Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6130
hei nettopp bestillt meg komfyr fra whiteaway men leste etterpå at ledning ikke følger med så jeg lurer på om det ennå er standard stor 3 poler plugg på komfyrer som selges nå? er denne jeg har bestillt

http://www.whiteaway.no/product/beko-css86000gw/
Det står at noen av produktene leveres uten støpsel og ledning for å sikre riktig installasjon.
Jeg vil gjette på at det ikke gjelder for en komfyr av typen du har kjøpt, da dette ikke regnes som fastmontert utstyr.
Så jeg vil tro det følger med påmontert ledning og antagelig også med støpsel, men det er mulig den leveres uten støpsel, da type støpsel er noe som varierer fra land til land.
"MERK! Noen av våre produkter leveres uten støpsel og ledninger for å sikre at de installeres korrekt. Ønsker du mer informasjon kan du ringe til oss på tlf. nr. 800 69 089"

I stor skrift... Hva med å ringe de for svar?
Jeg antar at ledning er fastmontert komfyren, men at støpsel er noe du selv må stå for…. Det er veldig enkelt å montere selv, og du har til og med lov opp til 25A (gitt at du er kvalifisert og foretar en korrekt installasjon) ..
Sist endret av Life Goes On; 17. mai 2015 kl. 20:41.
Trådstarter
ja sendte di mail å fikk svar at di leveres uten ledning og uten støpsel grunnet dette med ulike type land og kobblinger .så må nok få elektrikker å fixe det
Da ville jeg nok heller satset på en komfryr til 1000 kr mer, fra et kjent merke og en seriøs leverandør.

For skal en elektriker gjøre det, så kommer det på minst 1000 kr. Trolig oppmot 2000 kr.
Trådstarter
ja huff skulle sjekket det .men vel seint nå da den kommer på torsdag så får bare være og kontakte elektriker
Eller du kunne jo ta deg en tur til nærmeste Elkjøp / Expert og plukke kabelen av en gammel komfyr der? Står som regel endel å velge imellom på disse sjappene..
Sist endret av woff; 19. mai 2015 kl. 15:30.
Trådstarter
har ledning og støpsel fra den gammle komfyr min
Hvis det er riktig type støpsel bør jo det være greit å benytte den. Med forbehold om at du da ikke hadde en komfyr med to plater som brukte max 10A da...
Mao bør du være sikker på at dimensjonen på kabelen holder den strømmen du KAN trekke med den nye komfyren! Dumt å skru på en kabel som ikke tåler belastningen, da sliter du!
Sist endret av woff; 19. mai 2015 kl. 15:48.
Trådstarter
er en vanlig stor komfyr med 3 plater og stekovn med stor 3 poler støpsel så den skulle vel kan brukes på den nye komyren
Jepp, høres greit ut det. Normalt er det vel en koblingsboks på bakveggen av den nye komfyren du kan koble til i. Koblingsskjema står ofte i lokket på denne boksen eller på en lapp klistret ved siden av.
Skal du montere dette selv så pass på å skru godt til! (Her BØR du vite hvor kraftig moment du skal skru med. For kraftig og skruen går til hel.. For svakt og du vil få varmgang..)
Trådstarter
det var bare ei enkel plast luke over kobblings systemet.så fikk en elektriker til å fixe det på 5 min uten at det kostet noe men bor på et tettsted da alle kjener alle.hadde ikke fått det gratis i en by.komfyren var det bra kvalitet på og