Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 28172
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7863369

¨Bachs frykter at det bare er et spørsmål om tid før syntetisk hasj tar liv også i Norge.¨

¨Mange beskriver atferden til personer som er ruset på disse stoffene som LSD-lignende, spesielt på grunn av hallusinering.¨

Aldri prøvd dette selv, men etter hva jeg har lest er vel syntetisk cannabis ganske langt unna en LSD-rus ? :P
Sist endret av kuritos; 6. november 2011 kl. 19:23.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nei, det kan ikke sammenlignes med LSD overhodet.
media-fjas som vanlig.

(sier dog ikke at det ikke kan være farlig)
Har røyket AM-2201 i noen uker nå og ser ikke akkurat noe hallisunasjoner...
----------
kuritos's Avatar
Trådstarter
42 9
Ja trist at media skriver så mye tull.. Kan jo også virke mot sin hensikt, hadde det hatt en LSD lingnende effekt sånn som de skriver, hadde værtfall jeg kjøpt meg en liten baggie ^^
Sitat av kuritos Vis innlegg
Ja trist at media skriver så mye tull.. Kan jo også virke mot sin hensikt, hadde det hatt en LSD lingnende effekt sånn som de skriver, hadde værtfall jeg kjøpt meg en liten baggie ^^
Vis hele sitatet...
er vel ikke så feil av mediaens skremselspropaganda da 99% av befolkningen ser på lsd som heroin, og all rus (untatt alkohol) som galskap og dritt. mediaene har klart det og klarer det ennå med glans

fuck det uansett, vi får tak i alt hvis vi vil?
Merkelig at media aldri har kilder. Det står jo tross alt at det har direkte ført til dødsfall.
Er det noen som har kilder til de såkalte dødsfallene?
Skal vedde på at dødsfallene har skjedd på samme måte som de mediene var ute med når det gjaldt vanlig hasj for 4-5 år siden. "Ole som er dritings, har tatt noen knips, og har hjertefeil har også røyka dette, og dermed så skyldes dødsfallet den syntetiske hasjen."
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Skal vedde på at dødsfallene har skjedd på samme måte som de mediene var ute med når det gjaldt vanlig hasj for 4-5 år siden. "Ole som er dritings, har tatt noen knips, og har hjertefeil har også røyka dette, og dermed så skyldes dødsfallet den syntetiske hasjen."
Vis hele sitatet...
......eller som musene som døde av hasj fordi de ikke fikk noe oksygentilførsel men kun røyk i 4 minutter (fra The Union)
En hallusinerer ganske kraftig på høye doser av syntetiske cannabinoider, men det er en helt annen type hallusinasjoner enn LSD. Det virker mer som en lav dose ketamin. Men det eneste hallusinogenet folk flest veit om er jo LSD så er jo forståelig at de trekker den sammenligningen.

Det er ikke tvil om at noe bør gjøres med de syntetiske cannabinoidene. De er mye mer verre enn hasj. På grunn av den lave prisen og den enorme mengden man blir sittende med vil jeg ikke nøle med å si at det er av det mest avhengighetsskapende jeg noen gang har vært borti.
Sist endret av Stratops; 6. november 2011 kl. 20:44.
Journalistene ber i artikkelen folk som har tips/vet noe om syntetisk cannabis om å kontakte dem.

Hvis noen her har brukt dette, særlig om de har brukt mye av det, synes jeg de bør ta kontakt med journalistene enten fra en anonym epostadresse eller fra sin egen (journalister holder på ønsker om anonymitet i slike saker) og fortelle om sine erfaringer. Det kan være verdifullt for dem.

Kathrine Hammerstad
Martin Fjørtoft

Det at folk bruker dette i fengsel og på institusjon for å unngå rustester er særlig interessant antar jeg. Er nok ikke tilfeldig at det har vært mer problemer med det i Sverige iom. at de har langt større grad av urintesting enn i Norge.
Sist endret av lassekk; 6. november 2011 kl. 21:04.
Sitat av Stratops Vis innlegg
En hallusinerer ganske kraftig på høye doser av syntetiske cannabinoider, men det er en helt annen type hallusinasjoner enn LSD. Det virker mer som en lav dose ketamin. Men det eneste hallusinogenet folk flest veit om er jo LSD så er jo forståelig at de trekker den sammenligningen.

Det er ikke tvil om at noe bør gjøres med de syntetiske cannabinoidene. De er mye mer verre enn hasj. På grunn av den lave prisjen og den enorme mengden man blir sittende med vil jeg ikke nøle med å si at det er av det mest avhengighetsskapende jeg noen gang har vært borti.
Vis hele sitatet...

Sorry ass, men det er du som har et problem hvis avhengigheten er pga liten pris og tilgjengelighet. Swelvkontroll og respekt ovenfor rusmidler er greit å ha.
Sist endret av Spirituell; 6. november 2011 kl. 22:26.
¨Mange beskriver atferden til personer som er ruset på disse stoffene som LSD-lignende, spesielt på grunn av hallusinering.¨
Vis hele sitatet...
At man fortsatt sammenligner ting som ligner cannabis med LSD er jo helt utdatert! Høres ut som 60-talls skremselspropaganda opplegg fra USA. De bør begynne å komme med fakta og informasjon, og ikke villede folk til å lage sin egne teorier.
Jeg frykter også at det vil bli mer og mer utbredt, og kanskje til og med minske tilgangen på skikkelig jazz-tobakk.
Har prøvd JWH-et eller annet en gang, og det var ikke en kjekk opplevelse.
Selv om jeg ikke tror det er fare for at liv går tapt med det første, vil jeg jo tro at de psykiske skadevirkningene er ekstremt mye høyere enn med naturlig cannabis?

Tenker da på psykosefremkallende virkning, og depersonalisering og alt det dritet, som dessverre noen blir utsatt for.
Jeg blir sint av hvordan media fremstiller weedrøykere og røykere av legals som heroinavhengige. Stefaren min satt og så på nyhetene og nærmest forbannet de som prøver legal highs og mente at de er verdiløse personer som ikke fortjener å leve.

Nei, det er nok en god stund til en eventuell legalisering dersom den generelle holdningen til folk ikke endre seg.
Nesten alle vet jo hvor farlig disse stoffene kan være (skrekkhistoriene florer på nettet), og derfor hadde det sikkert ikke vært så mange som hadde brukt syntetisk cannabis hvis ekte cannabis (som vi vet ikke er spesielt farlig) hadde vært lovlig. Dette poenget burde NRK tatt med.
Sist endret av visitår; 6. november 2011 kl. 23:53.
Kanskje folk ikke ville tatt syntetisk hasj som er dødelig hvis vanlig uskadelig hasj hadde vært LOVLIG?!

I can't live in this world anymore..
LSD rus? HAHA. dummeste.
Har selv prøvd syntetisk, merket at det var mye kraftigere, mye renere, mye bedre rett og slett. Ikke proppet med all den driten du ikke vet hva er. Får jeg tak i syntetisk framfor vanlig velger jeg heller det.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
LSD rus? HAHA. dummeste.
Har selv prøvd syntetisk, merket at det var mye kraftigere, mye renere, mye bedre rett og slett. Ikke proppet med all den driten du ikke vet hva er. Får jeg tak i syntetisk framfor vanlig velger jeg heller det.
Vis hele sitatet...
Som oftest er det jeg røyker ikke proppet med noe som helst.
Renere rus fikk jeg faen ikke på JWH, to trekk, og jeg måtte jobbe i en time for å holde stø kurs.
Sitat av lassekk Vis innlegg
Journalistene ber i artikkelen folk som har tips/vet noe om syntetisk cannabis om å kontakte dem.

Hvis noen her har brukt dette, særlig om de har brukt mye av det, synes jeg de bør ta kontakt med journalistene enten fra en anonym epostadresse eller fra sin egen (journalister holder på ønsker om anonymitet i slike saker) og fortelle om sine erfaringer. Det kan være verdifullt for dem.

Kathrine Hammerstad
Martin Fjørtoft

Det at folk bruker dette i fengsel og på institusjon for å unngå rustester er særlig interessant antar jeg. Er nok ikke tilfeldig at det har vært mer problemer med det i Sverige iom. at de har langt større grad av urintesting enn i Norge.
Vis hele sitatet...
Husker for en stund tilbake da en journalist fra Dagbladet skulle skrive en artikkel om salvia (da det ikke var på noen dopliste). Han snubler inn på nFF og ber om intervjuer fra forskjellige med kunnskap og erfaring. Det hele ble vinklet på en måte som skremmer vettet av min kjære mor.

Oppfordrer heller folk til å sende inn velskrevne leserinnlegg til avisene. Journalister er ute etter overskrifter. Jeg kan ikke forestille meg, slik det er per dags dato, at det kommer noe godt ut av å komme en journalist i møte når satans godteri er i fokus.
Har flere ganger kjøpt pot som har vært helt merkelig. Lukter lite, men funker noe vanvittig sterkt. Den er dessuten dekket med et hvitt pulver som ligger igjen nederst i baggen. Selvfølgelig har Mr. Luring fått tak i noe JWH som han tilsetter den verste møkkaweeden. Tror dette er en trend som kommer til å blomstre noe vanvittig.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
LSD rus? HAHA. dummeste.
Har selv prøvd syntetisk, merket at det var mye kraftigere, mye renere, mye bedre rett og slett. Ikke proppet med all den driten du ikke vet hva er. Får jeg tak i syntetisk framfor vanlig velger jeg heller det.
Vis hele sitatet...
Idiotisk. Hva betyr ordet syntetisk? Jo, at det er fremstilt av masse kjemikalier (dritt). All weeden jeg får er helt naturlig og ren og gir meg en god ordentlig cannabisrus. Med syntetiske legal highs vet vi ikke hvor safe det er (ja, noen tenker på deg og), og overdosering kan forekomme veldig fort mtp. hvor kraftige stoff og stor mengde man får.

Sitat av E=Fb Vis innlegg
Har flere ganger kjøpt pot som har vært helt merkelig. Lukter lite, men funker noe vanvittig sterkt. Den er dessuten dekket med et hvitt pulver som ligger igjen nederst i baggen. Selvfølgelig har Mr. Luring fått tak i noe JWH som han tilsetter den verste møkkaweeden. Tror dette er en trend som kommer til å blomstre noe vanvittig.
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å bytte dealer for å si det sånn.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Anbefaler deg å bytte dealer for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Er ikke bare en dealer som har solgt meg dette. Derimot virker det som det er blitt den nye standarden her hvor jeg bor, i Vestfold. Skjønner godt at dyrkerne skuffer weeden sin, men da sier man i det minste fra først. Iallefall når man blander i andre gufne greier
Ush. Det er noe dritt. Ubehagelig rus som varer kort, vanskelig dosering å ekstrem sløvhet.
Jeg stusset over dette med ni dødsfall i Sverige. jeg fant ingen kilder på nett, og mistenker at det er snakk om dødsfall som følge av andre reasearch chemicals. Jeg har sendt journalistene en mail og spurt om dette.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Idiotisk. Hva betyr ordet syntetisk? Jo, at det er fremstilt av masse kjemikalier (dritt). All weeden jeg får er helt naturlig og ren og gir meg en god ordentlig cannabisrus. Med syntetiske legal highs vet vi ikke hvor safe det er (ja, noen tenker på deg og), og overdosering kan forekomme veldig fort mtp. hvor kraftige stoff og stor mengde man får.
Vis hele sitatet...
At noe er kjemisk fremstilt betyr ikke at det er en mystisk cocktail av masse farlige kjemikalier. Det betyr bare at det er laget på en lab istedenfor i f. eks. en plante. Å kalle kjemikalier generelt for "dritt" gir heller ikke mening.

Jeg er dog enig i at det antakelig er tryggere å bruke cannbais enn syntetiske cannabinoider, rett og slett fordi vi vet lite om potensielle skadevirkninger av disse relativt nye stoffene.
Det verste er jo at det ikke er noe tid til forhandling eller lignende.
Dealeren har syntetisk hasj, du vil bli høy, deal or no deal.
Det morsomme med denne greia i media nå er at de skriver : Frykter at "Ny" syntestisk hasj skal ta liv i norge, selv om dette har vært på markedet i mange, mange år. Såvidt jeg vet fant man allerede "spice" på nettet for 3-4 år siden uten jeg kan si noe sikkert. Itilleg har vel disse syntetiske stoffene blitt fremstilt lenge før det, dog ikke vært så utbredt på markedet som for 3-4 år siden og nå.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Det morsomme med denne greia i media nå er at de skriver : Frykter at "Ny" syntestisk hasj skal ta liv i norge, selv om dette har vært på markedet i mange, mange år. Såvidt jeg vet fant man allerede "spice" på nettet for 3-4 år siden uten jeg kan si noe sikkert. Itilleg har vel disse syntetiske stoffene blitt fremstilt lenge før det, dog ikke vært så utbredt på markedet som for 3-4 år siden og nå.
Vis hele sitatet...
Vell, det er en ny trend å drive med legal highs, og overskrifter skal bare vekke oppmerksomhet.
Journalister tar seg en utrolig frihet med sakene sine, det er helt utrolig.

Hvis du noensinne blir intervjuet av en reporter eller journalist, aldri nevn noe negativt om din sak. Være objektiv og se saken fra en side, virk rolig og behersket etc.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg er dog enig i at det antakelig er tryggere å bruke cannbais enn syntetiske cannabinoider, rett og slett fordi vi vet lite om potensielle skadevirkninger av disse relativt nye stoffene.
Vis hele sitatet...
For meg er dette det viktigste å diskutere rundt syntetiske cannabinoider og det overrasker meg stort at så mange virker fullstendig urefelekterte ift. dette.

Jeg vil rett og slett ikke være forsøkskanin og risikere å sitte siklende med spasmer hele dagen om noen år. Da tar jeg heller et narkotisk stoff som rangeres som 'farligere', men som har eksistert i evigheter og hvor effektene er mer kjente.
Jeg fikk rask og hyggelig respons fra NRK-journalisten:
Sitat av nrk
Hei, og takk for tilbakemelding!

Det er Folkehelseinstituttet som er kilden til disse tallene, og dødsfallene det er snakk om knyttes ifølge avdelingsdirektør Liliana Bachs med sikkerhet til bruk av syntetiske cannabinoider.

Ha en riktig fin dag, du også
Vis hele sitatet...
Jeg sendte mail til Liliana Bachs og etterspurte mer info. om disse tilfellene, så får vi se hva hun svarer.

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvis du noensinne blir intervjuet av en reporter eller journalist, aldri nevn noe negativt om din sak. Være objektiv og se saken fra en side, virk rolig og behersket etc.
Vis hele sitatet...
Dette henger vel ikke heeelt på greip?
Sitat av felix_poker Vis innlegg


Dette henger vel ikke heeelt på greip?
Vis hele sitatet...
Vell, når jeg debaterer for cannbis nevner jeg ofte det negative, og jeg ser folk gjør det samme i andre saker..
Journalister bestemmer seg før de har skrevet saken sin om hva den skal handle om og hvaslags vinkling den skal ha.
Det er jo klart noen vil sammenligne dette med LSD da også Cannabis er et psykadelia, jeg kan til og med bekrefte at jeg har fått en rimelig herftig "tur" på hjemmelaget spacecakes etter et lengfre opphold fra Cannabis.. Også Terrence McKenna vil fortelle at du fint kan "trippe" på Cannabis om du bare vet hva du gjør...

Videre så er jeg av den mentalitet at det er ikke noe som er farlig, ja det vil si før et farlig menneske for fingrene i det 0_o
Dette kan jo være nøkkelen til avkrimininalisering/legalisering av cannabis!

Håper folk ser at det fins verre ting enn en relativt ufarlig plante, (ja cannabis kan være skadelig, diskusjonen tar vi ett annet sted) men ved moderat inntak samenlignet med alkohol er det nærmest uskadelig!

Folk åpner vel øynene og ser at stoners er villige til å skade kroppen med "legal highs" fordi di tror det er lov, og kan bruke det som argument. Kanskje politikerne biter i det sure eplet og legaliserer cannabis?

Håper det skjer noe snart, selv har jeg aldri prøvd legal highs og kommer heller aldri til å prøve noe. Holder meg til the good shit.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vell, når jeg debaterer for cannbis nevner jeg ofte det negative, og jeg ser folk gjør det samme i andre saker..
Journalister bestemmer seg før de har skrevet saken sin om hva den skal handle om og hvaslags vinkling den skal ha.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente ikke hang på greip var at du snakker om å utelate negative elementer og å se saken fra en side, i samme åndedrag som du oppfordrer til å være objektiv

Ellers; jeg fikk svar fra Liliana Buchs, og hun bekreftet mine mistanker om at dette var dårlig journalistarbeid.
Sitat av Liliana Bachs
Hei, Felix

Ja, det ble litt upresist i teksten dette med Sverige. Det som har vært dødsfall i Sverige er på blandinger av Kratom og et syntetisk opioid. Det har til felles med Spice at det er plantemateriale tilsatt syntetiske rusmidler. Iom at man ikke har noe kontroll på hva som er tilsatt de ulike produkter, synes jeg det ble relevant for forbrukeren likevel, selv om dødsfallene ikke skyldes syntetiske cannabinoider.
Vis hele sitatet...
Det sistnevnte er jeg helt enig med henne i. Jeg har opplyst journalistene hos NRK om dette, så får vi se om de endrer artikkelen.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det jeg mente ikke hang på greip var at du snakker om å utelate negative elementer og å se saken fra en side, i samme åndedrag som du oppfordrer til å være objektiv

Ellers; jeg fikk svar fra Liliana Buchs, og hun bekreftet mine mistanker om at dette var dårlig journalistarbeid.

Det sistnevnte er jeg helt enig med henne i. Jeg har opplyst journalistene hos NRK om dette, så får vi se om de endrer artikkelen.
Vis hele sitatet...
Tenker dette er dødsfallene det er snakk om :

Krypton a deadly legal drug – 9 dead in Sweden

Krypton kills nine in Sweden

Swedish docs identify deadly legal drug

Nå er ikke dette det jeg følger mest med på, men NRK burde definitivt endre artikkelen da det er snakk om helt forskjellige virke/rusmidler.

Tross (foreløpig?) faktafeil i artikkel så stiller jeg meg for øvrig også bak advarsler om å ukritisk hive i seg hva som helst av "heksebrygg" for å få seg en rus.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Dette kan jo være nøkkelen til avkrimininalisering/legalisering av cannabis!
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Lovlydige borgere må bruke syntetisk cannabis.

Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Tross (foreløpig?) faktafeil i artikkel så stiller jeg meg for øvrig også bak advarsler om å ukritisk hive i seg hva som helst av "heksebrygg" for å få seg en rus.
Vis hele sitatet...
En mer alvorlig faktafeil i reportasjen som ligger ute nå, er at de skriver at man bare trenger "mellom 2,5 og 10 gram for å oppnå en komplett ruseffekt". Håper inderlig ikke noen bruker nrk som kokebok.
Jeg, som felix, har også sendt mail.
Hei. Jeg leste din artikkel angående syntetisk hasj http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7863369.

Jeg må bare si at det er noe jeg stusser på i artikkelen, og som jeg gjerne ville sett noen kilder på. Du skriver at syntetisk hasj har tatt livet av flere personer i statene og ni i Sverige. Har du noen kilder på dette?
Det har forøverig aldri skjedd noe dødsfall på hasj, ihvertfall ikke et tilfelle som har en troverdig kilde annet enn rykte/myte eller whatever. Så om påstanden, eller "faktaen", at syntetisk hasj kan ta liv stiller jeg meg svært kritisk til.

Det er også en ting jeg lurer på, disse såkalte dødsfallene, er det andre faktorer som spiller inn? Var personen skamfull og hadde nesa full av andre stoffer mens han også var påvirket av syntetisk hasj før h*n døde? Var det hjertestopp/ fallulykke etc?

I bunn og grunn er hva jeg spør om troverdige kilder, for dette virker nesten som skremselspropaganda uten grunnlag annet enn at det er en form for kjemisk hasj.

Håper på svar.
Vis hele sitatet...
Svaret var som følger.
Hei, og takk for tilbakemelding.



Det er Folkehelseinstituttet som er kilden her, og ifølge avdelingsoverlege Liliana Bachs er det snakk om dødsfall man med sikkerhet kan relatere til spice-bruk.



Ha en fin dag!



Med vennlig hilsen



Kathrine Hammerstad

Journalist, NRK
Vis hele sitatet...
Bah, føler meg snytt for et ordentlig svar. Mulig jeg terget henne litt med ord som skremselspropaganda og troverdige kilder. Kanskje felix ordla seg litt smartere og får et mer utfyllende svar.
Sist endret av pannekake2k; 7. november 2011 kl. 15:28.
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Jeg, som felix, har også sendt mail.

Svaret var som følger.

Bah, føler meg snytt for et ordentlig svar. Mulig jeg terget henne litt med ord som skremselspropaganda og troverdige kilder. Kanskje felix ordla seg litt smartere og får et mer utfyllende svar.
Vis hele sitatet...
Journalisten følte seg sikkert snytt for et saklig spørsmål også..

Hvorfor er alle så butthurt over dette? Ingen har sagt at man kan dø av hasj.
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Bah, føler meg snytt for et ordentlig svar. Mulig jeg terget henne litt med ord som skremselspropaganda og troverdige kilder. Kanskje felix ordla seg litt smartere og får et mer utfyllende svar.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at jeg ordla meg slightly smartere (ikke like kritisk som deg), men jeg fikk samme svar. Svaret jeg fikk fra Liliana Bachs var imidlertid mer utfyllende. Se lenger opp i tråden
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvis du noensinne blir intervjuet av en reporter eller journalist, aldri nevn noe negativt om din sak. Være objektiv og se saken fra en side, virk rolig og behersket etc.
Vis hele sitatet...
Be alltid om sitatsjekk så er du sikker på at det du har sagt er riktig sitert i artikkelen.
Sist endret av ErikH; 7. november 2011 kl. 15:49.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvorfor er alle så butthurt over dette? Ingen har sagt at man kan dø av hasj.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev ingen ting om hasj i mailen jeg sendte. Grunnen til at jeg reagerer er at dette faktisk er potensielt farlige stoffer. Hvis media og myndighetene sprer feilaktig informasjon om hvor farlige de er, og dette blir tilbakevist i etterkant, vil unge rusbrukere kunne tro at alt er løgn og at stoffet er ufarlig. Forteller man heller om de reelle farene ved bruk av rusmidler, vil unge nyskjerrige mennesker kunne ta en informert avgjørelse. Dette gjelder generelt, ikke bare for syntetiske cannabinoider.
Sitat av visitår Vis innlegg
Stemmer det. Lovlydige borgere må bruke syntetisk cannabis.



En mer alvorlig faktafeil i reportasjen som ligger ute nå, er at de skriver at man bare trenger "mellom 2,5 og 10 gram for å oppnå en komplett ruseffekt". Håper inderlig ikke noen bruker nrk som kokebok.
Vis hele sitatet...
til meg ser det ut som om det står 2,5 til 10 milligram da...

Den ekstremt høye ruseffekten sammenliknet med ordinær hasj, gjør beregningen vanskelig. Mellom 2,5 og 10 milligram anslås av norske helsemyndigheter som nok, men mange bommer og tar for mye.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7863369
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg skrev ingen ting om hasj i mailen jeg sendte. Grunnen til at jeg reagerer er at dette faktisk er potensielt farlige stoffer. Hvis media og myndighetene sprer feilaktig informasjon om hvor farlige de er, og dette blir tilbakevist i etterkant, vil unge rusbrukere kunne tro at alt er løgn og at stoffet er ufarlig. Forteller man heller om de reelle farene ved bruk av rusmidler, vil unge nyskjerrige mennesker kunne ta en informert avgjørelse. Dette gjelder generelt, ikke bare for syntetiske cannabinoider.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Kommentaren var egentlig rettet mot pannekake sin måte å vinkle spørsmålet på, samt diverse andre jeg har snakket med om nyhetssaken. Mange tar helt av og begynner redundant å dra frem gode gamle "du kan ikke dø av hasj!".
Sist endret av fetter; 7. november 2011 kl. 15:59.
Sitat av haakon466 Vis innlegg
til meg ser det ut som om det står 2,5 til 10 milligram da...



http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7863369
Vis hele sitatet...
Det er mulig for journalistene å rette opp artiklene i etterkant, da vet du.
Prøvd en gang. Konklusjon: møkkadop.
Sitat av visitår Vis innlegg
Det er mulig for journalistene å rette opp artiklene i etterkant, da vet du.
Vis hele sitatet...
tenkte ikke på det jeg

men vertfall gra de rettet det opp fort da! ser for meg noen hiver i seg 5gram JWH-XXX
Sitat av kn^tte Vis innlegg
LSD rus? HAHA. dummeste.
Har selv prøvd syntetisk, merket at det var mye kraftigere, mye renere, mye bedre rett og slett. Ikke proppet med all den driten du ikke vet hva er. Får jeg tak i syntetisk framfor vanlig velger jeg heller det.
Vis hele sitatet...
Får jeg tak i syntetisk så kaster jeg det fremfor å bli fjern.
Det er godt mulig det er mer potent en standard gatehasj, men min erfaring er at rusen er HELT lik hver jævla gang og du blir lei før det første trekket har sluttet å virke..
Sist endret av Aaatcho; 7. november 2011 kl. 17:49. Grunn: Så ikke det var kommet til side 3 nei...
Sitat av fetter Vis innlegg
Selvfølgelig. Kommentaren var egentlig rettet mot pannekake sin måte å vinkle spørsmålet på, samt diverse andre jeg har snakket med om nyhetssaken. Mange tar helt av og begynner redundant å dra frem gode gamle "du kan ikke dø av hasj!".
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var ikke veldig bra formulert, og det skinner glatt igjennom at jeg egentlig ikke kan fordra norsk journalistikk, så ja det var uheldig.
Sitat av stagg Vis innlegg
Prøvd en gang. Konklusjon: møkkadop.
Vis hele sitatet...
+1
Var en del av div syntetisk pot rundt omkring i bartebyen i sommer, og jeg kunne ikke vært mer enig med en annen kommentar som har kommet her..
"Tok ett par trekk, jeg sleit i 1 time med og holde meg på stø kurs" :/

Uforutsigbar rus..Skal ikke mye til før man doserer litt for mye & ender opp med ett tankekjør & rus hentet ut av en annen verden..
I dag kunne folk kastet dette etter meg, jeg hadde gledelig svart nei & kastet det rett tilbake.

Nei, jeg blir nokk og holde meg til det gode gamle =)
Liker rusen x ganger bedre, ikke minst er det gjort langt mer forskning på skadevirkninger etc
Sitat av Hightime Vis innlegg
+1
Var en del av div syntetisk pot rundt omkring i bartebyen i sommer, og jeg kunne ikke vært mer enig med en annen kommentar som har kommet her..
"Tok ett par trekk, jeg sleit i 1 time med og holde meg på stø kurs" :/

Uforutsigbar rus..Skal ikke mye til før man doserer litt for mye & ender opp med ett tankekjør & rus hentet ut av en annen verden..
I dag kunne folk kastet dette etter meg, jeg hadde gledelig svart nei & kastet det rett tilbake.

Nei, jeg blir nokk og holde meg til det gode gamle =)
Liker rusen x ganger bedre, ikke minst er det gjort langt mer forskning på skadevirkninger etc
Vis hele sitatet...
Rusen for min del var tilnærmet en vanlig fjoner. Kjøpte 1 gram med urter tilsatt am-2201. Men hun jeg røyket sammen med fikk en negativ opplevelse av det. Slet med pust og hjerte fram til vi la oss for å sove. Hun slet også med hyperventilering og tung pust i over en mnd etterpå.

Samtidig vet du aldri hva det er du får. Kjøp i utlandet, få i postkassa. Høres utrolig lett ut. Men samtidig er jeg overbevist om at det vil komme fram negative sider ved legal highs da det er flere som bruker det.
på østlandet skal det vistnok være flere personer som har havna i pykose etter og røyka jwh, så vær forsiktig