Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1030587
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Må si meg enig med moret her, det går ikke an å dyrke en plante fra frø/stikling til blomst ute
med gode resultater.
Det som derimot går, er å ha planten inne i gode forhold og så plante den når den har blitt stor og sterk.
Det er flere problemer med å ha planten ute: Stedet må selvfølgelig være skjult, men med nok sollys, man må grave et eget bed og fylle inn med god jord (en blanding mellom torv, sand og god plantejord med rett ph verdi).
Næring må man også ha.
Man ender med andre ord opp med å investere omtrent like mye som om man skulle tatt hele dyrkingen innendørs, men med ekstra risiko.

Mitt tips? Vent til dere bor for dere selv.
Hei,

Hadde et lite prosjekt som jeg holdt gående frem til påske, med en plante av ukjent strain(bag-seeds). Ettersom jeg skulle reise en del i påsken, samt at den 2-3 uker gamle planten viste tegn til varmstress, valgte jeg å kutte ut prosjektet. Jeg tok planten, og satt den i et vindu i kjelleren sammen med min mors potteplanter, og tenkte ikke stort mer på den.. helt til jeg idag sjekket tilstanden; det viste seg den hadde vokst seg ganske stor og fin, fått en kraftig stamme, og mange nye bladsett.

Det viste seg at den hadde blitt vannet ca. 2 ganger i uken (ikke spør.. ), samt fått rikelig med sollys nesten hele dagene grunnet vinduets plassering. De nederste bladsettene, som viste tegn til varmestress da jeg satt den vekk, var fortsatt litt gule. De nye bladsettene så friskere ut.
Det jeg lurer på er om denne planten faktisk er noe å satse på. Er det stor mulighet for at den blir hermafroditt, i og med alt stresset den har blitt påført, med bytter av sykluser, og mye mer mørke enn den ville fått under vekstlampe.(Sola er vel nede ihvertfall 10 timer på denne tiden??) Har det noe for seg å sette den under vekstlampe igjen, og gi den 12/12 etter et par uker til med vegging?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sakawa is the way
27 2
Hei folkens!

Jeg tenker på om jeg skal gro min første plante, og har noen ganske simple spørsmål.
Jeg har ikke noe bra utstyr, jeg har ikke seeds med navn og jeg har ingen tidligere erfaringer med groing.
Men jeg har utrolig lyst til å gro min første plante, i håp om å få et ok- resultet. Alt jeg har er en liten vifte, en ganske sterk gulvlampe uten justerbar styrke og en del frø som jeg har spart opp. Her kommer spørsmålet:
Er det mulig å gro i et skap (skal kun ha én plante), med den lampen jeg har og den viften jeg har?
Jeg er fult klar over at utstyret er for dårlig til å få noe bra resultat, men jeg ser på dette prosjektet som en måte å få litt erfaring på, uten forventninger. Jeg sier meg også fornøyd om planten ikke blir røykbar, så lenge jeg får se den vokse litt.

Jeg ser for meg at svarene jeg får ser slik ut: "dårlig utstyr, dårlig prosjekt, dårlig plante, ikke verdt det". Men for å være ærlig så bryr jeg meg ikke, så hva slags næring vil jeg trenge for at håpet skal være så stort som mulig? kan jeg få tak i alt jeg trenger på plantasjen?

For å gi dere litt mer informasjon. Lyset jeg har er bare 40 watt, men jeg har knust "skjermen" på den, så den lyser ekstremt godt. Denne lampen er også utrolig varm. Hvordan er det for planten?
Viften jeg har er roterbar, 18 watt og selve bladet på viften er like stor som hånden min når jeg strekker den (hånden min er veldig stor).

Det hadde vært kjempe kult om det er et lite håp i dette prosjektet. Også setter jeg utrolig mye pris på hjelp, tips og ærlige svar.
Sitat av sakawa Vis innlegg
Hei folkens!

Jeg tenker på om jeg skal gro min første plante, og har noen ganske simple spørsmål.
Jeg har ikke noe bra utstyr, jeg har ikke seeds med navn og jeg har ingen tidligere erfaringer med groing.
Men jeg har utrolig lyst til å gro min første plante, i håp om å få et ok- resultet. Alt jeg har er en liten vifte, en ganske sterk gulvlampe uten justerbar styrke og en del frø som jeg har spart opp. Her kommer spørsmålet:
Er det mulig å gro i et skap (skal kun ha én plante), med den lampen jeg har og den viften jeg har?
Jeg er fult klar over at utstyret er for dårlig til å få noe bra resultat, men jeg ser på dette prosjektet som en måte å få litt erfaring på, uten forventninger. Jeg sier meg også fornøyd om planten ikke blir røykbar, så lenge jeg får se den vokse litt.

Jeg ser for meg at svarene jeg får ser slik ut: "dårlig utstyr, dårlig prosjekt, dårlig plante, ikke verdt det". Men for å være ærlig så bryr jeg meg ikke, så hva slags næring vil jeg trenge for at håpet skal være så stort som mulig? kan jeg få tak i alt jeg trenger på plantasjen?

For å gi dere litt mer informasjon. Lyset jeg har er bare 40 watt, men jeg har knust "skjermen" på den, så den lyser ekstremt godt. Denne lampen er også utrolig varm. Hvordan er det for planten?
Viften jeg har er roterbar, 18 watt og selve bladet på viften er like stor som hånden min når jeg strekker den (hånden min er veldig stor).

Det hadde vært kjempe kult om det er et lite håp i dette prosjektet. Også setter jeg utrolig mye pris på hjelp, tips og ærlige svar.
Vis hele sitatet...
Om du vil gro med et slikt oppsett så trenger du sparepære. En 40w vanlig pære fra en hvilken som helst lampe funker ikke.
Men, bytter du pæren til en sparepære så vil planten gro. Du vil ikke få noe ut av den, men den vil ihvertfall bli en plante.
Jeg kan jo si så mye at jeg har gjort noe av det samme som deg, bare for spøk. Endte opp med en plante som var ca 30cm høy, spinkel og hadde små blader. Minnet egentlig om mynte eller noe sånt. Men, det var jo en plante.
Tror den overlede sånn rundt 2måneder før stammen ga etter.
Sakawa is the way
27 2
Takk moret!

Av ren nysgjerrighet, hvor stor må planten være for at det er noe vits å røyke den? hvilket stadie må den nå for å ha noe thc i seg?
Sitat av sakawa Vis innlegg
Takk moret!

Av ren nysgjerrighet, hvor stor må planten være for at det er noe vits å røyke den? hvilket stadie må den nå for å ha noe thc i seg?
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om størrelse på planten, men størrelse på selve budsa. Og for å få fine buds trenger du massevis av watt til å virkelig mane fram vekst.
La meg si det slik at den planten jeg hadde, produserte ett stk bittelite popcorn-bud. Etter at jeg fikk tørket dette ble det cirka 0,02gram... Så, akkurat nok til at du kan smake at det er noe cannabis der, men såpass lite at det bare er trist.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
sakawa: Man har ofte informasjon om hvor lenge den spesifikke strainen trenger i blomst for å modne, de raskeste er vel modne på rundt 5 uker, mens de tregeste (sativa) kan trenge 11+ uker.

Man følger ofte med på trikomene, som er små vekster på planten som har en dråpe på toppen, det er disse som inneholder godsakene. De er først blanke, så går de over til en melkehvit farge. På dette tidspunktet kan man høste om man er ute etter en mer "high" variant av rusen fra strainen, om man vil ha den sofatunge rusen derimot, venter man til dråpene blir mørkere, omtrent brun farge.
Sist endret av Dodecha; 25. april 2013 kl. 09:14.
Man kan få til mye med litt kreativitet

Her er mine gamle kabinettskap for kloner og bonsai moderplanter.. Hadde en 85 w cfl pære og kun et ventilasjonscover bak.. Når jeg kunne hadde jeg bare dørene litt oppe så de fikk luft.. Heller ikke umulig å sette inn en liten datavifte for sirkulasjon av luften..

http://i754.photobucket.com/albums/xx190/MrMuggles/File%20Cabinet/DSCN1145.jpg


http://i754.photobucket.com/albums/xx190/MrMuggles/File%20Cabinet/DSCN1147.jpg


http://i754.photobucket.com/albums/xx190/MrMuggles/File%20Cabinet/DSCN1153.jpg


http://i754.photobucket.com/albums/xx190/MrMuggles/File%20Cabinet/DSCN1159.jpg


http://i754.photobucket.com/albums/xx190/MrMuggles/File%20Cabinet/DSCN1161.jpg


http://i754.photobucket.com/albums/xx190/MrMuggles/File%20Cabinet/DSCN1164.jpg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Defman: Kunne du elaborert litt om dørmekanismen?
Såvidt jeg ser så bruker du skinnene til skuffene, har du bare fjernet bunn og bakplatene på skuffene og skrudd de sammen?
Det var tre skuffer med skinner som du ser.. Jeg tok ut alt sammen og satte inn kun et par av skinnene helt nederst.. For å sette sammen "skuffene/døra", så brukte jeg en vanlig treplate jeg hadde liggende.. Mener det var tynn sponplate som vanligvis er på baksiden av skap.. Disse kabinettene er hele og har ingen "fake" vegg bak, den er solid..

Så jeg limte/skrudde fast skuffene foran med platen, la inn gartnerplast i kabinettet. Satte inn en reflektor (som passet perfekt) med en 85 w cfl pære og ventilasjon bak.. Så satte jeg tilbake kun den nederste skuffen med skinner.. Dermed kan jeg åpne og lukke kabinettene som helt vanlige kabinett

Har de enda, men de brukes ikke mer til moderplanter og stiklinger.. Blitt stående på badet
Sist endret av Defman; 25. april 2013 kl. 13:22.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Takk for forklaringen, tror det blir noe snekkring i løpet av sommeren, og denne løsningen virket perfekt for formålet.
Glad jeg kunne hjelpe til
Hvor mange desibel og hvor stor effekt i watt har en slik kullfilter-vifte?
Spør du meg eller en tidligere i tråden? Jeg hadde verken kullfilter eller vifte i kabinettene..
Er det noen som har testa disse frøene, er det bra avling på dem?
Virker det noe når man røyker det?
Her er p3's dokumentar "Grønn glede", for de som ikke har hørt den. Spennende!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvor mange desibel og hvor stor effekt i watt har en slik kullfilter-vifte?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvor stort kullfilter du skal bruke, og ikke minst størrelsen på rommet plantene står i... Hvor stort rom har du?
Purken konfiskuerte plantene (2-3 uker gamle..). Røttene står fortsatr igjen.. muligheter for at di vokser opp igjen, eller er det bare bås nå? :P
Hvordan ble du tatt?

Jeg tror ikke røttene gror opp noen ny plante, plantens "fabrikksystem" er blitt fjernet og den kan ikke lenger gjøre fotosyntese.

Hva mener du med "bare bås" .. ?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva mener du med "bare bås" .. ?
Vis hele sitatet...
Han spør om det kan kastes.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Han spør om det kan kastes.
Vis hele sitatet...
Å .. trodde han mente at han bare kom til å sitte i fengsel jeg ^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Veldig lite sannsynlig om hele planten er klippet av. Hadde det vært igjen noen skudd hadde man kunne latt planten være i vegetativt stadie (18+ timer med lys i døgnet) til den vokste seg stor igjen.

Du kan prøve, og så rapportere hva som skjer her senere for nyskjerrighetens skyld.
Oops..... ...
Allright, får prøve meg frem.. får gi det noen dager å se hva som skjer
Sist endret av xcvbnm; 12. mai 2013 kl. 17:58.
Bittelitt offtopic:

Jeg tenkte å bruke deres eksellente "dyrke hasj"-kunnskaper til min dyrking av løvetann innendørs (om vinteren). Regner med de samme prinsippene gjelder. (løvetann til skilpadder)

men er dere ikke plaget med fluer? Har forsøkt et par vintrer og gir opp pga flueproblem...
Sitat av Ruh Vis innlegg
Bittelitt offtopic:

Jeg tenkte å bruke deres eksellente "dyrke hasj"-kunnskaper til min dyrking av løvetann innendørs (om vinteren). Regner med de samme prinsippene gjelder. (løvetann til skilpadder)

men er dere ikke plaget med fluer? Har forsøkt et par vintrer og gir opp pga flueproblem...
Vis hele sitatet...
min erfaring er at fluer kommer av dust jord. Prøv en annen jord-prodsent.
Eller at det er overvannet/ligger igjen vann under pottene..
Da har vi åpnet nettsiden vår.. Det meste er allerede borte, men dere kan ta en titt her: Insolite Breeds
Sitat av Defman Vis innlegg
Da har vi åpnet nettsiden vår.. Det meste er allerede borte, men dere kan ta en titt her: Insolite Breeds
Vis hele sitatet...
Kult. Hvor opererer du fra?
Takk takk!

Spania
Sitat av Defman Vis innlegg
Takk takk!

Spania
Vis hele sitatet...
Fett. Spania er sweet. Hadde vært kult å børste støv av lampene igjen.
Hvordan sender du pakkene? Vi i norge er jo redd for toll ol. vettu
Kan ikke nevne "teknikken" her inne Men det sendes på en trygg måte for de som lurer..

Har du eller andre noen forslag/tips for stealth for nordmenn, let me know i en pm

Da ligger de ute på auksjon http://forum.seeddepot.nl/showthread...-Regular-Seeds
High!

Hvis noen lager sine egne frø her inne, ta gjerne kontakt hvis du vil sende dem rundt..

Vi prøver nå med private breeders på våres nettsider i tillegg til våre egne strains, så hvis du er en hobbybreeder, så kan andre rundt omkring prøve ut frøene dine Har nettopp sendt ut noen til folk i både usa og australia, morsomt å få sett hvordan de gjør det der!

Ta en titt på private breeders her: http://www.insolitebreeds.com/?page_id=156

Kom gjerne med tilbakemeldinger, både godt og vondt!

Sender dere disse frøene fra innlandet? Har dere noen greie utendørs autofrø for eksempel?
Nei, fortsatt fra Spania, men vi er på den samme ideen ang innenlands.. Bare gi oss litt tid

Mine auto har jeg aldri hatt ute før faktisk, de er krysset innendørs de siste to årene.. Har hatt dem ute, men ikke "seriøst", så jeg vet ikke hvordan de gjør det i nord enda.. Men jeg får snart noen tilbakemeldinger
Har to phenos av Auto Nilsen, og en regular CR13.. Her er info om Auto Nilsen

http://www.insolitebreeds.com/?wpsc-product=auto-nilsen

Det er fem forskjellige krysninger i løpet av to år.. Basically Purple Mazar krysset med Auto Critical +
Sist endret av Defman; 22. mai 2013 kl. 13:44.
Sitat av Defman Vis innlegg
Det var tre skuffer med skinner som du ser.. Jeg tok ut alt sammen og satte inn kun et par av skinnene helt nederst.. For å sette sammen "skuffene/døra", så brukte jeg en vanlig treplate jeg hadde liggende.. Mener det var tynn sponplate som vanligvis er på baksiden av skap.. Disse kabinettene er hele og har ingen "fake" vegg bak, den er solid..

Så jeg limte/skrudde fast skuffene foran med platen, la inn gartnerplast i kabinettet. Satte inn en reflektor (som passet perfekt) med en 85 w cfl pære og ventilasjon bak.. Så satte jeg tilbake kun den nederste skuffen med skinner.. Dermed kan jeg åpne og lukke kabinettene som helt vanlige kabinett

Har de enda, men de brukes ikke mer til moderplanter og stiklinger.. Blitt stående på badet
Vis hele sitatet...

Nå, du har jo laget denne for å skjule det litt. Kanskje fra foreldre, kanskje for kjæresten, gudene vet.

Ihvertfall, uansett så må du ha et luftehull i de, å det må jo STINKE weed herfra til mars?

- Hvordan er det folk løser det med lukta?

Kunne tenkt meg å gro et par planer selv, da jeg synes det er morsomt. Solstikke er liksom ikke helt greia. Røyker ikke weed selv, men broren min og et par kompiser av han gjør, så kommer jo til å gi det til de evnt.
Sitat av FirstPrice Vis innlegg
Nå, du har jo laget denne for å skjule det litt. Kanskje fra foreldre, kanskje for kjæresten, gudene vet.

Ihvertfall, uansett så må du ha et luftehull i de, å det må jo STINKE weed herfra til mars?

- Hvordan er det folk løser det med lukta?

Kunne tenkt meg å gro et par planer selv, da jeg synes det er morsomt. Solstikke er liksom ikke helt greia. Røyker ikke weed selv, men broren min og et par kompiser av han gjør, så kommer jo til å gi det til de evnt.
Vis hele sitatet...
Kullfilter er det du leter etter.
Sitat av Bemu Vis innlegg
Kullfilter er det du leter etter.
Vis hele sitatet...
Fant det ut : )

For en som ønsker å starte med normal grønn, 20-40g ferdig vare, hvor mange m^2 trenger jeg for planter, evnt kostnader forbundet med noe slikt?

Er det da 0-1000, eller 1000-3000, evnt mer?

Tenker da på næring,seeds,jord,pærer osv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Problemet er at om du bare skal ha 20-40g så kaster du bort penger.

En så liten mengde får man av en enkelt plante, så det er jo lett, men lamper, vifter og kullfilter vil fremdeles koste noen tusenlapper, og de kan håndtere mer enn en plante med mindre du skal til med noe ordentlig LST (Low Stress Training), der du manipulerer planten til å gro utover.
Det gjøres ved å sette opp et nett av hyssing en viss distanse over potten (halvmeter kanskje) og så vikler man grenene fra planten inn i dette og tvinger de ut til siden i stedet for å la planten vokse oppover.
Grenen får da mer lys, som betyr mer ferdig vare.

Lyset (250W HPS, Analog ballast) koster 1390,- link
Kullfilter, vifte, ventilasjonsrør koster 2090,- link

Samt gjødsel og jord, og andre småkostnader som dukker opp (ledninger, timer til lyset/ventilasjon) kan man plusse på et par tusen til.

Så selv om du bare skal ha 20-40 gram ender du opp med å betale 4-5000 kroner for det grunnleggende.
Sitat av FirstPrice Vis innlegg
Nå, du har jo laget denne for å skjule det litt. Kanskje fra foreldre, kanskje for kjæresten, gudene vet.

Ihvertfall, uansett så må du ha et luftehull i de, å det må jo STINKE weed herfra til mars?

- Hvordan er det folk løser det med lukta?

Kunne tenkt meg å gro et par planer selv, da jeg synes det er morsomt. Solstikke er liksom ikke helt greia. Røyker ikke weed selv, men broren min og et par kompiser av han gjør, så kommer jo til å gi det til de evnt.
Vis hele sitatet...
Ikke alle planter stinker i veg, men de fleste stinker i blomst..
Joda, når plantene blir større, som de også ble, så måtte jeg ha et luftehull.. Det lagde jeg i bakveggen.. Satt inn en baderomsvifte som trekker luft igjennom gulvet i kabinettet og ut bak.. Du kan også få små kullfilter for små kabinett.. Sjekk ut odorsok for eksempel.. Den jeg brukte Eller du kan sjekke ut ONA gel..


Forøvrig veldig godt forklart av dodecha.. Thumbs up! Husleie, næring, jord, lamper, filter, vifter, potter, frø, strøm og vann må også bli inkludert i budsjettet.. Men man kan selvsagt prøve å lage ting selv slik jeg gjorde med kabinettet, eller kjøpe andre steder enn "spesial" forretningene.. Da kan man spare tusenvis av kroner.. Og politi i norge er også kjent for å kjøre etter kunder har jeg lest..

Hvis du kun vil prøve deg frem med noen auto, så kan du ha dem i vinduskarmen eller ute i skogen kanskje.. Behøver ikke så mye utstyr ute og hvis du ikke skal ha det 100% perfekt.. vekten på min side og frø er forøvrig tørr vekt og ikke vått som mange skriver på sine sider.. For eksempel, mange som sier at du kan få 500 gram fra frøene sine, men de nevner ikke at ca 80% av vekten blir borte når det er tørket.. God markedsføring bare..

Husk at cannabis er weed/ugress, grunnen til at alle skal ha det perfekt er fordi mange tjener kroner på dette når det er høstet.. Så det gror nok uten alle de teknologiske tingene folk "MÅ" ha fra grosjapper

Priser i Norge må andre hjelpe deg med da jeg er i Spania..
Sist endret av Defman; 22. mai 2013 kl. 14:40.
Ikke sant. Det er den store engangsummen, ja.

Hva angår ventilasjon har jeg tilgang på dette billig, tilnærmet gratis. Vel og merke, som førstegang-planter, lurer jeg på antall liter med næring ol.

Nå har jeg lest 1-3 side her også, growshops i Norge/Oslo? Bestille seeds fra utlandet vet jeg nå ikke. Jeg har unngått å bli tatt for heleri,skade virksomhet og dop til nå, å jeg begynner med høyere utdanning om 25dager som kan komme til å kreve en form for sikkerhets-klarering, å ønsker jo også at jeg fortsatt har et plekkfritt rulleblad.

Så, strøm og ventilasjon gratis, vifte, gratis, å skapet/plassen til plantene er også gratis.

Det jeg derimot trenger er ; Næring. Lysrør/HPS og ikke minst seeds.

Jeg røyker jo ikke dette selv, men kan kanskje hjelpe kompiser som gjør det med å både spare penger, å bidra til at de ikke hjelper organisert kriminalitet sentralt Oslo.

Kanskje best å starte med 1-3 planter, å ikke banke på med 100++ gram?
Hva er straff for å bli tatt for noe sånt?
På mange måter Ok.
Sist endret av FirstPrice; 22. mai 2013 kl. 14:41.
Start med 4 planter i 5 liter potter under 400w hps lampe med en reflektor, og en uttaksvifte som skifter luft i rommet Her er en kalkulator på hvor mye cfm du trenger: http://www.4hydroponics.com/calculateFan.asp

Seeds kan du få på forums eller kjøpe utenlands.. Du kan også hente det i sverige på poste restante.. Cannaseeds.dk har mange fine og billige frø

Hvis du søker på nettet etter growkits eller tentkits cannabis, så finner du vanligvis pakker med alt du trenger til din første grow.. Titt bare igjennom av hva utstyr du har og hva du mangler
Sist endret av Defman; 22. mai 2013 kl. 14:46.
Ahaaa. Så bra : ) 5 liter potter? Tenker du da potter med volum 5liter? Nå tenker jeg at næring er relativt til type plante, å derav mengde, men hva er grunnleggende næringstoffer?
Evnt er det noe kjent "alle stoffene i en flaske" type greie?

Som student, så kan jo faktisk dette komme godt med, haha!!
Ja 5 liter potter

Hvis du vil lese mer om næring og spesielt cannabis anbefaler jeg å laste ned dyrkehåndboken som er i første post i denne tråden.. Du får ikke noe bedre guide enn det på norsk, og der står ALT du trenger å vite før din første grow

2 nye auksjoner på Mazauto forresten.. Ingen bud enda, så sjansen er der til å få noen billige frø: http://forum.seeddepot.nl/showthread...-Regular-Seeds

8 stk 6packs skal bort på auksjonen
Sist endret av Defman; 22. mai 2013 kl. 14:52.
6seeds? med normal g/pr plante på mellom 20-40g, så si 25g pr plante da. Da har du 25*6=150g ferdig vare.

Hva er normal pris for noe sånt? Greit å gi et bud som faktisk er noe i.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FirstPrice Vis innlegg
Ikke sant. Det er den store engangsummen, ja.

Hva angår ventilasjon har jeg tilgang på dette billig, tilnærmet gratis. Vel og merke, som førstegang-planter, lurer jeg på antall liter med næring ol.

Så, strøm og ventilasjon gratis, vifte, gratis, å skapet/plassen til plantene er også gratis.

Det jeg derimot trenger er ; Næring. Lysrør/HPS og ikke minst seeds.
Vis hele sitatet...
Bare så du ikke går på ei blemme her, vet du hva slags kullfilter du får?
Det finnes forskjellige typer og man kan ikke bruke hva som helst.
Lukten er intens, med stor I, rett og god ventilasjon er nesten alfa-omega både for plantene og om du blir tatt.

Jeg har ikke bred erfaring med næring i jord, selv brukte jeg bare biobizz grow og bloom samt spedde på med litt epsom salt (magnesium sulfat) for det er ikke i de to typene.

Helt ærlig virker det som endel næringsfirmaer "lurer" deg.
Man kjøper grow og bloom næringene men finner ut at visse mineraler/vitaminer finnes bare i "superdupertoppingnutrientsfromhell" som du bare MÅ ha for å få best resultat fra plantene dine, og prisen, jo dobbelt så mye som de andre næringstypene og flasken er på skarve 20ml.

Så om noen kommer over næring for jord som kommer i to typer, grow og bloom og har alle mineralene man trenger tar jeg gjerne i mot tips.

Nå skal det sies at biobizz grow og bloom samt tilskudd av magnesium funket ypperlig.

Her:

Er forresten matskjemaet til biobizz, så du får en viss idè over hvor mye næring du trenger å gi jentene.

Sitat av FirstPrice Vis innlegg
Kanskje best å starte med 1-3 planter, å ikke banke på med 100++ gram?
Hva er straff for å bli tatt for noe sånt?
Vis hele sitatet...
Helt fin start det, straffen for å bli tatt med noe sånt er opp til 21 år, noe mer spesifikt går det ikke an å si ettersom det ikke finnes noe fasit på slikt.
Alt kommer an på omstendighetene i den spesifikke saken, og nettopp derfor så er det nevnt i rusmiddelseksjonen at slike spørsmål strider mot reglene.

EDIT: Jeg ville aldri ha kjøpt de frøene der ( link ) for en innegrow, jeg har ærlig talt aldri tatt autoflower strains noe særlig alvorlig, jeg vet ikke av en eneste person i kretsen min som bruker autoflower strains.
Jeg ser hvorfor folk kjøper de om de skal ha en hemmelig pc-kabinett grow, men når du har et helt skap, ordentlige filter og HPS lampe så styrer man unna.
Sist endret av Dodecha; 22. mai 2013 kl. 15:15.
Dette er regular frø, ikke feminiserte.. Det vil si at du kan få hannplanter som du kan klrysse videre med i stedet for at alle blir hunnplanter..

Jeg vil tro at du får rundt 25 med Mazauto hvis det er din første gang ja Veldig lett plante å dyrke frem, blomstrer automatisk etter 3 uker og har fine skudd! Kan hende du finner noen større fenotyper også som kan gi deg mer.. Men normalt strekker disse plantene seg litt høyere enn Auto Nilsen, som er den samme planten, bare en annen fenotype..

Hadde derimot ingen Auto Nilsen igjen da disse skal bli krysset videre, så da måtte jeg sende inn Mazauto i stedet

De fleste selger ikke regular lenger, fordi de fleste vil ha feminiserte OG fordi de er redde for at kunden skal lære seg å krysse selv og faktisk bruker frøene deres i videre krysninger slik at de ikke vil kjøpe mer.. Jeg har begynt smått med feminisert, men det blir ikke klart før i juletider tenker jeg..

normal pris på auto, 10 stk feminisert er kanskje 35-65 euro.. Spørs hva/hvor og hvem du handler fra..

Mine kan du by 5 dollar på hvis du vil, eller det du føler for, da det er en auksjon

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre

Saludos!
Insolite
Joda, jeg ser den mtp. straff. Kjenner jo til tilfeller, å jeg er aldri straffedømt, ikke engang fått en bot i livet. Ei heller er dette ment for noe videresalg (kommer jo ann på mengden man blir tatt med.)

Klar over at aktiv kullfilter kan både være til A og C og F for den saksskyld. Men i henhold til det å kjøpe ferdig produsert, for XX ganger prisen. Det som den næringen du snakker om.

Klar over at det stinker ekstremt.

Faen at dette er ulovlig. Det virker veldig morsomt.


EDIT : Er det slik at det ikke lenger er noen nettsider eller butikker i Oslo/Norge som har lov å selge produkter tilegnet growing?
Sist endret av FirstPrice; 22. mai 2013 kl. 15:23.
Som dodecha påpeker, mange i businessen som liker å lure folk.. Jeg handler alltid på gartnerier, for jeg vet hva plantene trenger, og jeg trenger ikke mer enn det.. Kjøper bare inn store sekker og blander alt selv..

for eksempel advenced nutrients er veldig store og de har bra næring de.. Men for eksempel bud candy er nesten bare molasse og magnesium vitaminer i....

Alle kan selge groutstyr, er ikke bare cannabis man kan bruke dette til vettu
Sist endret av Defman; 22. mai 2013 kl. 15:38.
Var det jeg tenkte. Morro. Er det slik at frø blir sendt til Norge om dagen eller må man ta det til sverige?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det finnes mange grosjapper der ute som tilsynelatende ikke er for cannabis, det har jo litt med hva slags oppmerksomhet man får fra politiet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10107103