Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 12595
Hei
Vet ikke om jeg poster i riktig forum, men prøver likevel. Har forsøkt å finne en plass i Sverige hvor de tilbyr post restante. Jeg bor på Hedmark, så strömstad er litt langt unna. Har forsøkt å finne ut om det er post restante i Charlottenberg, men finner bare gammel info på det.

Har noen tips på hvor jeg kan bestille en vare post restante i Sverige dersom jeg bor på Hedmark? Målet er selvfølgelig å slippe å måtte dra så sykt langt bare for å hente en vare

Takker
Her finner du mer info. Ser ut som Charlottenberg har P.R.
https://www.postnord.se/foretag/ta-e...poste-restante
Trådstarter
14 1
Kan du utdype hvor det står at Charlottenberg har P.R? Brukte den siden før jeg postet her, men kom bare fram til 7-8 P.R. adresser, men jeg vet det skal være flere enn det. Så sikkert jeg som har gjort feil, men får det fortsatt ikke til å gå opp
Den siden til Postnor er håpløs, jeg har nå brukt en time til å lete, men jeg finner ingen steder hvor det står spesifikt hvor dem har P.R. men det virker sansynlig at den har det i Charlottenberg. Facebook-sia dems er bare å glemme, dem ser ikke ut til å svare der. Så prøv kundeservice og ring eller send epost.

Ser ut som det er Konsum som har posten i Charlottenberg. Du kan jo prøve å kontakte dem via denne facebooksida:
https://www.facebook.com/pg/Coop-Kon...=page_internal

Du kan jo også prøve å sende et brev dit til deg selv med avsenderadresse og se om det blir returnert.

Beklager, dette var alt jeg fant ut.
Trådstarter
14 1
Tusen takk uansett, likte forslaget med å sende et brev til meg selv der for å teste det ut!
Pass på at det er sporing på det du sender Poste Restante til postnord. Hvis ikke får du ikke hentet ut forsendelsen.
Sist endret av KnutAnkhAton; 27. april 2018 kl. 13:51.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hey SomeJay. Jeg lurer også på post restante i Charlottenberg. Hvordan ble det? Fikk du varen din?
Takk for info KnutAnkhAton

"Adressaten får själv gå och hämta sina försändelser. Försändelser som inte har något kolli-ID och inte är hämtade efter 30 dagar returneras till avsändaren. Har försändelsen ett kolli-ID så gäller 14 dagar. Se serviceställen med Poste Restante."

KnuAnkhAton, her står det at pakken ligger i 30 dager før den sendes tilbake hvis den ikke har kolli-ID. Det er vel den sporingen du snakker om? og pakken vil ligge 15 dager med kolli-ID.
Det er kanskje forskjell på PostNord og Konsum eller?

Lurer på hvordan man vet at pakken sin er ankommet? Får man noen beskjed om det, eller ringer man og hører?
Sist endret av psycelium; 17. august 2018 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke fått hentet ut pakker uten id som et sporbar. Var overrasket over det siden poste restante skal gjelde for brevpost også.
Postombudet for PostNord i mitt tilfelle en Prem stasjon gjorde forsøk på å lete etter pakken min men fant den ikke. Jeg tok kontakt med PostNord og fikk vite at jeg måtte ha sporing for å få utlevert pakken. Dette står det ingenting om på siden til PostNord og jeg klagde på dette uten at det løste noe.
Jeg ville ha ringt til postombudet i Charlottenberg og hørt hvordan det funker hos dem.
Du får ingen beskjed om post som ankommer poste restante. Du må selv ta kontakt med postombudet.
Har du sporing, vil du jo få "beskjed" ved å følge med på sporingen.

Det er PostNord som setter reglene, selv om det er Konsum som håndterer og utleverer posten i Charlottenberg. Konsum bestemmer igrunn bare åpningstiden. Regner med at det fungerer veldig likt som vår egen løsning med PostIButikk.
Jeg har hentet flere pakker hos postnord i Strømstad som ikke har hatt sporing. Det har gått helt fint. Viktig å ha med pass når du henter ellers får du ikke ut pakken, henger info om det på døra hos postnord. Jeg sjekket pr i Charlottenberg i fjor men da fantes det ikke noe, mulig de har fått det nå da.
▼ ... over en måned senere ... ▼
PR Strømstad i Karlsgatan. Får hentet alle pakker med og uten sporing. Krav er pass og det er billig.

https://posterestantestromstad.no
▼ ... noen måneder senere ... ▼
MsApax .... posterestantestromstad.no det er en privat aktør som tar seg betalt for oppbevaring. Mellom 99-599kr per sending!

Det er gratis på https://www.postnord.se/ta-emot/hant...poste-restante
og her er lista over alle hentesteder
https://www.postnord.se/siteassets/p...-i-sverige.pdf

Vuderte å få sendt noe til Strømstad .... men tar de imot DHL-pakker der via poste restante?

Vel, bestillt det til en tysk adresse (bekjent) som skal til norge .... var gratis innenlandsporto.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei,

Tenker å sende noen pakker og hente de på PostNord Strømstad.

Dere som har gjort dette før: Hva skriver man inn som navn og adresse hos nettbutikken du bestiller fra?

Er det slik som dette?
Navn: Mitt eget navn
Adresse: Poste Restante
Postkode: 452 01
Poststed: Strömstad
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den der koster spenn å bruke. Postnord er visst helt gratis.
Da har du gjort det rett i første post.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Husk også at du må vise pass. De har ikke lov å gi deg pakken om du bare har vanlig ID.
Sitat av wormhole Vis innlegg
Husk også at du må vise pass. De har ikke lov å gi deg pakken om du bare har vanlig ID.
Vis hele sitatet...
Thx. Kjedelig å stå der uten pass da!
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av DoubleD Vis innlegg
Thx. Kjedelig å stå der uten pass da!
Vis hele sitatet...
Ideed, bare flaks at jeg hadde med første gangen
▼ ... over en uke senere ... ▼
En pakke jeg bestilte endte opp med å ikke komme fram og siden jeg liker meg bedre ute av fengslet så sier det seg selv at jeg ikke vil risekere og bestille til samme adresse igjen.
Noen som har erfaring med å sende pakker/brev til et postkontor i vest Sverige? Er det bare å hente pakke i et svensk postkontor som man ville gjort i Norge?