Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2717
Jeg vet at freak ikke er ett sted for lekser

Mine valg ang skole har gått litt skeis, så vurderer å ta ett år på IKT for å heller få jobb innenfor dette.

Så, derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg litt med oppgaver og sånt. enten elever som går på IKT, folk som har gått eller andre også( ) med å enten vise til oppgaver eller lage oppgaver for meg som gjør at jeg er litt mer styrket om jeg kommer inn på linja til høsten.

jeg har to-tre datamaskiner tilgjenglige så å prøve å sette opp servere bla blir ikke noe prob.

Og til admin her, jeg håper ikke dette strider imot reglene for leksehjelp og at den ikke er feilplassert, og heller kan hjelpe folk med å få litt mer kunnskaper?

keds
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
prøv læreren din ?..
Trådstarter
72 5
går treteknikk så læreren har ikke mye peiling innenfor dette desverre..

var utplassert på en skole med IKT-ansvarlig og når a fikk loggen kikka a raskt over, kikka på meg og sa dette var bra
mistenker a ikke skjønte stort..
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Hvis du ikke har en lærer som kan hjelpe deg med lekser og oppgaver, så er internett et stort sted.

Stort sted med masse informasjon, som garantert gir deg svaret og fremgangsmåter. Ellers kan du kjøpe skolebøkende til IKT folka på en bokhandel, og lese gjennom dem.
Trådstarter
72 5
ikke oppfatt meg spydig, men jeg går på treteknikk, og det har overhodet ikke noe med IKT å gjøre

håpet noen kunne lagt ut oppgaver de har eller har hatt, som jeg kan trene på, og skjer det får jeg håpe google hjelper meg

Selges skolebøker enda? selv etter det nye innenfor lærereformen med gratis bøker?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av keds Vis innlegg
ikke oppfatt meg spydig, men jeg går på treteknikk, og det har overhodet ikke noe med IKT å gjøre

håpet noen kunne lagt ut oppgaver de har eller har hatt, som jeg kan trene på, og skjer det får jeg håpe google hjelper meg

Selges skolebøker enda? selv etter det nye innenfor lærereformen med gratis bøker?
Vis hele sitatet...
Hvorfor heter overskriften din "IKT Servicefag" da ?
Trådstarter
72 5
ser det er litt dårlig valg av overskrift nå

var mer pga det omhandler IKT-linja
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Hvis ikke du kan kjøpe bøkene, kan du spørre en kompis om han kan stikke innom skolebiblioteket sitt og låne dem for deg.
Trådstarter
72 5
visste ikke at de solgte de nå, men da er jo det greit, bokhandelen kommer til å tjene litt til uka
takk for hjelp
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av keds Vis innlegg
visste ikke at de solgte de nå, men da er jo det greit, bokhandelen kommer til å tjene litt til uka
takk for hjelp
Vis hele sitatet...
Kan hende du må bestille dem. men jeg er sikker på at bokhandelen kan hjelpe deg med å få tak i dem.
Hvis du har fullført første vgs så skal det ikke være noe problem å komme inn hvis du har gode karakterer. Du trenger ikke noe kunnskap fra før, men du burde ha interessen for det. Hu som er lærling der jeg var utplassert kunne ikke noe annet enn facebook før hu begynte å kom rett fra hestelinja...
Tror ikke du skal bekymre deg for det. Det er ganske simple ting man lærer på IKT-servicefag ;-)
Trådstarter
72 5
Interessen ligger der, men hadde vært litt morro å sitti å lest litt, og gjort noen oppgaver som er mer tilrettelagt for IKT-yrket på en måte
IKT-service fag begynner på det basice og jobber seg litt opp :P

kompetansmålene etter ent skole år (dette ska du kunne når du er ferdig på iKT)
http://www.utdanningsdirektoratet.no...6505&visning=5
Trådstarter
72 5
var innom bokhandelen, men hu måtte vite hvem bøker det gjald for å få bestilt dette..

Noen som har navn på bøkene?
Jeg gikk IKT-servicefag i fjor og da var læreboka elektronisk. Hvis du kjenner noen som går det nå, burde du spørre de om de også har det og eventuelt kan låne deg kontoen.
Trådstarter
72 5
ah, ok

han ene der er ikke på nå så får ikke spurt..

er det noen andre steder det er mulighet for å få tak i disse gratis?
vet ikke helt hva jeg skal google etter..
ang. oppgaver, fant jeg halvårsprøven vi hadde i fjor..
husk at hvis du har planer om å gå IKT, er du VELDIG avhengig av å kunne lese deg opp selv :P Her jeg går på strømmen kalles IKT lærerne mildt sagt nazi, men det er her da det er et spennende fag, og inntrykket jeg har fått er at man har forholdsvis greie lærere å jobbe med Man har ikke bøker til programfagene i IKT Det har vi ihvertfall ikke her
Sist endret av Sukoru; 2. februar 2010 kl. 11:20. Grunn: Mer å legge til
Vi har også elektroniske lærebøker for det meste, men vi har en papirbok (http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1584860). Ellers har vi resten elektronisk på http://lms.arena-ikt.no/
hmm.. vi har vært litt borti tester som datapower og slikt, men det nærmeste vi har kommet en ikt bok er vel egentlig server 2003 boka som vi tok til hjelp når vi skulle sette opp servere for første gang. Det er vel kanskje lit forskjell fra sted til sted
Forresten bør du ikke regne med å komme deg igjennom særlig mye av pensum i løpet av året. Det viktigste lærer du mens du er utplassert og i læra. Lærerne er rett og slett ingen hjelp i forhold til de du antakelig får være med når du er utplassert
Jeg gikk IKT-servicefag ifjor.

Oppgaver:
Sette opp en FTP-server
Sette opp server og lage brukere som funker ved hjelp av AD
For morroskyld hvis du ikke har mye kunnskap innen feltet, formater, reinstaller, legg inn drivere og programmer som er kjekt og ha. (f.eks Office (eventuelt OpenOffice), Anti Virus o.l.)
Bygg pc

Er noen forslag iallefall, vi hadde ikke lærebok i det hele tatt. vi valgte oppgaver selv, kryssa av læremål vi kom innom og fikk karakter utifra hvilke vi kom innom.
Trådstarter
72 5
takk for svar og for oppgava

Takk for den siden der bøkene ligger ute, men jeg har ikke noen bruker der så har ikke mulighet til å finne noe der..
fikk heller ikke logget inn som gjest

Prøvd meg på FTP-server, reinnstalert en data på utplasseringen jeg hadde for å se åssen yrket var og bygd egen pc.

Lærerene der jeg har planer om å gå virker også nazi mtp hjelp osv, men utover dette er det mer moro å klundre selv

Mtp utplassering, er det noen som vet hvor jeg har lov til å ha dette mtp taushetsplikt osv, fikk beskjed om at jeg ikke kunne ha dette på skolen jeg går