Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1501
Hei,
Jeg har vært sammen med dama i snart 5 år, og vi har det kjempegøy og trives godt i lag sammen. Kunne aldri tenke meg å slå opp med henne, jeg elsker henne for alt i hele verden.
Problemet er at jeg nylig startet i en ny jobb, hvor det er kollega som jeg finner svært attraktiv. I starten pratet vi ikke så mye, men har med tiden fått en god tone. Og i det siste har jeg lagt merke til at når vi har møter så setter hun seg alltid ved siden av meg, samt ler av kommentarer som jeg kommer med under møtet (Som egentlig ikke er så morsomme).

Hva skal jeg gjøre for å slutte å tenke på henne? Som sagt er jeg fortsatt stormforelska i dama, og gleder meg alltid til å se henne (Vi bor ikke i lag, jeg er i midten av 20 åra og hun er 23).

Jeg er ikke direkte forelsket i kollegaen, mer betatt. Jeg tenker på henne, ønsker å være i nærheten av henne, og det kribler i magen min når hun kommer med komplimenter som for eksempel at parfymen min lukter godt.

Har nesten vurdert å finne ny jobb for å slippe å se henne daglig, jeg vil ikke bli forelsket.
Dette er vanlig. Vær en mann og forbi trofast. Blir du for betatt av kollegaen din så må du si ifra til dama di og gjøre det slutt før du eventuelt får etter kollegaen din.
Jeg er selv gift og vet at man likevell kan bli forelska i andre (selvom man er veldig glad i hun man er gift med). Det viktigste er vel å kunne skille fornuft fra følelser, med mindre man vil bytte partner annet hvert år.. Se for deg at du bytter til hun du har møtt, men så kommer det en ny igjen om ikke lenge..
Sist endret av Ipeds; 16. november 2023 kl. 22:28.
Skummelt å skaffe seg workwife. Her er det mange fallgruver i begge retninger.
Yeah, tror dette er en helt naturlig ting som skjer de fleste av oss. Ha minst mulig kontakt med kollegaen din og betattheten vil falme av seg selv. For meg har det også alltid fungert å se etter de negative trekkene til personen jeg er betatt av, de tingene jeg ikke ville likt å ha i livet. Kan være så keen på jeg bare vil på noen men hvis de vil se på fotball hver helg ville jeg nok ikke kunne bygge et liv med personen.
Kan jo argumentere mer teoretisk. Grunnen til at mennesket eksisterer er fordi vi formerer oss. Derfor vil de fleste ha en sterkt dragning mot seksualitet og kjærlighet. Tegnene hun viser er dyrisk og retter seg mot at hun vil formere seg med deg.. det samme gjelder dine følelser.. Kan love deg at det fort blir slitsomt hvis du vil formere deg med alle som lukter mus..
Sist endret av Ipeds; 16. november 2023 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Don't dip your pen in he company ink.

Gled deg heller over at du har en god (men verken romantisk eller seksuell) relasjon til noen på jobb og at det gjør arbeidsdagen hyggeligere, men ikke innled romantiske og/eller seksuelle relasjoner på arbeidsplassen, spesielt ikke om du har planer om å være der en stund.
Hvis gresset virker grønnere på den andre siden av gjerdet, så kan det hende at du har neglisjert gresset på din egen side, det trengs gjødsel, vann og pleie for å gro og trives skikkelig.

Ofte en beskrivende metafor i forhold.
Sist endret av Fraktalist; 17. november 2023 kl. 10:50.