Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 6422
Hei har nettopp sett denne filmen, og må si det er den beste skrekkfilmen jeg har vært borti...
Noen andre som har sett den som har noen meninger om filmen?
Har også hørt det er snakk om det finnes 3 forskjellige versjoner av slutten, men dette kan bare være rykter også. Selv har jeg sett 2.
Det er oppriktig talt noe feil med folk som ikke synes denne er skummel. Jeg så en av de originale, ikkevoldelige sluttene, men har også hørt om en til som er voldelig. Den tredje er nytt for meg.

RandoMa: Du kan ikke skrive spoileren en millimeter nedenfor der du skriver *SPOILER*.
Har selv sitt Paranormal Activity, og det er den skummleste filmen jeg har sett til nå.

Men ja, det kan godt hende et det er 3 forkjellige slutter. Får på traileren til Paranormal activity, viser de et klipp av micha som ikke blir vist i filmen. Klippet viser at Micha, som er samboeren til Katie blir kastet gjennom soverommet og rett i kameraet.

Kanskje dette kan være en av sluttene ?
Ja jeg har nå blitt mørkeredd!

Desidert den skumleste filmen jeg har sett, dog kanskje ikke en skrekkfilm, men en screamfest!
Jeg prøver å ikke være spoiler, så forteller slik at de som har sett filmen vet hva jeg snakker om vist de har sett den som jeg har.
Ender med at hun dama (som jeg ikke husker navnet på) setter seg ved senga med en kniv i hånda.
Har sett den same som Ondskap har, hvor katie sitter på soverommet med en kniv i hånda.

http://www.youtube.com/watch?v=OSSqxrh5kp8 Se på 1:28, noen som kan bekrefte at de så det skje i filmen ?
Sist endret av Daonz; 28. oktober 2009 kl. 13:46.
Nei, denne slutten ble kun vist én gang offentlig etter det jeg har fått med meg.
Sitat av Daonz Vis innlegg
Har sett den same som Ondskap har, hvor katie sitter på soverommet med en kniv i hånda.

http://www.youtube.com/watch?v=OSSqxrh5kp8 Se på 1:28, noen som kan bekrefte at de så det skje i filmen ?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i den jeg så... Ikke som jeg kan huske iværtfall.
Kanskje det muligens er 3 forskjellige endings?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
fy faen for en film!

definitivt ikke en jeg skal se alene hjemme i ett gammelt hus
Etter det jeg så på Traileren virket ikke dette som noe spesielt skummel film.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Etter det jeg så på Traileren virket ikke dette som noe spesielt skummel film.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke, men sett deg ned å se hele filmen du..
Garanterer deg at lukkemuskelen din svikter
Sist endret av Ondskap; 28. oktober 2009 kl. 14:09.
Jeg har tenkt å se den, men jeg bare påpekte at utifra det man ser på Traileren så virker jo denne like skummel som Ole Brum møter Heffalompen.

Hva er lukkemuskelen?
jeg syns den var ganske kjedelig. men skal innrømme at jeg fikk frysninger på ryggen ett par ganger, men absolutt ikke den beste skrekk filmen jeg har sett
Ble meget skuffet av denne filmen. jeg skvatt 1 gang, that's it.
jeg lå helt traumatisert til morgenkvisten etter denne filmen. så den alene for noen dager siden, og har enda problemer med å sovne uten å tenke på den.
Satan, jeg savner ungdomstida da film faktisk kunne skremme meg.
Så den filmen akkurat, skvatt noen ganger men ettersom jeg er litt som den mannen så blir jeg nok ikke traumatisert av filmen akkurat..
Denne filmen bør sees med mange andre som er livredde, blir en mye skumlere film da.
Selv mener jeg den er utrolig skummel, den spiller på noe du ikke vet hva er å aldri får se hva er.
MEner filmen leker litt med phsyken!
Scenen når Katie blir *SPOILER* ******* Dratt ut av senga av den der greia er ekkel ass.
Også alle lydene osv.
Men den scenen hvor micha blir kasta inn i kamera, det er scenen som ble brukt på kino versjonen (steaven spielberg's slutt).
En av MULIGE 3...
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg har tenkt å se den, men jeg bare påpekte at utifra det man ser på Traileren så virker jo denne like skummel som Ole Brum møter Heffalompen.

Hva er lukkemuskelen?
Vis hele sitatet...
Lukkemuskelen er det som hindrer avføring fra å bli presset ut av endetarmsåpningen din i tider og utider.

Pleier egentlig ikke å bli redd eller skremt når jeg ser filmer, men jeg må innrømme at denne ser nifs ut pga. det hele får et mer virkelig preg over seg enn de andre skrekkfilmene har nå for tiden.
Jeg blir mer skremt av The Blair witch project enn av The grudge for eksempel.
Blair Witch satte dype spor i barndommen min. Dere har nå fristet meg til å laste ned denne filmen, skal se den i kveld. Det er noe rart med skrekkfilmer. Enten så synes man de er noe dritt, fordi man ikke ble skremt nok, eller så takler man den ikke, fordi den skremmer deg ubehagelig mye.
Siden vi først er inne på temaet er det veldig lenge siden sist jeg så en skrekkfilm. Jeg husker jeg så starten av "The Thing" for noen år siden. Jeg skrudde av. Jobbet på den tiden for første gang alene på et hotell om natten, og jeg satt hele resten av natta og var skremt.
den filmen var ikke litt skummel en gang..
Filmen var ikke så skummel, den bare gir deg noe du ikke vil tenke formye på og iallefall noe du ikke vil oppleve selv : )
Jeg måtte søke for å finne ut om det var skuespill eller ikke, de var sinnsykt flinke å spille.

Og nei, ikke se den aleine.
Sixpounder, TO LATE!

Så den nettopp, aleine på rommet, på en stor flatskjerm tv, med drithøy lyd, og HELT mørkt rom.

Utfallet? Jeg satt med fingrene i ørene og øynene halvveis lukket under rundt 50% av filmen. Når filmen var ferdig og jeg hadde vært på badet var det såvidt jeg turte å gå tilbake til rommet mitt, jeg måtte slå opp døra og trekke meg unna hver gang jeg skulle gjennom en dør.

Also, tør ikke å ha av lyset, så må nok sove med det på inatt.


Blir ALDRI skremt av skrekkfilmer, jeg bruker være han som sitter og ler av at de andre skvetter (og jeg skvatt vel egentlig aldri av denne). Men denne var så jævlig psykologisk, hvis man setter seg skikkelig inn i filmen, at det ble intenst. Men dritbra film, elsker filmer som setter spor i deg i ettertid (gode eller dårlige)!
Så den riktignok ikke aleine jeg, men på et mørkt rom å satt i senga. Fikk fortsatt ingen følelse.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Satan, jeg savner ungdomstida da film faktisk kunne skremme meg.
Vis hele sitatet...
Seconded.

Jeg har stort sett bare grøss \ thrillere i filmsamlingen min, fordi det er den eneste typen film som underholder meg.

Jeg skal dog ta å titte på denne, etter at så mange drittunger har blitt skremt så kan jeg kanskje bli litt mørkeredd i noen timer.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg har tenkt å se den, men jeg bare påpekte at utifra det man ser på Traileren så virker jo denne like skummel som Ole Brum møter Heffalompen
Vis hele sitatet...
Hardcore!
Ok, nå må denne ses... jeg er allerede mørkeredd (skikkelig husredd egentlig, ikke redd ute, men inne, med dører og ganger og trapper og drit), så denne filmen kan jo ikke skade noe særlig mer.
Jeg ble skuffet. Muligens fordi filmen har blitt så hypet opp, og fordi jeg over hodet ikke tror på spøkelser (det har jeg hvertfall funnet ut nå). Annbefaler dokumentaren "The enemies of reason" av Richard Dawkins til folk som tror på paranormale fenomener.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Satan, jeg savner ungdomstida da film faktisk kunne skremme meg.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig, utenom om at jeg aldri ble redd av skrekkfilm, og fortsatt er i ungdomstida.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Satan, jeg savner ungdomstida da film faktisk kunne skremme meg.
Vis hele sitatet...
Samme sier jeg...
Jeg så akkurat denne filmen nå (alene, mørkt rom, storskjerm og høy lyd) og må si jeg er utrolig skuffet. Bor alene i ett gammelt hus og kan ikke akkurat si at jeg ble redd av å bo her etter å ha sett denne filmen.
Så den fordi noen venner mente den var sååååååååå skummel. Vel det sa de om Blair Witch Project også, og den filmen bare kjedet livet av meg... Ble litt det samme med denne også, men de spilte godt da... Skummel? nææh, ikke i mitt syn... Men kan se hvorfor mange kan synes den er det.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Satan, jeg savner ungdomstida da film faktisk kunne skremme meg.
Vis hele sitatet...
Det samme har jeg sagt i alle år, da siste filmen som faktisk skremte meg var The Blair Witch Project (http://www.imdb.com/title/tt0185937/). Men når sant skal sies, denne filmen skremte vettet av meg. Det hjalp heller ikke på at vi våknet av at taklampa mi kom susende ned i bakken i et voldsomt smell midt på natten.
Jeg tror i utgangspunktet ikke på sånt, men det var en fin detalj på en ellers spooky kveld!
kall meg pingle men fy faen jeg hater skrekkfilmer :<
kanskje jeg skal ta en titt på denne filmen for å, umh, "skremme meg 'straight' "
Kommer nok ikke til å se denne. Ser ikke helt det store i å aktivt gå inn for å bli skremt livet av.
Fra å være en hard-core stormsoldat ble jeg flau over meg selv.

Så på filmen igår, alene i rommet. Det begynte fredelig og greit, men fyfaen.

Da hu jenta skrek i filmen, fikk jeg sånn panic attack og begynte å skrike synkronert med jenta i filmen mens jeg løp ut av rommet i skikkelig gay stil! faen
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
så filmen nå, den er NOIA, jeg blir nok ikke mørkredd, men den "mind-fucka" litt, da jeg ikke tror på spøkelser eller det paranormale. Denne filmen fikk meg nok litt overbevist på at det kansje er mere mellom himmel og jord enn det vi egentlig er klar over...

Filmen annbefales på det sterkeste, MÅ/bør sees alene med headsett/bra annleg og det må jø være mørkt i rommet!
Utrolig overbevisende skuespill av hu som spilte "Katie"! virket overbevisende på de mest "drøye" scenene der det er lett og ødelegge troverdigheten.
Er det bare jeg som ble litt opphisset av den filmen? altå hun jenta var jo ikke verst...
De som sier de ikke blir skremt, prøv å se den en gang til på feks kino. Eller hjemme alene i et mørkt rom på en stor tv med lyd på full guffe. Tror du blir satt ut litt mer psykologisk en å stirre på en 15' laptop skjerm med venner..
Sitat av ObeOneKanobe Vis innlegg
Er det bare jeg som ble litt opphisset av den filmen? altå hun jenta var jo ikke verst...
Vis hele sitatet...
Hun var lubben og hadde dobbelthake? Hadde kanskje tatt hu i ræva! straffe hu litt for at hun fikk demon i huset
Sist endret av BaJa; 3. november 2009 kl. 02:15.
Jeg hadde veldig store forhåpninger til denne filmen. Siden jeg ikke fikk sove pga sykdom i natt, og nedlastingen var ferdig, gjorde jeg klart for å se filmen. Jeg skrudde av lyset på rommet, la meg i sengen, tok på meg headset og la datan på fanget. Etter å ha sett den nå, må jeg si jeg er litt skuffet. Jeg ble liksom aldri så redd jeg hadde håpet å bli, men absolutt blandt de skumleste filmene jeg har sett noen gang. Når jeg tenker etter, kommer jeg kanskje ikke på noe skumlere, men for dere som er lettskremte er det nok en god vekker.




_________________________________________________________
SPOILER:
Det mest skremmende var når jenta ble dratt ut av senga.
_________________________________________________________

Jeg ble mer skremt av The Blair Witch Project. Dog er det en stund siden jeg så den...

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Kommer nok ikke til å se denne. Ser ikke helt det store i å aktivt gå inn for å bli skremt livet av.
Vis hele sitatet...
Adrenalin? En opplevelse for livet? Se hvor lett en film kan tukle med hjernen din? Trøste seg selv etterpå med at alt bare var film?
Sist endret av boblesaft; 3. november 2009 kl. 04:13.
Tror du må tro litt på "ånder" osv for å bli skremt av denne filmen.
Som dere sier, dette er en "mind-fuck" film.
Men digga filmen jeg...
En annen film jeg syntes er bra er " Exorsism of emily rose".
Liker den godt, men det er jo ikke helt samme type film, men bra for det om
"Fy faen for en kul film" tenkte eg heilt te eg såg slutten. Då ble det til ein av di filmene eg mislike mest :-(

Dårligere slutt en den som var på versjonen skal du se lenge etter:

**********************[COLOR="Red"]!!!!SPOILER!!!![/COLOR]***************
***************************************************
***************************************************
***************************************************
***************************************************
***************************************************
***************************************************
**[COLOR="Yellow"]Den med at fyren blir drept av damå, og hu av politiet[/COLOR]***
***************************************************
***************************************************
***************************************************
***************************************************
***************************************************

Virker derimot som om det kun e eg som syns det her i forumet? Det slår meg som veldig utrolig, iogmed at eg var overbevist om at den rett og slett, som empirisk fakta, ikke var god. Men da ser man hvor feil egne slutninger kan ende opp med å være :-P

Håper alle som ikke har sett den, unngikk spoiler- delen, prøvde å gjøre den veldig advarende.
Sist endret av Kizzy deWiz; 7. november 2009 kl. 19:58.
Jeg så denne filmen da den kom ut på på watch-movies sine sider via xtshare's speil, god kvalitet og lyden henger med.
Filmen åpnet jo med at filmopptaket hadde blitt utgitt av et eller annet politidep.
Så jeg satte meg ned og så på, først trodde jeg det var dokumentar osv.
Filmen var helt perfekt helt til slutten kom, jeg ble helt "wtf" og begynte å google etter filmen.
Da jeg så på imdb så jeg at alle i cast spilte som self, det var nesten så jeg dreit i buksa.
Men så fant jeg til slutt at det virkelig var et manus på greia.

Jeg trodde de hadde sluttet å lage gode filmer, men denne var jeg fornøyd med.
Anbefaler også "Zombieland" som off-topic til de som synes at de sluttet å lage gode zombiefilmer etter 28 * Later-filmene.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
la meg i sengen, tok på meg headset og la datan på fanget.
Vis hele sitatet...
Der har du problemet, du brukte et headset og en pc til skjerm. Du burde så absolutt fyrt den opp på en ordentlig tv med ordentlig lyd, da det gjør opplevelsen 9999 ganger skumlere imo. Jeg syns btw den sugde totalt andre gang jeg så den, og jeg ble ikke redd i det heletatt da.
Hmm, dere har nå fristet meg til å gi denne filmen en sjangse til. Har bare hatt den på i bakgrunnen å ble bare fristet til å titte bort på skjermen en gang, og det bare fordi jeg hørte "POLICE DEPARTMENT" om og om igjen og synes det var litt lol. Anyway, selv om jeg vet hva som skjer så for vi se om jeg klarer å sette meg inn i den og kansje bli litt mer husredd
Så 15 sekunder av filmen, og ble utrolig skuffa over ENDA en fake homevideo ala Blair Witch.
Så den i går, og syntes absolutt ikke den var noe særlig skummel. Skvatt jo da jenten våknet helt skremt da hun drømte den fæle drømmen sin, ellers syntes jeg filmen var kjedelig.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Så 15 sekunder av filmen, og ble utrolig skuffa over ENDA en fake homevideo ala Blair Witch.
Vis hele sitatet...
Jaha? Hva med å se hele filmen og komme tilbake og gi ny tilbakemelding. Om jeg skulle sett 15 sekunder av hver film så har jeg blitt skuffa over alle filmene jeg har sett jeg òg...
Hei

Hvor finner jeg den "rette" versjonen? Hater når det er remake's av filmer og de legge ut den gamle versjonen og kaller den for den nye (2009)
Jeg synes virkelig ikke denne var noe å skryte av. Hver gang det natt-kameraet kom på håpet jeg at det virkelig skulle skje noe skummelt, men akk nei, skuffelse hver jævla gang. Har etterhvert skjønt at skrekkfilmer ikke er min ting, da de rett og slett ikke skremmer meg. Misforstå meg rett, det finnes ting jeg ikke takler å se på film, men amnge skrekkfilmer blir for påtatt og teit rett og slett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har fungerende linker til alternativsluttene? Jeg så filmen og da slutta den med politiet. Helt umulig å finne de på nett virker det som.