Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1576
La oss si at noen bestiller 10 pcer fra Mpx. la oss si at noen fra mpx eller noe andre stjer en av de pcene før den når kunden. vil da være mulig å spore opp? aldrig vært startet eller åpnet før tyven startet den.
Med store ressurser ville det nok være teoretisk mulig. Realistisk sett, nei.

Det ville nok være enklere å finne ut hvor i transportleddet den ble stjålet og hvem som var den sannsynlige tyven og tatt det derfra. Det er fortsatt en så stor jobb at med mindre dette var noe som gjentok seg ville det vært en forsikringssak og ikke noe annet.
Sist endret av meitemark; 7. september 2015 kl. 21:45.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Selvfølgelig kan det merkes. Nå vet jeg ikke om MPX har samme lagersystem som Komplett, noe jeg antar? Det er da roboter som plukker dataene og det vil være umulig for en ansatt å ta bort en, og komme seg helskinnet ut av lokalet uten at noen begynner å tenke.

Tro meg, sjefene har garantert en metode for å finne tak i de ansatte som snylter, om det så er kamera som fersker, eller andre ansatte som tipser om de ser noe som skurrer.

EDIT: Ser at det er roboter som plukker produktet, for så at slavearbeiderne skal scanne produktet og legge det i en pappeske. Man kommer aldri helskinnet med en data i hånden ut av det lokale... Tro meg.
Sist endret av Ru11er; 7. september 2015 kl. 22:07.
hp/dell og flere sender faktisk maskin ID(unik id pr pc) hvis du setter den til update via websiden dems.
MEN måten dem finner ut av folk som stjeler fra hovedlagret på er veldig lett.
Datamaskien veit at varen skal veie eks 1,1kg pr pc +/- 0.1kg for pakking(papp), esken blir veid ut fra lagret, pakken blir og veid på vei INN på lagret til fraktfirma.
NB: det er ikke noe automatik før kunden ikke får varen sin , og dem ser at varen plutselig blei 1kg mindre mellom plukk, og transportøren. (da går dem tilbake på video å ser på hva plukkern gjør med pakken og følger veldig med på akuratt den persjonen fremover.)
Sist endret av ontheroad; 7. september 2015 kl. 22:37.
Vel man kan jo ta dem fra transportselskapet, er ikke uvanlig at pakker og brev forsvinner i posten sine systemer

men for eksempel stjele en av lastebilene som drar fra mpx \ komplett så får du jo mye stasj som plutselig ikke er sporbart lengere