Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1432
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
[CENTER]http://cdn-static.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/gamesgear/hearthstone-beta.jpg[/CENTER]

Hearthstone fra Blizzard Entertainment er nå i open beta og jeg vil anbefale alle som liker kortspill eller WoW universe og teste det ut.

Spillet er kritisert for å ha masse RNG og P2W. Men sannheten er at de fleste kortspill er basert rundt at man må kjøpe flere kort for å ha større frihet i hvordan du lager et deck (30 kort).

Selv om Hearthstone er veldig tilfeldighets-basert er det pro spillere som har over 70% winrate. Arena kan virke veldig urettferdig, men selv om du får dårlige decks kan du enda vinne over bedre decks så lenge du har den beste strategien.

Bugs
Hearthstone er ikke uten bugs. Spiller er som sagt enda i beta fasen og det finnes et par irriterende bugs rundt forbi. Heldigvis er de få og sjeldne.

Bugs jeg har opplevd etter rundt to måneder med spilling er flygende kort, kort som gjemmer seg bak andre kort og kort som ikke vil stå i riktig rekkefølge på bordet.

P2W?
Spillet er gratis å laste ned og spille, men det koster penger om du skal kjøpe kort pakker eller entre arenaen uten å ha tjent opp in-game gold (som er virtuelle valutaen som er brukt i spillet).

Man MÅ ikke kjøpe kort for å gjøre det bra i begynnelsen ettersom kortene man starter med er veldig gode og balanserte.

Quests
Du får et quest hver dag og de er verdt fra 40-60 gull per. Du kan ikke holde på mer enn 3 quests om gangen og du må IKKE logge inn for å få quests. For eksempel om du velger å ikke spille Hearthstone i 3 dager vil du få 3 quests på questloggen når du logger inn. Quests gir deg mulighet til å kjøpe kort i spillet uten å bruke ekte penger. (Man får også 10 gull for hver tredje seier).

[CENTER]http://gearnuke.com/wp-content/uploads/2013/09/Gbtvnewsbreak12-BlizzardsHearthstoneFiresideDuel230-921.jpg[/CENTER]

http://eu.battle.net/hearthstone/en/
Sist endret av Kognito; 23. januar 2014 kl. 15:36.
Det finnes alt en tråd om spillet her.
Jeg vil heller ikke kalle det få bugs, de få timene jeg har spilt det har det nesten uten unntak vært buggs, alle de du har nevnt pluss en rar en hvor tall blir hengende igjen i UIen hvis jeg sjekker historikken (loggen på venstre side) mens det er motstanderen sin tur.
Sist endret av Mith; 23. januar 2014 kl. 15:39.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Det finnes alt en tråd om spillet her.
Vis hele sitatet...
Sorry. Må ha vært blind! Så etter en lignende tråd. Admins kan slette denne eller la den stå.
Edit: Så på tråden nå. Det er Hearthstone generelt, jeg vil promotere at den er i OPEN beta nå, tilgjengelig for alle.

Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg vil heller ikke kalle det få bugs, de få gangene jeg har spilt det har det nesten uten unntak vært buggs, alle de du har nevnt pluss en rar en hvor tall blir hengende igjen i UIen hvis jeg sjekker historikken (loggen på venstre side) mens det er motstanderen sin tur.
Vis hele sitatet...
Det er totalt 4 forskjellige bugs. Vil ikke kalle det mange heller og selv er det ikke ofte jeg får dem. Kanskje en bug hver 10. spill.
Sist endret av Kognito; 23. januar 2014 kl. 15:43.
Men når hånda eller plasseringen av dyr bugger så er det omtrent det samme som å tape gamet, så det er rimelig kritisk. Det skjer mye oftere enn hvert 10. game hos meg, kanskje vært 3.
I tillegg så syns jeg reglene ikke kommer godt nok fram alltid. Rekkefølgen dyr dør i med AOE og hvordan det påvirker deathrattle og spawing av nye dyr, samt litt kluss med ordleggingen av targeting og shadow, noe som gjør det lite intuitivt og i noen tilfeller må prøve&feile for å finne ut av ting. Slik burde vært fikset og kan noen forklare meg hvorfor jeg må levle opp hver enkelt klasse når jeg alt har en felles rank?

Alt i alt syns jeg det er et greit casual ccg som antagelig kommer til å fenge mange. Interfacet er rimelig funksjonelt og det føles digg å slå med store gubber.
Sist endret av Mith; 23. januar 2014 kl. 15:53.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
De fiksert placement bug for noen dager siden. Har spilt rundt 50 games siden igår ( Er syk ) og har ikke hatt noen problemer når det kommer til bugs.

Spillet er ikke så mye pay-to-win, men for å spille i høy rank må du nesten ha de fleste legendaries sålenge du ikke spiller cheese hunter osv.

Har brukt rundt 900kr på spillet selv, fikk 4 legendaries fra de første 80 pakkene. Har siden den tid spilt arena og samlet opp nesten alle legendaries. Dette har tatt meg rundt en måned med bare arena.

Anbefaler folk til å bruke gold på arena, bli god der for så å spille gratis arena når du i gjennomsnitt får 7 wins.

Kan også nevne at det ikke er verdt å dissenchante noe før du faktisk trenger dust, med mindre kortet nettopp har blitt nerfet som gjør at du får 4x så mye dust for kortet.
Sist endret av ArtOfHacking; 23. januar 2014 kl. 16:15.
Syns det er dårlig gjort av blizzard å sende meg invite til closed beta for så å gjøre det open beta under en uke etter
Sist endret av eclipze; 23. januar 2014 kl. 19:13.
Jeg liker spillet veldig godt. I hvert fall "arena". Syns skillsa kommer til gode der, med tanke på hvilke kort man velger ( litt flaks, uflaks også), men man må hvite hva som "trader" best. No prob med 7 wins eller mer. Tjener packs og gold veldig fort. Hvert fall etter open beta

Når det er snakk om "ranked", så er det OK. Jeg er en spiller som ikke kjøper kort for real money, så litt kjipern å møte decks med flust av legendarias. Uansett, så er det godt mulig å komme langt opp uten legendarias også. Var helt oppe på rank 2. med et mage-deck før de nullstilte hele greie (gjør de det hver månede?) Grunnen for at jeg fikk det til, er vel etter min mening, at jeg kjørte et helt annet meta-game enn hva de kjørte. Morsomt.

mangler dog "venner"...

Add gjerne : woods#2497