Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 967
Er på utkikk etter air condition nå som sommeren setter inn.
Problemet er at de koster litt, og jeg ikke har alt for mye å rutte med for tiden, men er villig til å gi noen tusenlapper for en god og STILLE en.

Det er snakk om et lite rom på ca. 10kvadrat med takhøyde litt over 2m, altså et lite rom så trenger ikke den aller kraftigste til 100k, men en som gjør at jeg kan få sove i en behagelig temperatur og ikke støyer.

Har jo vært inne på diverse sider, men er det noen her som har førstehånds erfaring fra en spesifikk type?
Jeg testet tre forskjellige typer i fjor sommer i prisklassen fra 3-6.000 og konklusjonen var at ingen av dem var bra nok. De klarer å kjøle ned et rom en sju-åtte grader men de bråker, og når man må slå dem av når man legger seg blir rommet fort varmt igjen. De bråker mer enn jeg klarer å sove med og de slår seg også på og av hele tiden slik at det ikke blir en jevn dur, men mye klikkelyder og variasjon i støyen. En air condition til et par tusenlapper som fungerer og som også er stille nok finnes dessverre ikke.
Sist endret av DonTomaso; 20. mai 2015 kl. 21:47.