Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1697
Nei det er ikke fordi jeg trenger høyrehånda til det du vet ;P

Jeg er tatovør og trenger høyrehånda mi i tip top shape til jobben.

Jeg har frem til nå trent med blankvåpen (viking/middelalder) men selv med hansker har jeg hatt mange situasjoner hvor jeg har måttet komme på jobb med vond høyrehånd pga slag på hånda.

Nå har jeg sluttet og ser etter noe nytt. Noen som har forslag?

Jeg driver allerede med vektløfting siden det er relativt lav risiko for å skade hendene (hvis man gjør det riktig).
Svømming, ... hold på med litt dykking i bassenget og slik så skal du se at du får bedre kondis også

For øvrig så er all aktivitet i basseng ikke slitende på ledd og benstruktur, men mere muskelstyrkende.
Sist endret av Mantuz; 24. august 2012 kl. 20:17.
Svømming

edit: too late

Jogging da.
Sist endret av sali; 24. august 2012 kl. 20:17.
Paragliding! Utrolig morsomt og givende, og dersom det går galt så blir du mest sansynlig arbeidsufør, så du trenger med andre ord ikke å bekymre deg for jobben..
Driver med vektløfting, så skal du ha noe mer?
Idretter som vektløfting og styrkeløft har et stort pluss hvis du har fokuset på akkurat det, utenom jobb, så hvorfor ikke jobbe enda mer med og perfeksjonere deg der?
Hvis du ikke mente vektløfting som i den generelle gymganger da, isåfall er jeg ut.
Sist endret av Razorama; 24. august 2012 kl. 20:38.
Nilsern: Jeg er for glad i jobben min til å ville risikere å miste den

Mantuz og sali: svømming ja... hmmm... kanskje...

Razorama: Er vel heller mer det at jeg ønsker å utvide horisonten litt
er vel ikke så mange sporter det er noe stor risiko for å få skade i hånda?
Håndball, fotball, basketball, golf, styrkeløft(Om du ikke løfter for tungt), løping. Alt funker så lenge du ikke overdriver.
Sitat av strikkball Vis innlegg
er vel ikke så mange sporter det er noe stor risiko for å få skade i hånda?
Vis hele sitatet...
Jo... Blankvåpentrening er derfor jeg slutta

Sitat av Sinken Vis innlegg
Håndball, fotball, basketball, golf, styrkeløft(Om du ikke løfter for tungt), løping. Alt funker så lenge du ikke overdriver.
Vis hele sitatet...
Håndball: Kjedelig
Fotball: Kjedelig
Basketball: Mjaaakanskje.
Golf: å gode GUD nei!!!
Styrkeløft og løping gjør jeg allerede ifm vektløfinga
fant ikke noen butikk eller lignende som har det men fikk googla frem et bilde av det jeg vil foreslå

http://www.lagaktuelt.no/produkter/p...1192129791.jpg

er sånn håndklemme/klype sak :P

PS: bringebær er ikke så dumt det heller ^^
Sist endret av WhiteHat; 24. august 2012 kl. 20:52.
Sykling er ikke så stor skadefrekvens på hånda

Styrker jo beina/lår/setemuskulatur ... får god kondis av det også
Og som hobby ved siden av kan du jo begynne med pistolskyting. Gjerne luftpistol eller .22 så blir det ikke noe rekyl å snakke om. Da trener man myyyye på konsentrasjon og å holde arm og hånda stille og kontrollert. Det hjelper deg videre i jobben.
Du sier du trener vektløfting, og jeg regner da med at du trener ymse pressøvelser som benk, støt og militærpress.
Jeg ville roet ned litt på disse da det er fort gjort å skade håndleddet. I tillegg burde du erstatte bicepscurl med hammercurl for å forhindre betennelse i underarmene. Følger du disse tipsene vil du nok aldri få problemer med tanke på jobben.

Vil du variere treningen vil jeg anbefale svømming. Du trener hele kroppen, både styrke og kondisjon. I tillegg er det lite belastende på muskler og ledd. Dette vil være veldig gunstig i forhold til kriteriene du nevner.
Sitat av boogeyman Vis innlegg
Og som hobby ved siden av kan du jo begynne med pistolskyting. Gjerne luftpistol eller .22 så blir det ikke noe rekyl å snakke om. Da trener man myyyye på konsentrasjon og å holde arm og hånda stille og kontrollert. Det hjelper deg videre i jobben.
Vis hele sitatet...
Jeg drev med skyting, og fikk skade i hånda av det. Men så drev jeg med rifle, og det var også .22. Kunne ikke bruke hånda normalt på lenge, fikk senebetennelse/påbegynt senebetennelse. Hadde null krefter igjen i hånda, så måtte bryte av på et stevne, fordi jeg klarte ikke trekke av lenger. Fikk ikke ut magasinet engang, haha..
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Skyte lerduer?
Bortsett fra de som er nevnt har man flere aktiviteter som: langrenn, padling, roing, flere grener innen friidrett, klatring.

Dette er dog mer aktiviteter som gjøres for noe mer enn treningen, om du ønsker et rent treningsprogram så kom gjerne med hvor ofte du driver styrketrening og hvilke ønsker du har i.f.t nivå du vil komme opp på.

Om du ønsker å satse litt på vektløftingen (som idrett), anbefaler jeg at du holder deg til vektløftingen. Ønsker du derimot et treningsprogram som går mer på generell basis, hvor du kan vedlikeholde både styrke og utholdenhet har du et hav av forslag i tråden, eneste er hvordan du vil prioritere.
http://www.opk.no/ Det var der jeg gikk. Koster 6000,- og går over 6 dager. Veldig hyggelige og kompetente trenere! Ville annbefale å melde deg på, og så sjekky yr.no om det er meldt bra vær på kurset du skal på. Om det ikke er meldt dritt så sier du at "noe uventet har kommet opp" og at ikke har mulighet for å komme, så får du dra på neste kurs i stedet. Tar ikke lang tid før du får fly. Vi dro opp på en slette og brukte noen timer på å trekke opp skjermen på riktig måte, før vi dro til en bakke og satte utfor
Sist endret av nilsern; 25. august 2012 kl. 14:20.