Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6335
Hørte en latterlig påstand en gang, med snåle resultater - kan man røyke te og bli fjern av det ? Jeg mener, klippe opp en tepose, blande det med tobakk og rulle det som en joint.
Ble han virkelig høy, er han veldig flink til å spille eller trodde han på det så mye at det ble virkelig.. ?

(smakte rart tho'..)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nei, man blir ikke stein av å røyke vanlig te.
Neppe, hvis ikke det er noen spesielle planter teen er laget av! Det du kan gjøre er å lage te av marihuana. Var ikke det du tenkte på da?
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Hørte en latterlig påstand en gang, med snåle resultater - kan man røyke te og bli fjern av det ? Jeg mener, klippe opp en tepose, blande det med tobakk og rulle det som en joint.
Ble han virkelig høy, er han veldig flink til å spille eller trodde han på det så mye at det ble virkelig.. ?

(smakte rart tho'..)
Vis hele sitatet...
At du i hele tatt spør om dette undrer meg
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
At du i hele tatt spør om dette undrer meg
Vis hele sitatet...
Fordi jeg er naiv nok til å tro på ting når folk lover på tro og ære at de snakker sant. Rart det der..

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Neppe, hvis ikke det er noen spesielle planter teen er laget av! Det du kan gjøre er å lage te av marihuana. Var ikke det du tenkte på da?
Vis hele sitatet...
Mnei.. Helt vanlig te..
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:33.
Placebo så det dundrer sikkert
Du kan like gjerne drikke den.

Mange te-sorter inneholder urter som har ulike medisinske bruksområder, og er ofte markedsført deretter. Det er innholdet i teen som bestemmer om man blir påvirket, eller ikke. Merk deg at du mest sannsynlig ikke vil bli høy av å drikke kommersiell te, men mange te-sorter man får kjøpt i butikken, virker absolutt beroligende.

Selvsagt er det enkelte stoffer som ikke kan tas opp i kroppen oralt, og kanskje må røykes for å få en effekt. Men, når det gjelder helt "vanlig" te så kan man, mest sannsynlig, like gjerne drikke den.

Personlig så liker jeg å dyrke frem mine egne medisinske urter (helt lovlige urter altså), og lage te av dem selv.
Sist endret av Krakaren; 4. juni 2009 kl. 20:14.
Må ikke tro på alt du leser på totse.
Jeg har røyka både earl grey og kirsebær-te på skolen når vi har hatt lite å gjøre.
Ble ikke akkurat stein for å si det sånn, men kirsebær-teen smakte jo godt da
Jeg har faktisk røyket en del te, absulutt ingen effekter i det hele tatt, men veldig godt.
Deilig på vannpipe mens jeg slapper av, hvis du ikke har fruktobakk tilgjengelig.

Selfølgelig forskjell på forskjellige sorter, noen er kjempegode mens noen gir forferdelig sur røyk, uansett du blir ikke ikke høy av te, men en del teer kan virke beroligene, og selv har jeg en tyrkisk te som holder meg lys våken til 2 på natta etter et par kopper på kvelden.

P.S noen nevnte at te innholder mye dritt, noe du kan bevise? tviler på at det skal være noe værre enn enn røyk fra andre planter.
Sist endret av zerto; 4. juni 2009 kl. 21:14.
Sitat av plohg Vis innlegg
Må ikke tro på alt du leser på totse.
Vis hele sitatet...
Hvis det var meg du sikta til så har jeg aldri hørt om .. totse.



Det er i grunn en ganske morsom tanke. At man kan tro så sterkt at det virker.
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Det er i grunn en ganske morsom tanke. At man kan tro så sterkt at det virker.
Vis hele sitatet...
Placebo-effekten heter det.
Forsket masse på, og det funker også.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Viss du drikker nok kamomile-te kan tror jeg man kan føle seg litt fjern. Jeg blir ihvertfall døsig etter to kopper. Aner ikke om du kan oppnå det samme med å røyke det.

Prøv?
Vil legge til to linker om placebo som jeg anbefaler alle interesserte å lese.

1

2
Sist endret av exocytose; 5. juni 2009 kl. 10:24.
er nok placebo det her ja, du blir ikke høy av å røyke teen, akkurat som at du ikke blir høy av å drikke teen
Det gir mening. Takk for svar