Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1154
Nå har det seg slik at jeg ikke fikk tatt mørkekjøringen ifjor høst/vinter, fordi jeg ikke tenkte på det. Men samtidig også sliter jeg med en sjelden hormonfeil i hoften min, slik at det har vært operasjoner, legebesøk og kontroller, nettopp i den perioden.

Idag var jeg på et møte der man snakket litt om trafikkulykker, regler, kompetanse etc. Og jeg nevnte det at jeg ikke har tatt mørkekjøring, og hun sa at det var litt dumt, fordi jeg måtte vente til høsten med å ta det, og siden bursdagen min er i juli, så blir jo det 3 måneder før jeg kan øvelseskjøre :-/ Men hun sa også at hvis jeg sendte en søknad, så kunne jeg være heldig og få tillatelse til å kjøre.

Så kan noen hjelpe meg litt med søknaden?
Mørkekjøring kan du vente et år etter du har fått lappen med å ta, så du kan fint begynne å øvelseskjøre så lenge du har tatt trafikalt grunnkurs.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Hmm, javel, det var ikke det hun damen sa.
Hun sa at jeg måtte ha tatt 17 timers obligatorisk teorikurs, som igjen inkluderte mørkekjøring..
17 timer obligatorisk teorikurs som inkluderer mørkekjøring == trafikalt grunnkurs.
Hvis du har tatt trafikalt grunnkurs er det bare å begynne å kjøre. Om du så ikke får tatt mørkekjøring innen et år etter trafikalt grunnkurs så er du nødt til å ta det før du kan kjøre mer. Altså: du har et år på deg å ta mørkekjøring.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Jeg tok trafikalt grunnkurs september ifjor. Og på øvelseskjørebeviset mitt står det 31/1 2012 på gyldighet.

Men veldig OT her..
Hjelp til søknad ønskes :-)

Bump..

titegnda