Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 993
Hei.

Tenkte jeg skulle se på TV, men får ikke slått på TV.

Som vanlig når man trykker på Power-knappen så skal TV'n stå i stand-by modus.
Men når jeg trykker på power knappen så skjer det ingenting, det røde lyset som indikerer stand-by lyser kanskje i at halvt sekund, så slukker det.
Så jeg prøvde å skru på tvn med fjernkontrollen, da blinker det grønne lyset som skal indikere at TV'n er på, men bare så lenge jeg holder inne knappen på fjernkontrollen..

Any ideas?
Er TV'n gåen?
Sannsynligvis er det noe galt med tven ja, hvis det ikke er noen barnesikringsmodus på knappene.
Et triks som kan prøves på alt elektrisk er å trekke ut strømmen, og plugge den inn igjen etter en tid (par minutter til et par timer).
Dette er selvfølgelig ikke normal "oppførsel" av en ny TV, så hvis du fortsatt har garanti/reklamasjonrett, så ville jeg tatt kontakt med selger også.
Dette er ikke en ny TV.
Den er vel 4-5 år gammel nå.

Men jeg prøvde som du sa, jeg trakk ut strømmen på TV'n, gikk ned å geimet i 2-3 timer.
Når jeg kom opp å plugget den i så funket den som ny igjen.

Takker ^^,
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dette kan skje noen ganger, med nesten alt som har noe software i seg, det låser seg, du kan jo tenke hvor ofte en pc/mobil fryser, da er det bare å kutte all strøm, slik som batteri/ledning, og softwaren resetter seg.

Grovt sett
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Sannsynligvis er det noe galt med tven ja, hvis det ikke er noen barnesikringsmodus på knappene.
Vis hele sitatet...
Vist det hadde vært noen barnesikringmodus tror jeg at jeg ville ha merket det, ettersom jeg har eid TV'n i noen år nå