Dublo'en etter han satt fra seg Crafter'en.
Hvis det stemmer at han hadde 2 min lunte, så må han ha vært ganske nærme eksplosjonen selv.
Sitat av reklame Vis innlegg
Først og fremst, ja du har like mye rett til å ytre deg. Videre tror jeg du ikke helt har skjønt hva jeg mener. Ved å gi Breivik dødstraff gir vi en handling som er foraktelig ift menneskelivets verdi på samme måte som han slaktet 90 personer. "Vi" er altså ikke noe bedre fordi vi handler med et likt menneskesyn som han gjør.

Dessuten vil dødstraff være en billig og enkel måte og slippe unna på.
Vis hele sitatet...
Siden han drepte nesten 100 kaldblodig så burde vi egentlig ikke heve hodet og si du får ikke dødstraff, akkurat i denne saken burde vi hadt baller og behandla han like jævlig.
Sitat av TriggerTk Vis innlegg
leste akuratt på ett annet forum "I read somewhere that he filmed the whole thing with a AEE Law Cam PD80 HD Mini DV Camera."

noen som har hørt noe, evt. kan bekrefte dette?

høres absolutt ikke usannsynlig ut at han kunne funnet på noe sånt.....
Vis hele sitatet...
Jeg tror det bare er et rykte. Han virker besatt av å dokumentere og informere om "hvodan man gjør det", men jeg har ikke hørt noen vitner e.l. nevne noe om det. I tillegg så har ingen vitner sett to personer sammen (selv om noen nevner en annen person), så han må i så fall ha filmet selv. Filme selv og styre med ett enhåndsvåpen og ett tohåndsvåpen på en gang, samtidig som han skal sikte of bytte ammunisjon virker lite trolig. I tillegg viser det seg at det sannsynligvis ikke var to personer, så ingen kan ha "stukket av" med et evt. opptak, selv om han sikkert kunne klare å gjemme det et sted på øya.
Sist endret av Voreah; 24. juli 2011 kl. 20:17.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det at de klarte å komme seg ut dit på en hel time må dog virkelig ses på som fantastisk.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det tar en god stund å kjøre fra Oslo sentrum og til Utøya, ikke sant?

Sitat av Jotun Vis innlegg
At de står på stranda og glaner mot Utøya i ett kvartér er ikke spesielt imponerende nei.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du hva de gjorde dette kvarteret? De måtte blant annet rekvirere båter, og man kommer seg ikke over vannet ved magi. Man må bevege seg over.

Sitat av bo1e Vis innlegg
Valget sto jo mellom at uskyldige barn fortsetter å bli blåst vekk, eller om politiet utsetter seg selv for en potensielt farlig og uoversiktlig situasjon for å få raskest mulig slutt på det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor uttaler du deg så bastant om dette egentlig? Det er så enkelt når du sitter der i godstolen og ikke har ansvaret for å gjennomføre en operasjon på en skikkelig måte... Lenestolseksperter ruler!
Sitat av Voreah Vis innlegg
Jeg tror det bare er et rykte. Han virker besatt av å dokumentere og informere om "hvodan man gjør det", men jeg har ikke hørt noen vitner e.l. nevne noe om det. I tillegg så har ingen vitner sett to personer sammen (selv om noen nevner en annen person), så han må i så fall ha filmet selv. Filme selv og styre med ett enhåndsvåpen og ett tohåndsvåpen på en gang, samtidig som han skal sikte of bytte ammunisjon virker lite trolig. I tillegg viser det seg at det ikke var to personer, så ingen kan ha "stukket av" med et evt. opptak.
Vis hele sitatet...
titta på google bilder - og det kameraet jeg nevnte, er ett sånt lite du kan feste til hjelm, sykkelratt osv..
Sitat av Jotun Vis innlegg
Det kan hende ja, og var der fra torsdag til fredag. Dog kunne han like gjerne brukt Doblo'en til dette, og jeg tror foreløpig heller han valgte damer/mat på torsdagskvelden i Oslo.
Vis hele sitatet...
Var det intervju på TV2 med en taxisjåfør som kjørte ham fra Oslo dagen før..? Eller misforstår jeg nå?

Sitat av Jotun Vis innlegg
Ved å ta tinghuset på mandag, vil han ta "alt" av journalister, som i hans øyne i det store og hele i Norge er "kulturmarxister".
Vis hele sitatet...
Man får håpe at politiet har forutsett dette som en mulighet...
Sitat av Randompope Vis innlegg
Jo desverre så har jeg rett du har feil, du har ingen konklusjon mht det jeg mener så da svarer jeg like tomt tilbake som du gjorde
Vis hele sitatet...
Ville være fint om alle i denne freak tråden satt i samme rom, og faktisk kunne hat en muntlig diskusjon.
Men bytt tråd dere nå.
Sitat av Randompope Vis innlegg
Siden han drepte nesten 100 kaldblodig så burde vi egentlig ikke heve hodet og si du får ikke dødstraff, akkurat i denne saken burde vi hadt baller og behandla han like jævlig.
Vis hele sitatet...
Ja, okei.. Synk ned på hans nivå, og ta livet hans. Idioti..
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.