Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1300
Hei! Har seg slik at jeg byttet hovedkort ifra ITX til ATX i sommer. Etter det ble det gamle hovedkortet bare liggende i det gamle kabinettet. Når jeg i går skulle bygge en pc for min mor med dette hovedkortet, oppdaget jeg at 3/4 "pins" på hovedkoret var bøyd. Etter når over 2 timer med pirking og testing så er de 3 "pinsene" bøyd tilbake. Det er nesten ikke mulig å se at de har hvert bøyd. Har sett med lupe på pinsene og de ser ut til å være plasert på linje med de andre pinsene i socketen.

Når jeg kobler alt til og trykker på start knappen, starter PSU viften mens CPU viften bare rikker seg litt før den stopper. Jeg får heller ikke bilde gjennom innebygget hdmi.

Har prøvd å bytte ram og PSU, men funker fortsatt ikke

Er det mulig å få erstattet hovedkortet på garantien (kan nesten ikke se at pinsene er blitt bøyd/dyttet på) eller er det boss? Tror ikke det kan være CPU-en det er noe gale med siden den er helt ny.
Specs:
Gigabyte z87n wifi 1150
Intel pentium g3258
8GB 1600ghz ram
650w PSU (bronze)
Legger ved et lite bilde jeg
Tviler sterkt på at 3 piins som er bøyd har noe med å gjøre at den ikke booter. Så lenge kretsene på de ikke er kortsluttet så skal det fyre. du nevner at CPU er ny, har du sjekket at denne er kompatibel med HK?
Ta ut alle kablene og koble inn igjen. Kontroller at du har koblet alle kablene fra PSU korrekt.
Sjekk om rambrikkene sitter skikkelig i og rett i sporet.

Skulle det fremdeles ikke virke, så tar du ut srømmen til psu, sår av bryteren på psu og slår på startknappen noen ganger. Ta så ut CMOS batteriet og tell sakte til 60. Koble alt sammen igjen og be mykt og høflig om at det virker.
Du har ikke en passende høyttaler du kan plugge i sammen med front-panel headerne. Den spiller ofte en rekke pip som du kan finne i manualen. Dette sier hvilket område feilen er i, og du kan utelukke prosessor.