Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3890
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har skaffet meg en type militærjakke. Den er av typen Digital urban US. Jeg lurer på om det er ok med å gå med en slik en i offentligheten? Hva tykker du om dette, så lenge jeg ikke har noen ekstra dekorasjoner på
Sålenge det bare er en kamuflasjejakke og den ikke har noen effekter som kan tilsi at du er i aktiv tjeneste er det helt lov.
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Kan ikke se for meg at det er noen problemer med å gå med den.
Ser til stadighet at det er personer som går med slike klær, som en slags stil. Blir noe annet å gå fult uniformert og fremstå millitær.
Ikke noe problem og gå med. man kan jo kjøpe det man vil fra norsegear.com Der står det hvis du trenger spesial tillatelser og slikt. når du prøver og kjpe.
Du blir jo seende ut som en høkkert. Men hvis det er stilen du går for er det ikke noe problem.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Du blir jo seende ut som en høkkert. Men hvis det er stilen du går for er det ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
For noen vil han kanskje se ut som en høkkert, men ser ikke vi alle ut som noen høkkerter i noen andre sine øyne.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Du blir jo seende ut som en høkkert. Men hvis det er stilen du går for er det ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Til andre som også ikke forstod, "Høkkert = Usofistikert type"

Men, smaken er vel som baken.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Du blir jo seende ut som en høkkert. Men hvis det er stilen du går for er det ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener usofistikert, som oom forklarer. Så kan jeg bare si dette, det er få klær som er mere praktiske til en del feltarbeid. Når en må labbe rundt i skog og landskap. De originale militærklærne er lagd for å vare, og samtidig være konfortable. Antageligvis så er det brukt en del tid, når en designet mange av disse plaggene og effektene.
Kanskje avslørte jeg meg selv som en minst like stor høkkert ved å bruke nettopp det ordet...

Jakka er helt sikkert praktisk og veldig stilig for dere som liker stilen.

Jeg har alltid rynket litt på nesen når jeg ser sivile som går rundt i kamuflasjefargede klesplagg. Det være seg jakke og bukse, eller noe så trivielt som et pannebånd. Dette er et design vi som regel ser i selskap med død, fordervelse og menneskelige konflikter.

Denne sammenhengen ser helt sikkert ikke de som liker army-klær, og det er helt greit.

Jeg har vokst opp med foreldre som ikke lot meg gå med militærbukse da jeg var liten heller. På.den tiden var det brukt mye barnesoldater i konfliktene i Afrika. Dette er nok utgangspunktet for skepsisen min.