Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1893
Hei!
Jeg skal kjøpe en gaming pc fra komplett, men vet egentlig ingenting om pc.
Kan noen hjelpe meg å lage en pc, til under 6000 kroner ut ifra denne linken?
https://www.komplett.no/k/config.asp...SystemId=10876
Trenger ikke optisk leser/brenner, Blu-Ray, skjerm, tastatur, mus, hodetelefoner, høyttaler, office, spill eller antivirus

Takk!
Bygg selv, spar penger og få bedre maskinvare. Alle kan bygge, og vi hjelper deg hvis det er noe du lurer på.

Hvis du vil squise ut enda mere ytelse skal du kunne overklokke med Gamer hovedkortet, ellers bytt til et med Z97 chipset. (Ikke relevant hvis du ikke ønsker).

her er et eksempel på en maskin til 6K: http://www.prisjakt.no/list.php?l=159583&view=c

EDIT; La inn hovedkomponentene hos komplett og det kom på 7000 med mye dårligere strømforsyning og billigere kabinett og minne.
Sist endret av Fekillix; 5. mai 2015 kl. 20:46.
Takk for svar!

Men hadde det vært en bra gaming pc?`
Jeg spiller hovedsakelig ett spill på rett over 1 giga, som ikke krever alt for mye tror jeg.
Men vil jo ha en pc som kjører det skikkelig bra.

Så burde jeg gått for noe sånt som du satt sammen der, eller noe annerledes?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Hvilket spill?
Har du sjekket recommended spec og minimum spec for spillet på Systemrequirementslab?
Kan hjelpe for å finne ut hva du trenger å bygge rundt.

For 6k kan du få en PC som kjører det meste på Medium-High. Vil slite litt med nyeste spillene.

Selv om du ikke kan noe om PC er det SUPERENKELT å sette sammen en PC selv. Jeg gikk på denne smellen første gang jeg kjøpte meg en PC. Brukte 20k (Alienware) på noe jeg lett kunne satt sammen selv for 9k.

Og husk at komplett ikke er eneste plassen man kan kjøpe ting fra. Når du har bestemt deg for en komponent se deg litt rundt på nettet for potensielle tilbud og rimeligere priser.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg kunne heller ikke sette sammen en PC (hadde ikke gjort det før, men byttet harddisk på bærbar), og det gikk fint. En stor feil jeg gjorde var å ikke skru på skruene hovedkortet skal hvile på. Hvis jeg hadde PSU-en da kunne jeg gitt statisk elektrisitet til hele systemet. Det er kanskje egentlig det viktigste. Ja, også anbefaler jeg at du ikke står på tepper som lett samler opp statisk elektrisitet, mange anbefaler et armbånd som skal fralede det, men det er... diskuterbart om det faktisk fungerer. Ting som ikke skal kobles på hverandre passer enkelt og greit ikke inn i hverandre. Dessuten finner du ut alt du trenger å gjøre på YouTube, egentlig.
Sist endret av Duckie; 6. mai 2015 kl. 11:45.
Sitat av KleivaCatioN Vis innlegg
Takk for svar!

Men hadde det vært en bra gaming pc?`
Jeg spiller hovedsakelig ett spill på rett over 1 giga, som ikke krever alt for mye tror jeg.
Men vil jo ha en pc som kjører det skikkelig bra.

Så burde jeg gått for noe sånt som du satt sammen der, eller noe annerledes?
Vis hele sitatet...
6 år tilbake kjøpte jeg datamaskin som skulle bare klare HL2 (counterstrike source, gmod) Hadde muligheten til å bruke mer, men valgte å gå simpelt.
Gjett hva, mine kompiser gikk over til litt mer krevende spill som mordern warfare osv..
Kjøp av datamaskin så skal man tenke 2 - 3 år frem i tid, ikke i nuet.

Prisklasse 6000,-
Jeg kom 232,- over prisklassen din, men uansett.

Cooler Master Elite 344 Mini Tower Sort
Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
ASUS B85M-G, Socket-1150
Intel Core i5-4460 (Quad core)
Crucial DDR3 1600MHz 4GB
ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA
nVIDIA's Free 2 Play 150USD
WD Desktop Blue 1TB

Virkelig ikke en datamaskin jeg ville kjøpt, spar heller litt mer å kjøpt noe solid!
Tvile GTA V vil klare å spilles på den maskin bra, men det er du som velger.

Protips: Velg alltid bort opperativsystemet, du spare så mye mer på det (bukta hint)
Takk for alle svar!

Pappa kan sette sammen og bygge pc'en, så det går fint

Spillet heter Operation 7, tror det er et ganske ukjent spill, men veldig moro!
Takk igjen!