Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 4087
Sitat av Mercury
Og til dere som snakker om at kun noen skoler blir tatt ut i streik: Alle blir tatt ut i streik, om det blir streik!
Vis hele sitatet...
Dette er feil, man kan ta ut en lærer, flere lærere eller alle lærerene.
Det begynner sikkert rolig og så øker på utover, det er den vanlige måten.
Som regel starter de med skolene i storbyen og en og annen skole utenom, så får vi vel se hva som skjer videre...

Når det gjelder eksamen og retting av denne, blir dette ikke gjort dersom den som er utvalgt som sensor er i streik, ingen vil heller overta denne stillingen.

Sitat av flexd
Vi har fått vite at rektor kan bli tatt ut i streik, da må *alle* ut av skolen i streike perioden, blir vel ingen eksamen da?
Vis hele sitatet...
Rektor har ikke streikerett, så det blir nok lite sannsynlig
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Hmm, var norsk læreren min som sa det etter å ha snakket med rektor :s
...Da ble det ikke streik da... :'(
Nå tror jeg du roter litt... Det blir ikke streik i staten, men ingenting er avklart i kommunesektoren.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie
Nå tror jeg du roter litt... Det blir ikke streik i staten, men ingenting er avklart i kommunesektoren.
Vis hele sitatet...
Helt riktig,

Sitat fra vg:
Kommunene neste

Nå som det er kommet en avklaring i Staten, vil meklingen i kommunesektoren gå inn i sin sluttfase.

Statsresultatet vil innvirke på kommuneoppgjøret.

Det kan bli streik blant lærerne og i kommunene.

http://n24.no/boers-og-finans/article1328375.ece
Kødder du?? Kan det FORTSATT bli streik blandt lærerne???
ja, det er vel streik hos noen allerede. I skolen vår gjør de seg klare til å gå ut, så det er ikke lenge til de setter inn neste pulje.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Dem har allerede gjort klar liste 2, neste onsdag 30.05.06 vil dem trekke ut neste pulje. Hvertfall i følge min klasse forstander!
Går på Åstveit ungomskole og fikk i dag brev med hjem om at vi kom til å bli tatt ut hvis det blir streik.

29 mai - 06 juni.

* håpe på streik *
Da ble det ikke noe streik da
Sitat av Freeloader
Da ble det ikke noe streik da
Vis hele sitatet...
Jeg fant ikke dette jeg Er du sikker på dette?
Sitat av fappaggagga
Jeg fant ikke dette jeg Er du sikker på dette?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt streikefare. Det er kun de statlige forhandlingene som er i boks.

Kommuneoppgjøret gjenstår
Selv om Staten unngår streik, kan det bli en stor streik eller flere mindre streiker i kommunene. Men det ventes at kommuneoppgjøret skal være i havn en til to timer etter avklaringen i staten.
Vis hele sitatet...
http://www.na24.no/article645026.ece
Sitat av wkL
Det er fortsatt streikefare. Det er kun de statlige forhandlingene som er i boks.
Vis hele sitatet...
Betyr det at f.eks min kommune kan fortsatt være ufornøyd og dermed at lærerne der går ut i streik?
Da var det avklart: Det blir ingen streik i kommunal-sektor:

http://www.na24.no/nyheter/article645243.ece
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Huff. Litt synd, hadde sett fram til enda noen dager med fri