Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5037
Hei

Jeg ble innkalt av politet for å ta dna test i Januar. Politiet var på døren min i Mars for å hente meg for å ta en dna test, men jeg var ikke hjemme på dette tidspunktet. Jeg har ikke hørt noe mer fra dem siden de var her. Kan politiet gi meg dagbøter nå? Jeg har ikke fått noe info om det ihvertfall.
Sist endret av Tryptamin; 20. september 2015 kl. 18:47.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er rimelig vanlig at politiet opererer med «dagbøter», etter normal sats. I år er det vel kr 1265,- pr dag du ikke møter opp, så du har nok dagbøter for rundt 400K liggende hos politiet. :P


Til noe litt mer seriøst. Nei politiet gir deg ikke dagbøter.
Hva skulle du isåfall få dagbøter for....Du har da vel ikke gjort noe galt som kvalifiserer til det....
Sitat av okay40 Vis innlegg
Hva skulle du isåfall få dagbøter for....Du har da vel ikke gjort noe galt som kvalifiserer til det....
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager kom du til den konklusjonen?
Sitat av okay40 Vis innlegg
Du har da vel ikke gjort noe galt som kvalifiserer til det....
Vis hele sitatet...
Det vet vi ikke noe om da TS har valgt å utelukke dette for oss.

Edit; #Relevant kom meg i forkjøret, det er en stund siden jeg åpnet tråden
Sist endret av SoppVandreren; 23. desember 2015 kl. 22:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I hvilke lovbrudd blir det sjekket for dna? Blir det søkt etter dna ved innbrudd?
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
I hvilke lovbrudd blir det sjekket for dna? Blir det søkt etter dna ved innbrudd?
Vis hele sitatet...
Ved alvorlige forbrytelser. Ja, det blir sjekket for dna ved innbrudd.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ved alvorlige forbrytelser. Ja, det blir sjekket for dna ved innbrudd.
Vis hele sitatet...
Ok, men vet du om de går rundt å leter etter små ting som hårstrå og hudrester for å få tak i dna, ved innbrudd f.eks., eller sjekker de bare slike åpenbare ting som blod dersom de skulle finne det?
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Ok, men vet du om de går rundt å leter etter små ting som hårstrå og hudrester for å få tak i dna, ved innbrudd f.eks., eller sjekker de bare slike åpenbare ting som blod dersom de skulle finne det?
Vis hele sitatet...
Alt av biologisk materiale kan testes for DNA. Når det gjelder hår, vil en nok finne dette nesten uansett hvor en har brutt seg inn. Ett menneske mister omlag 100 hårstrå om dagen, så det ville ikke hatt stort å si om de ikke har noe annet på deg. Men dersom de finner hår av deg der, noe som vil si at du trolig har vært der, og noe annet så vil det kunne brukes mot deg i en eventuell rettsak. Er det mer åpenbare ting, som en knust rute med blod på vil dette stille en langt sterkere sak.