Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 42544
Er på guttetur i Gdansk og har hatt første tur i hovedgaten, Dluga street. Noen som har erfaring med strippeklubber og påtrengende innhentere? Har aldri feriert i polen før og føler oss usikre på om det er trygt å gå inn. Innhenterne på gaten er hyggelige og overtalende, men er usikre på om de er hva de utgir seg for.

Noen som har en god (eller dårlig) erfaring de vil dele eller noen tips om hvor man burde/ikke burde gå?
Sist endret av Såpestykket; 23. september 2015 kl. 00:41.
Vi var en plass som het Kabaret, og hadde forsåvidt det greit der, showene var litt korte og lite utfordrene tho.
Har vel fått det for oss at det er mye pengesvindel ute og går, men er vel mest oppspinn og for mye film
Sitat av Neibek Vis innlegg

Noen som har en god (eller dårlig) erfaring de vil dele eller noen tips om hvor man burde/ikke burde gå?
Vis hele sitatet...
Jeg var der med en kompisgjeng i sommer - og da gikk det heller dårlig for en i reisefølget som ble loppet for 12000 i løpet av bare noen få timer.
Dette skjedde inne på en av strippeklubbene midt i hovedgaten, hvilken det var vet jeg ikke, men det spiller egentlig ingen rolle heller.
Slike steder er spesialisert på å loppe fulle nordmenn som er på grapsetur til byen.

Tipset mitt er å heller gi faen i å bruke haugevis av penger på å få underlivet til en vanskeligstilt ungjente gnidd i fjeset i de få minuttene det varer - og heller bruke pengene på et livlig utested.
Har vært på to strippeklubber i Gdansk, og ett bordell.

Strippeklubbene som ligger "sentralt" til er trygge. Dvs, de er iallfall trygge så lenge du ikke er dritings. Er du dritings så vil du bli lurt.
Damene er svært pågående, og de vil pushe private dance og "drikke" til dem. Dvs appelsinjuice i et pent glass til 3-400kr. De spør gjerne om du har vært på strippeklubb før, da bør du svare ja og fremstå rutinert. Da vet de at mye av det vanlige maset kanskje ikke funker like bra.

Når det er sagt, så tenker jeg at om man skal på strippeklubb så får man tenke over før man går inn om man vil svi av litt penger der eller ikke. Jeg mener personlig det er litt "uhøflig" å være kjipinger som vil sitte alene i sofaen og stirre på damene og drikke billigste fatølen før dere går igjen.

Fortell damene når de kommer bort at dere f.eks gjerne vil være litt i fred i starten, men at dere gjerne tar en private dance etter hvert. Tror jeg betalte rundt 200kr for en private der, og jeg vil absolutt si det var verdt det(her må dere se an damene. noen er jævlig flotte, noen er ikke det). Man får blåballer, men det er likevel en artig opplevelse og en fin start på kvelden før dere drar på en vanlig nattklubb. Gjerne booster det jaktinnstinktet deres litt og.
Det er vel som alle andre plasser. Enkelte steder kan de true deg til å gi fra deg masse spenn, og andre plasser er det som strippeklubber generelt.

Kjenner flere som har vært på strippeklubb i Polen, noen ble lurt for tusenvis av kroner på kort tid, mens andre har hatt en "vanlig" opplevelse. Mitt tips er å være "edru", tørre å si nei og gå derifra hvis du har mistanker om noe uhyggelig.
ikke ha for høye forventninger, ikke vær helt drita og helst ta ut kontanter slik at dere ikke trekker kort inne på klubben. har hatt flere artige kvelder på strippeklubber i polen(og andre steder) på diverse gutteturer gjennom tidene.
Er dere en gjeng? Book en pakkeløsning gjennom PissUp eller hotellet eller andre. I vertfall bestill og betal på forhånd. Da er dere i det minste trygge på at dere ikke faller for fristelsen til å bestille for mer enn dere har råd til, og ikke minst få det litt i ordnede former.
Vi dro på Obsession i Gdansk.
Det er som folk her sier - ikke finn på å dra dit dritings.
Vi gikk inn og jeg fikk en private dance med en av verdens diggeste damer, og da seansen var over slo hun inn 3600 sloti.
Jeg sier " no fucking way " vell viten om at det satt muskelgutter i døra, og jeg var greit overbevist om at jeg kom til å bli pult (på en dårlig måte)
Dama sier "sorry my mistake" og slår inn 600. Jeg betaler, stikker og kommer aldri tilbake.

Verre for en av kompisene som gikk dit 3 kvelder til, og endte opp med å blakke seg på samme dama.
Fikk til og med ikke betalt for den siste "dansen" og sa han måtte løpe opp på hotellrommet og hente penger.
Han kom ikke tilbake for å betale.
Møtte stripperen på utestedet siden av kvelden etter, hun var ikke spesielt blid.

Gode minner
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Vi dro på Obsession i Gdansk.
Det er som folk her sier - ikke finn på å dra dit dritings.
Vi gikk inn og jeg fikk en private dance med en av verdens diggeste damer, og da seansen var over slo hun inn 3600 sloti.
Jeg sier " no fucking way " vell viten om at det satt muskelgutter i døra, og jeg var greit overbevist om at jeg kom til å bli pult (på en dårlig måte)
Dama sier "sorry my mistake" og slår inn 600. Jeg betaler, stikker og kommer aldri tilbake.

Verre for en av kompisene som gikk dit 3 kvelder til, og endte opp med å blakke seg på samme dama.
Fikk til og med ikke betalt for den siste "dansen" og sa han måtte løpe opp på hotellrommet og hente penger.
Han kom ikke tilbake for å betale.
Møtte stripperen på utestedet siden av kvelden etter, hun var ikke spesielt blid.

Gode minner
Vis hele sitatet...
Men det er et viktig poeng du drar frem der, som jeg glemte i min post. Avtal og avklar alltid pris på slike ting først, og gjerne i samarbeid med verten/hosten på stedet.
Sist endret av Epitaph; 25. september 2015 kl. 13:15.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Har vært på en del strippeklubber i syden, og har aldri opplevd å bli scammet selv eller å ha blitt utsatt for noe shitty greier. Hvordan du oppfører deg har mye å si hva du får igjen, dvs. kommer du inn dit med 0 penger, utnytter jentene, spør for-personlige spørsmål så kan det bli en dårlig opplevelse.

Du skal gå inn dit slik at de som jobber der tror at du kommer tilbake. Da gjør de også alt for å gi deg en god opplevelse slik at du faktisk vil komme tilbake!

Ha kontanter på deg
Legg kortet en sikker plass

På selve lapdance-delen er enkelte jenter gode til å naske ut ting fra lomma di. Pass på hva du har der, og bruk gjerne baklomma til å legge feks mobil og kort.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Har vært på en del strippeklubber i syden, og har aldri opplevd å bli scammet selv eller å ha blitt utsatt for noe shitty greier. Hvordan du oppfører deg har mye å si hva du får igjen, dvs. kommer du inn dit med 0 penger, utnytter jentene, spør for-personlige spørsmål så kan det bli en dårlig opplevelse.

Du skal gå inn dit slik at de som jobber der tror at du kommer tilbake. Da gjør de også alt for å gi deg en god opplevelse slik at du faktisk vil komme tilbake!

Ha kontanter på deg
Legg kortet en sikker plass

På selve lapdance-delen er enkelte jenter gode til å naske ut ting fra lomma di. Pass på hva du har der, og bruk gjerne baklomma til å legge feks mobil og kort.
Vis hele sitatet...
Hehe. Minner meg på enda et tips; la en kompis passe på alle verdisakene dine mens du er inne og får blåballer Greit å ha helt tomme lommer når man sitter der.
Var på en haug strippeklubber, ikke i Gdansk riktignok - men Warszawa.

Strippeklubbene var ryddige og mer eller mindre profesjonelle, dette var ikke i sesongen så om noe skulle klages på var det mangelen på liv sånn ellers. Men så er kanskje standard "liv" på strippeklubber i Polen ikke nødvendigvis å foretrekke...

Uansett, som sagt var strippeklubbene god stemning. Jeg var der med daværende kjæreste, og etter å ha gått litt lei av lapdancer og å se på hun kline med strippere kom vår "faste" taxisjåfør med løsningen: Privat Bordell! Han hadde ordnet litt greier for oss før og kjørt oss til de anbefalte strippeklubbene, så som naiv nordmann, helt på tulltur, følte jeg vel en slags tillit til han. Han følte sikkert direkte avsky mot oss, der vi satt som noen nyforelskete, vårkåte fjortisser med hendene nedi buksa på hverandre mens vi stønnet usjenert og konkurrerte om å få tunga lengst nedi halsen på hverandre. Egentlig tror jeg ikke det spilte så stor rolle.

Vel fremme i det som egentlig bare var et øvre middelklasse-hus i Norge begynte varsellampene å blinke. Vi hadde blitt enige om å fiske med oss en av eskortene tilbake til hotellet for litt trekant-kos. Når vi kommer inn så går taxisjåføren inn i en slags side-stue og venter. Ser inn når døren går opp at det sitter minst et dusin rørslige polakker å spiller poker og drikker brennevin. Inne i hoved"stuen" er det riktignok vel et dusin damer også, men det var absolutt ikke noe mer enn midt på treet - at best. Jeg bestiller en drink til hver av oss, whisky til meg, vodka redbull til henne. Da ser jeg at ikke bare har de som lovet kortterminal, de forlanger også 600 kr for de to drinkene. Whiskyen min er på minst en kvart liter rent brennevin. Samtidig forteller de to eskortene som var kommet bort til oss at de ikke gjorde outcalls (blir med hjem til oss).

Jeg skjønner på dette tidspunkt det enhver idiot burde forstått innledningsvis; dette endte kun på en av to måter: Vi kom oss til helvete vekk derfra, eller vi ville være skrapet for alt av penger innen midnatt. Jeg marsjet inn på rommet der taxisjåføren satt og sa vi måtte gå med en eneste gang, mens jeg gjorde det tydelig at jeg var på tråden med noen i tlf. Han kjørte oss tilbake til avalon(?) et eller annet sånt - strippeklubb, hvorpå jeg nektet å betale for de 2 timene han hadde brukt på oss den kvelden. Så nå er det også i Polen noen shadye typer som vil meg til livs. Heldigvis er verden stor.
Mitt generelle tips: Ikke gå på strippeklubber. Ikke støtt oppunder kvinneutnyttelse. Sitt heller på en bar ute ved en strand, nyt solnedgangen med noen fantastiske drinker og bruk pengene på den måten. Ikke støtt menneskeutnyttelse. Tenk om du var den dama som måtte kle seg halvnaken og måtte la seg utnytte for penger av 10 ukjente menn per kveld. Fine greier.

Ha en ryggrad av stål.
Sist endret av Oro; 26. september 2015 kl. 03:50.
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Mitt generelle tips: Ikke gå på strippeklubber. Ikke støtt oppunder kvinneutnyttelse. Sitt heller på en bar ute ved en strand, nyt solnedgangen med noen fantastiske drinker og bruk pengene på den måten. Ikke støtt menneskeutnyttelse. Tenk om du var den dama som måtte kle seg halvnaken og måtte la seg utnytte for penger av 10 ukjente menn per kveld. Fine greier.

Ha en ryggrad av stål.
Vis hele sitatet...
Tenk om du var den som satt å preiket litt med de faktiske stripperne i Polen. Da hadde du sluppet å bruke klassiske vrangforestillinger heller en fakta til å underbygge ditt ståsted.

For mange er det rett og slett mer fristende å stå litt naken foran beskuende mannfolk enn det eksempelvis er å vaske toaletter for en femtedel av lønnen.

Ikke generaliser og moraliser på en så arrogant og trangsynt måte. Tenk om du var dama som konstant skulle bli fortalt av selvopphøyde mannfolk hvordan din fire vilje var en illusjon og ditt levebrød var slaveri.
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Mitt generelle tips: Ikke gå på strippeklubber. Ikke støtt oppunder kvinneutnyttelse. Sitt heller på en bar ute ved en strand, nyt solnedgangen med noen fantastiske drinker og bruk pengene på den måten. Ikke støtt menneskeutnyttelse. Tenk om du var den dama som måtte kle seg halvnaken og måtte la seg utnytte for penger av 10 ukjente menn per kveld. Fine greier.

Ha en ryggrad av stål.
Vis hele sitatet...
En ryggrad av stål kommer gjerne godt med om man skal være en selvutnevnt knekt på en høy hvit hest. Det kan gjøre vondt å falle ned.

Jeg har ikke bare snakket med flere strippere i Polen, jeg har også vært på guttetur i et annet land med en stripper fra Gdansk med i gjengen. Hun stortrives med jobben, og hun tjener helt latterlig mye penger. Det betaler studier, dyr shopping og reiser. Det er rett og slett veldig lukrativt for disse jentene. Dette er ikke afrikanske gateprostituerte som jobber under tvang for å tilbakebetale menneskesmuglere.
Det ble til at vi besøkte et par strippeklubber, og dette var jo i og for seg en minneverdig opplevelse, men i ettertid et stort pengesløseri. enkelt å merke at jentene kun er der for å tjene penger for seg og sine overordnede (ikke at dette kommer som noen overraskelse), og den overdrevne påtrengingen ble etterhvert ganske ubehagelig og slitsom. Vi bestemte oss for at en dag fikk være nok og tok resten av turen på barer i hovedgaten. Møtte både hyggelige polakker, briter høye på bade det ene og det andre og snakket til og med med et par folk fra Norge. Turen var kanskje ikke helt det vi håpet på - festemessig, men Gdansk var en virkelig koselig by og kan anbefales om man ønsker å koble av i en liten uke.

Takk for svar
Sist endret av Såpestykket; 1. oktober 2015 kl. 03:06.
Gdansk er jo en dritkjedelig by generelt. Det er nabobyen Sopot man må dra til om man vil feste
Det merket vi ganske raskt. Første kvelden stengte mesteparten av restaurantene før
Midnatt.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Tenk om du var den som satt å preiket litt med de faktiske stripperne i Polen. Da hadde du sluppet å bruke klassiske vrangforestillinger heller en fakta til å underbygge ditt ståsted.

For mange er det rett og slett mer fristende å stå litt naken foran beskuende mannfolk enn det eksempelvis er å vaske toaletter for en femtedel av lønnen.

Ikke generaliser og moraliser på en så arrogant og trangsynt måte. Tenk om du var dama som konstant skulle bli fortalt av selvopphøyde mannfolk hvordan din fire vilje var en illusjon og ditt levebrød var slaveri.
Vis hele sitatet...
Så integritet er et ikke ord som eksisterer i ditt vokabular? Hva om du hadde ei datter som levde av stripping, hadde du brydd deg noe om det? Mener du det er riktig at det skal være sånn at kvinner (og menn) skal måtte selge kroppen for å tjene penger? Er "masse penger" på en lettjent måte det eneste å leve for i livet? Ett eller annet sted må man sette en grense for hva som er riktig og galt, ellers går snart menneskeevolusjonen tilbake til amfibiestadiet.

Vaske toaletter er ikke det eneste alternativet, der er det du som "generaliser og moraliser på en så arrogant og trangsynt måte."

Sitat av Epitaph Vis innlegg
En ryggrad av stål kommer gjerne godt med om man skal være en selvutnevnt knekt på en høy hvit hest. Det kan gjøre vondt å falle ned.

Jeg har ikke bare snakket med flere strippere i Polen, jeg har også vært på guttetur i et annet land med en stripper fra Gdansk med i gjengen. Hun stortrives med jobben, og hun tjener helt latterlig mye penger. Det betaler studier, dyr shopping og reiser. Det er rett og slett veldig lukrativt for disse jentene. Dette er ikke afrikanske gateprostituerte som jobber under tvang for å tilbakebetale menneskesmuglere.
Vis hele sitatet...
Alt dreier seg ikke om penger, men forskjellen på riktig og galt. Skal alle finansiere studier, dyr shopping og reiser med stripping og selge kroppen, mener du det er riktig?

Hvis alle menn hadde hatt en god holdning og ikke misbrukt kvinner, så hadde ikke menneskehandel for sex funnet sted. Tenkt på det? Og holdning er noe man faktisk kan gjøre noe med med seg selv, og påvirke andre. Man må tenke litt utenfor boksen av og til.
Sist endret av Oro; 2. oktober 2015 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Så integritet er et ikke ord som eksisterer i ditt vokabular? Hva om du hadde ei datter som levde av stripping, hadde du brydd deg noe om det? Mener du det er riktig at det skal være sånn at kvinner (og menn) skal måtte selge kroppen for å tjene penger? Er "masse penger" på en lettjent måte det eneste å leve for i livet? Ett eller annet sted må man sette en grense for hva som er riktig og galt, ellers går snart menneskeevolusjonen tilbake til amfibiestadiet.

Vaske toaletter er ikke det eneste alternativet, der er det du som "generaliser og moraliser på en så arrogant og trangsynt måte."
Vis hele sitatet...
Det er titusenvis av norske samfunnsborgere som kjører rundt fra sted til sted, eller jobber på sykehjem, med å vaske menn som bare ligger å råtner i egen urin og avføring og liggesår uke inn og uke ut. De sier gjerne nedverdigende ting mens de holder på, men det er jobben deres å få ut kukosten fra bakerst i forhuden og driterestene som har ligget og godtgjort seg i timesvis før ankomst.

Det du kaller integritet er bare dine egne forestillinger om hva som er ekkelt, hva som er nedverdigende, hva som er greit og hva som ikke er greit.

Dem som kjempet til det siste mot å oppheve jødeforbudet i Norge, dem som kjempet innbitt mot feminismen og dem som enda kjemper mot homofiles rettigheter... Du er i samme båt i en annen tid som samtlige av dem.

DU er selve manifesteringen av samfunnets mest hemmende mekanismer, og dine meninger er ikke verdt noe for noen som betyr noe.

Lær deg logikk, lær deg fornuft, få hodet ut av ræven - så kanskje du en gang kan yte et bidrag til en saklig diskusjon.
Å selge kroppen sin for en neve dollars har vel blitt gjort siden tidenes morgen. Har ikke trua på at det er et yrke som forsvinner med det første heller. Det at lugubre bakmenn håver inn alle gryna er kanskje ikke ideelt, men likevel da... La nå de jentene som har utseende med seg selge musa si for det den er verdt mens de kan.
Sitat av bacongull Vis innlegg
Å selge kroppen sin for en neve dollars har vel blitt gjort siden tidenes morgen. Har ikke trua på at det er et yrke som forsvinner med det første heller. Det at lugubre bakmenn håver inn alle gryna er kanskje ikke ideelt, men likevel da... La nå de jentene som har utseende med seg selge musa si for det den er verdt mens de kan.
Vis hele sitatet...
At det er et yrke som har eksistert siden tidenes morgen er vel ingen grunn til at det skal fortsette? Det vil forsvinne hvis det ikke er marked for det.

Jeg må si jeg er ganske sjokkert over folks syn i denne tråden. Kjøper man en prostituert kjøper du et annet menneske for en viss tid. Det er helt huleboer at dette fortsatt eksisterer, og det eksisterer på grunn av folk, som i denne tråden, forteller seg selv om igjen og om igjen at "de har valgt det selv, og de får betalt for sex! De har det så fint atte". Er man under den oppfatning at de har det helt fint er det jo bare å peise på så mye man vil for da skader man ikke et annet menneske.

Kjøper du en prostituert for å mette den hungrige kuken din er du et undermenneske. Da støtter du direkte opp til menneskehandel og du er et slemt menneske. En lykkelig hore fins ikke.
Sitat av bendiks Vis innlegg
At det er et yrke som har eksistert siden tidenes morgen er vel ingen grunn til at det skal fortsette? Det vil forsvinne hvis det ikke er marked for det.

Jeg må si jeg er ganske sjokkert over folks syn i denne tråden. Kjøper man en prostituert kjøper du et annet menneske for en viss tid. Det er helt huleboer at dette fortsatt eksisterer, og det eksisterer på grunn av folk, som i denne tråden, forteller seg selv om igjen og om igjen at "de har valgt det selv, og de får betalt for sex! De har det så fint atte". Er man under den oppfatning at de har det helt fint er det jo bare å peise på så mye man vil for da skader man ikke et annet menneske.

Kjøper du en prostituert for å mette den hungrige kuken din er du et undermenneske. Da støtter du direkte opp til menneskehandel og du er et slemt menneske. En lykkelig hore fins ikke.
Vis hele sitatet...
Kjøper du rørlegger for å fikse badet ditt så kjøper du et annet menneske for en viss tid. Kjøper du en helsearbeider for å vaske din mor i ræven så kjøper du et menneske for en viss tid til å gjøre noe som eksempelvis jeg ikke ser som noe mindre kjipt arbeid enn å selge seg.

Og selvfølgelig. Arbeidsforhold der man ikke har noen form for HMS, der kunden eller sjefen kan missbruke den som selger tjenesten, er selvsagt en helt annen sak.

På samme måte som at det å arbeide på fabrikk ved utbruddet av den industrielle revolusjon på de fleste måter kan klassifiseres som verre enn det verste bordell. Heldigvis har haugevis med lover og offentlige institusjoner og organer, samt fagforeninger, gjort det mulig å vinne frem med de arbeidsvilkårene man i dag ser i utviklede land. Og slik man til dels ser med prostitusjonen i Nederland, der det er legalisert og regulert.

Så hvem er egentlig idiotene som fucker opp horer og stripperes liv? Folk som meg som oppsøker (forsøker i det minste) seriøse tilbydere av disse tjenestene, behandler aktørene med respekt, preiker litt, koser meg og gir dem til mat på bordet.... Eller er det kanskje folk som deg? Folk som virkelig ikke klarer å skille sin egen skinnhellige moral fra den virkelige verden de du påstår å bry deg så jævlig om faktisk må overleve i? Folk som sørger for at de som tilbyr disse tjenestene ofte er fritt vilt, ikke regulert av noen arbeidsmiljølov, og ofte i praksis utenfor selv de vanlige lovene?

Blir kvalm av dere.
Sist endret av Tøffetom; 2. oktober 2015 kl. 13:05.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kjøper du rørlegger for å fikse badet ditt så kjøper du et annet menneske for en viss tid. Kjøper du en helsearbeider for å vaske din mor i ræven så kjøper du et menneske for en viss tid til å gjøre noe som eksempelvis jeg ikke ser som noe mindre kjipt arbeid enn å selge seg.

Og selvfølgelig. Arbeidsforhold der man ikke har noen form for HMS, der kunden eller sjefen kan missbruke den som selger tjenesten, er selvsagt en helt annen sak.

På samme måte som at det å arbeide på fabrikk ved utbruddet av den industrielle revolusjon på de fleste måter kan klassifiseres som verre enn det verste bordell. Heldigvis har haugevis med lover og offentlige institusjoner og organer, samt fagforeninger, gjort det mulig å vinne frem med de arbeidsvilkårene man i dag ser i utviklede land. Og slik man til dels ser med prostitusjonen i Nederland, der det er legalisert og regulert.

Så hvem er egentlig idiotene som fucker opp horer og stripperes liv? Folk som meg som oppsøker (forsøker i det minste) seriøse tilbydere av disse tjenestene, behandler aktørene med respekt, preiker litt, koser meg og gir dem til mat på bordet.... Eller er det kanskje folk som deg? Folk som virkelig ikke klarer å skille sin egen skinnhellige moral fra den virkelige verden de du påstår å bry deg så jævlig om faktisk må overleve i? Folk som sørger for at de som tilbyr disse tjenestene ofte er fritt vilt, ikke regulert av noen arbeidsmiljølov, og ofte i praksis utenfor selv de vanlige lovene?

Blir kvalm av dere.
Vis hele sitatet...
Nei, av rørleggere kjøper du en tjeneste. Du kjøper arbeidskraft og kompetanse. Kjøper du en prostituert kjøper du deg en kropp for en viss tid som du kan gjøre det meste med så lenge du betaler for deg. Det er en stor forskjell.

Jeg har aldri sagt at prostituerte bør fortsette å være fritt vilt og at det ikke bør være regulert. Angående regulering av prostituerte har jeg ærlig talt ikke bestemt meg for hva jeg mener. Jeg ser at hvis man legaliserer og regulerer prostitusjon vil menneskene i bransjen bli behandlet bedre, de vil dra nytte av bedre HMS og den shady bransjen vil krepere. Men jeg ser også at hvis man gjør dette vil man også anerkjenne at det er helt greit å kjøpe et annet menneske. Det syns jeg er problematisk. Å legitimere menneskehandel er i mine øyne et steg tilbake, men kanskje nødvendig for å beskytte menneskene i bransjen. Det er en vanskelig sak.

Kjøper man en prostituert forsvinner pengene dine inn i en bransje som vil vokse enda mer. Så ja, jeg mener at det er bedre å bruke pengene på noe annet, for eksempel veldedighet, enn å kjøpe seg en orgasme, eller "litt preiking" som du sier.
Sist endret av bendiks; 2. oktober 2015 kl. 13:32.
Å legalisere prostitusjon kan bedre forholdene for noen. Menneskesmugling til f.eks Amsterdam er helt ute av kontroll. Det er for enkelt å si at ved legalisering så forsvinner problemene.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Kjøper du en prostituert for å mette den hungrige kuken din er du et undermenneske. Da støtter du direkte opp til menneskehandel og du er et slemt menneske.
Vis hele sitatet...
Det her er litt opp til hver enkelt prostituerte og myndighetene hvordan de legger det til rette for at det skal være så gode forhold som mulig. Myndighetene som har satt reglene må bli mer påpasselig at det skattes av inntekten, her er det utrolig mange som unnlater å betale skatt som igjen kunne gitt bedre arbeidsforhold.

Sitat av bendiks Vis innlegg
En lykkelig hore fins ikke.
Vis hele sitatet...
Joda, de finnes de, helt til en spør om spesifisert kvittering, til regnskapet.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Nei, av rørleggere kjøper du en tjeneste. Du kjøper arbeidskraft og kompetanse. Kjøper du en prostituert kjøper du deg en kropp for en viss tid som du kan gjøre det meste med så lenge du betaler for deg. Det er en stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Dette er overhodet ikke riktig. De har stort sett ganske rigide føringer for hva de aksepterer og ikke. Det er mange som er selektive på hva de gjør, eller tar ekstrabetalt for så små ting som kyssing eller fingring.

Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg har aldri sagt at prostituerte bør fortsette å være fritt vilt og at det ikke bør være regulert. Angående regulering av prostituerte har jeg ærlig talt ikke bestemt meg for hva jeg mener. Jeg ser at hvis man legaliserer og regulerer prostitusjon vil menneskene i bransjen bli behandlet bedre, de vil dra nytte av bedre HMS og den shady bransjen vil krepere. Men jeg ser også at hvis man gjør dette vil man også anerkjenne at det er helt greit å kjøpe et annet menneske. Det syns jeg er problematisk. Å legitimere menneskehandel er i mine øyne et steg tilbake, men kanskje nødvendig for å beskytte menneskene i bransjen. Det er en vanskelig sak.
Vis hele sitatet...
Det dere sliter med å forstå er at menneskehandel og prostitusjon ikke er det samme.

Det kan være det samme, fordi det er store nettverk som driver med nettopp dette. Men disse har en ting til felles med narkonettverkene: De driter hundre null i hva loven sier uansett!

De som kjøper prostituerte fra grov menneskehandel er usselt avskum, og jeg ønsker hele den bransjen alt ondt av hele mitt hjerte. Men de er ikke normale mennesker, de er onde mennesker, selv i mine øyne. Men vi har allerede lover som forbyr menneskehandel, hva hjelper det å forby det en gang til på langt mildere vis?

De eneste som påvirkes er de voksne, relativt lovlydige menneskene som samtykker til å utveksle disse tjenestene, i den private sfæren, det såkalte "innemarkedet". Det å ha en klar forståelse for skillet mellom disse to VIDT FORSKJELLIGE formene for prostitusjon vitner om en svært lite vitenskapelig eller faktabasert tilnærming til problematikken.

Litt som å diskutere narkotika uten å kunne skille mellom hasj og heroin.

Sitat av bendiks Vis innlegg
Kjøper man en prostituert forsvinner pengene dine inn i en bransje som vil vokse enda mer. Så ja, jeg mener at det er bedre å bruke pengene på noe annet, for eksempel veldedighet, enn å kjøpe seg en orgasme, eller "litt preiking" som du sier.
Vis hele sitatet...
Helt alvorlig. At man burde kjøpe veldedighet i stedet kan du faktisk spare oss alle fra å skrive.

Sitat av murloc Vis innlegg
Å legalisere prostitusjon kan bedre forholdene for noen. Menneskesmugling til f.eks Amsterdam er helt ute av kontroll. Det er for enkelt å si at ved legalisering så forsvinner problemene.
Vis hele sitatet...
Menneskesmugling er på alle måter ulovlig allerede.
Sist endret av Tøffetom; 2. oktober 2015 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bendiks Vis innlegg

Kjøper du en prostituert for å mette den hungrige kuken din er du et undermenneske. Da støtter du direkte opp til menneskehandel og du er et slemt menneske. En lykkelig hore fins ikke.
Vis hele sitatet...
Du har ikke peiling på hva du snakker om.Joda,det er synd på mange av de som er offer for menneskesmugling hvor bakmenna styrer alt.Men mye av problemene knyttet til prostitusjon hadde forsvunnet/forminsket/blitt mer oversiktlig om man hadde hatt det i lovlige former som i bordeller som i Tyskland for eks.Man feier problemene bare under teppet ved å forby ting,å det blir veldig vanskelig å holde oversikt når det er ulovelig.
At du sier det ikke finne lykkelige horer viser bare hvor lite du veit om dette miljøet.Hva med å undersøke litt..Du kan for eksempel ta deg en prat med norske damer som lever av dette?Da hadde du fått deg en stor overraskelse.
De håver inn enormt med kroner som de aldri ville vært i nærheten av i en vanlig jobb.De velger å jobbe som eskorter netttopp fordi de liker å leve en lukseriøs livsstil med dyre reiser å alt annet som følger med den jobben.Og noen av dem er rett å slett veldig glade i sex,og har ingen problemer med å selge kroppen sin når det er så godt betalt.Tro det eller ei.
De fleste av disse damene har faste kunder og tar bare kunder dem føler seg trygge på.En helt annen verden enn de typiske gate prostituerte har.

Og har du noensinne tenkt på alle de som av ulike grunner ikke har mulighet til å ha sex viss det ikke hadde vært for prostituerte?Bare prøv å forestille deg å gå resten av livet ditt uten sex.
Sånn det er idag så drar for eksempel endel norske handicappede personer til diverse europeiske land kun for å få muligheten til å kjøpe sex.Dette er undermennesker ifølge deg.Fin holdning.
De fleste har behov for sex,ingen lov i verden kan endre det.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg


Menneskesmugling er på alle måter ulovlig allerede.
Vis hele sitatet...
Poenget var at å legalisere prostitusjon med det formål å gjøre situasjonen for alle ikke funker. At menneskesmugling ikke er lovlig vet jeg veldig godt. Men de landene med lovlig prostitusjon er også de som sliter mest med menneskesmugling og tvangsprostitusjon.
Sitat av murloc Vis innlegg
Poenget var at å legalisere prostitusjon med det formål å gjøre situasjonen for alle ikke funker. At menneskesmugling ikke er lovlig vet jeg veldig godt. Men de landene med lovlig prostitusjon er også de som sliter mest med menneskesmugling og tvangsprostitusjon.
Vis hele sitatet...
Ja har du mange flere butikker i sentrum sier det seg selv at det skjer mange flere butikktyverier.



Har du noensinne hørt det bli brukt som argument under bestemmelse av lover? Det du snakker om er enkelt og greit en konsekvens av større generelt prostisusjonsmarked.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fordi denne tråden nå utelukkende er en magnet for slitsomme spambots stenges den