Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1362
Trenger ekstra lagring og må ha et nytt kort. Helst 64/128 GB.
Hva er de raskeste kortene nå?

microSD/microSDHC/microSDXC

Noen som har sett Blackfriday kupp på microSD/microSDHC/microSDXC?
Et lynkjapt googlesøk ville vist deg at HC og XC står for High Capasity og Xtended Capasity respektivt. HC går opp til 32GB, så hvis du skal ha 64GB+ er det XC du ser på.
Uten Filter
Trådstarter
Korrekt. Men så er det store skilnader på lese/skrive hastighet mellom forskjellige kort fra forskjellige produsenter. Og siden hastighet er kanskje det viktigste så skreve jeg som jeg gjorde i posten, helst microSDXC - altså er det noen gode kjøp idag på lavere kapasitet men som er kjemperaske så vil jeg sterkt vurdere mindre kapasitet.


Hjelper ikke med lav pris på et 128GB sdxc kort om hastigheten suger for å si det slik.

Det er altså ingen definisjon på microSD/microSDHC/microSDXC, men erfaringer fra andre på hvilke kort som utpeker seg som raske i de forskjellige størrelsene.

Det er altså ingen definisjon på microSD/microSDHC/microSDXC jeg jakter på, men erfaringer fra andre på hvilke kort som utpeker seg som raske i de forskjellige størrelsene.
Sist endret av frtoretang; 28. november 2014 kl. 09:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her har du speed rating
http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#SDXC

Class UHS-1 og kommende UHS-3 skal være din mål. Det er min hastighet på 10 Mb/s. det er nok nesten for alle typer jobb..

Mye hastighet er bedre, men i min mening ytelse av UHS korter over 30-40 Mb/s du skal se bare i benchmarks.
Uansett gå på den best 800 Kr er ikke så mye på plass og hastighet.
Uten Filter
Trådstarter
Er det noen som har testa noen UHS kort? Litt fult på telefonen og skal filme noe i 4K så trenger et kort.
Hadde et gammalt kort med det var så tregt at det ble vanskelig å skrive til fil.


Ser ut til at jeg bare tar et 64GB UHS kort, da 219,- er bra pris. Bruker ikke SD så ofte at det er egentlig ikke kritisk med dobbel kapasitet for en ekstra 500 hundring.
Sist endret av frtoretang; 28. november 2014 kl. 17:03.
microSD/microSDHC/microSDXC er kun størrelse på kortet, ikke hastighet. Nå kan jo nyere teknologier støtter høyere hastighet, men det betyr ikke at de har det.

Ifølge wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

Så har ikke et Class 1 (U1) kort, slik som du linket mulighet for 4k. (mulig at det er mulig ved høy komprimering av data). Men class 10, er bare min 10mb/s performance på UHS og "vanlig".

Så du må nok finne en faktisk hastighetstest for kortet du linket for å se om det støtter 4k for din tlf. Evt kjøpe UHS Speed Class 3 (U3) som er garantert hastiget for 4k innhold.

Edit:

Sjekket for deg:

http://www.chip.de/artikel/Samsung-m..._71049955.html

I lesemodus, målte vi en overføringshastighet på opp til 91,6 MB per sekund - en topp verdi. Enda tydeligere overlegenhet Samsung Kortet viser når du skriver. Mens en rekke andre modeller bryte inn i denne testen til en brøkdel av sin leseevne, Samsung oppnådde en gjennomsnittlig datahastighet på 80,1 stolt MByte / s.
Vis hele sitatet...
Burde altså fungere for 4k.
Sist endret av Hager; 28. november 2014 kl. 17:58.
Uten Filter
Trådstarter
Sitat av Hager Vis innlegg

Så du må nok finne en faktisk hastighetstest for kortet du linket for å se om det støtter 4k for din tlf. Evt kjøpe UHS Speed Class 3 (U3) som er garantert hastiget for 4k innhold.

Edit:

Sjekket for deg:

http://www.chip.de/artikel/Samsung-m..._71049955.html



Burde altså fungere for 4k.
Vis hele sitatet...

Veldig godt svar på et dårlig formulert spørsmål. Mange takk .)

Og da ble det jo et veldig godt kjøp likevel.
Sist endret av frtoretang; 28. november 2014 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hint hint! Ett raskt samsung sd kort på salg på elkjøp nå! 99kr for 32gb, kjøpte nettopp selv
Bra tilbud det da, satt ned fra 500kr skal se etter tester.
Sist endret av random67489; 28. november 2014 kl. 22:52.
Uten Filter
Trådstarter
Sandertn prisen var god men veit ikke om hastigheten er like bra.
For min del så ble kortet kjøpt, betalt og sendt igår så 64GB får bare duge. Men ifølge testene så skal det jo ha fart nok til å klare 4K. Om ikke så blir det jo plass til mye bilder
På 4K du trenger omtrent 30 Mb/s skriv lese hastighet. Alle U1 korter skal gjøre det.