Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 6437
Kattungen til meg og dama lå og lurte under bilen. Dette oppfattet jeg ikke så jeg satte meg inn og kjørte ut fra parkeringsplassen. Hørte da et dunk og ser da i speilet at katta ligger der død. Trist som faen!… Hadde vært fordel med fossil bil nå ja, da hadde vel katta løpt bort når bilen starta… Uansett, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formidle dette til dama. Hun kommer til å bli helt fra seg, og jeg har lite lyst til å si at det var meg selv som kjørte over katta.. Er det helt idiotisk å si at jeg fant katta overkjørt? Føler dette vil spare meg for mye tyn
Du har ingenting å vinne på å si det var du. Jeg hadde sagt jeg fant den i veikanten.

Føler med deg virkelig.
Alle som sier ærlighet varer lengst prater beklageligvis piss! Så med mindre det er en ørliten sjans for at hu har deg på kamera eller noe, jug så du tror deg selv!
Jeg ville sagt det, med eventuelt tyn det medfører, og så gjort mitt beste for å ikke ta det personlig da hun helt sikkert vil være dypt i sine egne følelser. Skjønner det og støtter deg om du vil si du fant den overkjørt, da.
Sist endret av supranaut; 9. oktober 2023 kl. 19:54.
Æsj, den er lei.
Jeg hadde bare sagt det som det var.
Du virker jo oppriktig lei deg og det var et uhell. Du kjørte jo ikke over den med vilje.
Legg kortene på bordet og skaff dere en ny kattunge.
Hadde sagt det, så slipper hun også å mistenke andre for å ha gjort noe. Uhell kan skje
Gale nok at kjæledyret er daua, så jeg hadde holdt kjeft om grunnen så madammen får en mindre ting å bearbeide. Ikke for min egen del, men for hennes del.
Såpekoker av rang
Hvis dama mi hadde kommet inn døra fortvilet og lei seg over å ha drept den nye katta vår ved et tragisk uhell hadde jeg hatt store vansker med å være sint og klandre henne sånn helt uten videre. Jeg hadde delt sorgen med henne og støttet henne i det som må være en svært vanskelig opplevelse. Hun hadde mest sannsynlig vært fullstendig klar over hva hun kunne ha gjort annerledes selv og allerede tynget av dette.

Jeg hadde forventet det samme tilbake, gitt at hun er en oppegående, empatisk person.
Har du vurdert om dette vil tære på samvittigheten din over tid om du gir feil historie?
Sist endret av Hilbert; 9. oktober 2023 kl. 20:14.
Er katten veldig original i pelsen og har den bodd lenge hos dere?
Hva med å gjemme kroppen til den gamle og deretter forsøke å få tak i en lik?
Da har du jo også litt tid på deg, for katter kan jo komme tilbake etter en lengre tur ute.
Muligvis vanskelig å gjennomføre hvis den nye katten må tilpasse seg hjemmet..
Sist endret av Ipeds; 9. oktober 2023 kl. 21:21.
Til dere som sier dere ikke hadde sagt det, hadde dere ikke gått rundt med det i tankene resten av livet, eller i det minste forholdet? Jeg personlig kunne aldri fått meg til å dekke over noe sånt for kona, det hadde spist meg opp..
Si det som det er.
Det her kommer til å ta knekken på samvittigheten din på sikt.
Det var et uhell, det var ikke din skyld.
Hvis dama di har noe som helst omløp mellom øra, så vil hun forstå.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Til dere som sier dere ikke hadde sagt det, hadde dere ikke gått rundt med det i tankene resten av livet, eller i det minste forholdet? Jeg personlig kunne aldri fått meg til å dekke over noe sånt for kona, det hadde spist meg opp..
Vis hele sitatet...
Jeg ville kunne leve med dette siden sannheten ikke ville kunne hjelpe kona noe eller bidra til at hun føler det bedre ved å miste katten. Hendelsen er heller ikke noe alvorlig i den grad at det bør være konsekvenser ved å fortelle sannheten. I motsetning til f.eks. utroskap eller forbrytelser. Tror derfor ikke det ville tæret på samvittigheten min.
Men om man skal følge den kristne tanken om at man skal behandle andre slik man selv ønsker å bli behandlet, så er det nok mer tvilsomt.
Sist endret av Ipeds; 9. oktober 2023 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er veldig vanlig faktisk.
En jeg kjenner gjorde det samme. Dette var med traktor, så det hadde nok ikke hjulpet med fossilbil.
Si det som det er, det er ikke din skyld.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Til dere som sier dere ikke hadde sagt det, hadde dere ikke gått rundt med det i tankene resten av livet, eller i det minste forholdet? Jeg personlig kunne aldri fått meg til å dekke over noe sånt for kona, det hadde spist meg opp..
Vis hele sitatet...
Nei, kunne tilogmed overrasket med kebabmiddag! To fluer i en smekk
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Til dere som sier dere ikke hadde sagt det, hadde dere ikke gått rundt med det i tankene resten av livet, eller i det minste forholdet? Jeg personlig kunne aldri fått meg til å dekke over noe sånt for kona, det hadde spist meg opp..
Vis hele sitatet...
Hadde selv valgt å være ærlig og åpen om hva som skjedde, men hadde ikke plaget meg et ørlitte gran å lyve om det heller. Har lært med alderen ærlighet er alltid best, men skader ikke med en løgn her og der..
Kjip situasjon, vær ærlig, lykke til.
Det er jo like tragisk for dere begge. Det er ikke din skyld at katta la seg der, like uungåelig som om du hadde kjørt på et dyr som sprang foran bilen. Du vil få det bedre, både med deg selv, og ikke minst i forholdet ved å innrømme det, og dele sorgen over tapt kjæledyr sammen, enn om du skal ta en semi-hvit løgn på shiten... det eneste du risikerer da er at det på en eller annen måte kommer opp mange år fram i tid, og da er du sementert som hestkuk.
Ikke lyg. Det kommer til å følge deg livet ut, og det kommer å være ærlig i etterkant kommer bare til å gjøre det til jævlig kvalmt. Tror ikke jeg hadde klart å ha tillit til noen som hadde vært uærlig om noe sånt selv.

Bare si det som det er.
Trådstarter
Takk for svar alle sammen. Veldig interessant å lese hvor forskjellige synspunkter folk har om dette! Det endte med at jeg dro en hvit løgn og sa at katten ble påkjørt. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å bli plaget med dette i fremtiden. Ser ikke på det å lyve om dette som sammenlignbart med f.eks. utroskap og andre ting. Har heller ikke lyst til å for alltid være den som drepte katta vår. Takker for omtanke folkens!
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Ikke lyg. Det kommer til å følge deg livet ut, og det kommer å være ærlig i etterkant kommer bare til å gjøre det til jævlig kvalmt. Tror ikke jeg hadde klart å ha tillit til noen som hadde vært uærlig om noe sånt selv.

Bare si det som det er.
Vis hele sitatet...
Enig. Å kjøre over katta er en liten ting, og veldig trist. Å lyve om det er et alvorlig tillitsbrudd, og jeg ville vurdert å avslutte forholdet om jeg hadde tatt ham i en løgn så stor.

Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Takk for svar alle sammen. Veldig interessant å lese hvor forskjellige synspunkter folk har om dette! Det endte med at jeg dro en hvit løgn og sa at katten ble påkjørt. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å bli plaget med dette i fremtiden. Ser ikke på det å lyve om dette som sammenlignbart med f.eks. utroskap og andre ting. Har heller ikke lyst til å for alltid være den som drepte katta vår. Takker for omtanke folkens!
Vis hele sitatet...
Ser du valgte å lyve. Jeg håper du har rett i at det ikke plager deg i fremtiden. Håper også at det ikke plager din bedre halvdel, eller ødelegger for dere på annen måte. Lykke til!
Sist endret av bia; 10. oktober 2023 kl. 02:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg forstår heller ikke valget... Dette var jo ett uhell?! Kunne skjedd den beste, selv dama di. Kan jo ikke holde det mot deg, å vist hun er av typen som gjør det så hadde jeg revurdert hele forholdet. Men skulle dette glippe i fylla eller noe så er det deg det går utover. Å lyve er mer alvorlig enn å drepe katten ved ett uhell imo
Veldig lett å si man ikke blir påvirket av noe før man faktisk blir det i ettertid. Underbevisstheten er fin sånn.
Vanligvis ville jeg vært med på siden der «ærlighet er ikke alltid best» og at en løgn noen ganger er bedre for andre sitt beste.

Men her vil det jo bli en greie ut av det. Blir ikke bare dama du må ljuge for. Det vil sikkert bli et samtaleemne blant familie, venner eventuelt naboer. Der du må stå i det med samtale rundt temaet. Så om du ljuger bør du ha en konsistent og lite komplisert forklaring.
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Takk for svar alle sammen. Veldig interessant å lese hvor forskjellige synspunkter folk har om dette! Det endte med at jeg dro en hvit løgn og sa at katten ble påkjørt. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å bli plaget med dette i fremtiden. Ser ikke på det å lyve om dette som sammenlignbart med f.eks. utroskap og andre ting. Har heller ikke lyst til å for alltid være den som drepte katta vår. Takker for omtanke folkens!
Vis hele sitatet...
Det at du løy om det endrer ikke det faktum at du er og alltid vil være 'han som kjørte over katten deres'.
Nå har du i tillegg valgt å være han som løy om det.

I denne saken er løgnen langt værre enn handlingen (som var et rent uhell)
gjort er gjort og du har valgt din beslutning, nå er det ingenting å gjøre med saken utenom å gå videre. ingen grunn til å la deg terge av dette i ettertid, det er lite vits.
Sitat av Omkalfatrere Vis innlegg
Vanligvis ville jeg vært med på siden der «ærlighet er ikke alltid best» og at en løgn noen ganger er bedre for andre sitt beste.

Men her vil det jo bli en greie ut av det. Blir ikke bare dama du må ljuge for. Det vil sikkert bli et samtaleemne blant familie, venner eventuelt naboer. Der du må stå i det med samtale rundt temaet. Så om du ljuger bør du ha en konsistent og lite komplisert forklaring.
Vis hele sitatet...
Forklaring? Regner ikke med ts er så dust å lager en lang avhandling av hvor på riksveiXXX katta blei finni og hvilken vei øya lå?

Trenger forsåvidt ikke si noe heller, ta med liket, legg det et sted en nabo vil finne det??
Det hjelper jo ingen å herje med ts nå, han har jo alt tatt sitt valg og han er den som må leve med den løgnen. Sier han at han klarer det så stemmer sikkert det. Nå får han bare eie den løgnen og kjøre samme versjon hver gang det blir nevnt.

Jeg tror kanskje jeg ville sagt ting som de var, ikke for prektighetens skyld men for å slippe å måtte lyve om det til evig tid eller så lenge forholdet varer. Men noen er konfliktsky og da er det vel lettere å dra en hvit en? Katta er jo like dau enten han er ærlig eller lyver.
Sitat av 420master Vis innlegg
Forklaring? Regner ikke med ts er så dust
Vis hele sitatet...
Jeg regner med det motsatte etter at han har kjørt over en kattunge og ljuger om det etterpå
Istedenfor for å være han som hadde fått sympati for å ha tatt livet av katten ved ett uhell så blir du nå han som potensielt drepte katten i sjalusi, løy om det, og så ble dumpa av dama fordi hun ikke klarte å legge vekk tanken om at du er en potensiell psykopat som også kommer til å drepe henne i en fremtidig «ulykke».


Tror jeg hadde forlatt dama hvis hu følte at dette var rett tidspunkt for en hvit løgn. Det skal godt gjøres at dette aldri kommer ut, så selv om en hvit løgn ofte er det beste/enkleste, så vil det i dette scenarioet åpne opp for alle mulige kjipe situasjoner som er langt verre enn ett uhell.
Sist endret av DrDeath; 11. oktober 2023 kl. 00:09.
Hvis det at jeg rygget over en katt med et uhell var største hemligheten jeg bar på hadde livet vært litt lettere. Er kanskje litt psycho og ikke si det. Og kanskje litt psycho og ikke dø av dårlig samvittighet. Men det hadde jeg ikke hatt så store problemer med. Det hadde heller ikke kommet ut. Folk er forskjellige. Kanskje det er greit at dama ikke ser en kattemorder hver gang hun ser på typen?
Ærlighet varer lengst, men løgn varer lenge nok!
Karma tar seg av dette forholdet på sikt.
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Takk for svar alle sammen. Veldig interessant å lese hvor forskjellige synspunkter folk har om dette! Det endte med at jeg dro en hvit løgn og sa at katten ble påkjørt. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å bli plaget med dette i fremtiden. Ser ikke på det å lyve om dette som sammenlignbart med f.eks. utroskap og andre ting. Har heller ikke lyst til å for alltid være den som drepte katta vår. Takker for omtanke folkens!
Vis hele sitatet...
Du har ikke tenkt over at det er en sjanse for at hun kan finne denne tråden her, hvor hun så finner ut av at du løy?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis det at jeg rygget over en katt med et uhell var største hemligheten jeg bar på hadde livet vært litt lettere. Er kanskje litt psycho og ikke si det. Og kanskje litt psycho og ikke dø av dårlig samvittighet. Men det hadde jeg ikke hatt så store problemer med. Det hadde heller ikke kommet ut. Folk er forskjellige. Kanskje det er greit at dama ikke ser en kattemorder hver gang hun ser på typen?
Vis hele sitatet...
Hvis det er dét dama hadde sett i han i etter å ha rygget over katten ved uhell, ligger problemet hos henne.
Nå er problemet at han blir han fyren som rygget over katten OG skjulte det for henne.

Det som hadde spist på min samvittighet hadde kke vært at jeg rygget over katten ved uhell, det er at jeg var så feig at jeg gikk inn for å skjule det for henne, hvor er moralen til folk?
Bare et lite spørsmål. Leser dama de her på Freak? Kanskje hun leser dette innlegget og finner ut at 2+2 framdeles er 4? Bare en liten tanke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Støtter deg uansett valg du her vil velge å ta. Du har uansett hatt rene intensjoner og ikke gjort dette med vilje. Men hvordan gikk resten av historien, oppdater oss gjerne?
Hei folkens! Hadde egentlig tenkt å legge denne tråden død fra min side, men siden det var så mye engasjement rundt saken (og siden det er siste dagen i 2023) så skal jeg gi en oppdatering.

Jeg skjønner at folk har forskjellige meninger om mitt valg med å lyve om det som skjedde. Fullstendig klar over at det var uetisk av meg, men jeg har ikke angret på valget. Litt dårlig samvittighet har jeg jo til tider, men det er heller ikke noe jeg tenker særlig mye på. Vi har skaffet oss ny katt og livet går videre.

Ser også at folk nærmest ønsker at forholdet vårt skal ta slutt på grunn av dette her, en eller annen gang. Er dere virkelig helt perfekte mennesker selv?

Godt nytt år!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trenger ikke være perfekt for å klare den baren der.
Sitat av robhol Vis innlegg
Trenger ikke være perfekt for å klare den baren der.
Vis hele sitatet...
Hva er det med å være så hellig? Hvem er du som kan bestemme hvor etisk innafor det der er for en annen person? Kan du legge ut en guide på hvordan alle skal oppføre seg så jeg slipper å lure på om O store robhol godkjenner eller ikke? Fei for egen dør og slapp av. Dama vet ikke noe så det er eventuelt TS egen samvittighet det går utover og den må han nesten få rå over selv.
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Hei folkens! Hadde egentlig tenkt å legge denne tråden død fra min side, men siden det var så mye engasjement rundt saken (og siden det er siste dagen i 2023) så skal jeg gi en oppdatering.

Jeg skjønner at folk har forskjellige meninger om mitt valg med å lyve om det som skjedde. Fullstendig klar over at det var uetisk av meg, men jeg har ikke angret på valget. Litt dårlig samvittighet har jeg jo til tider, men det er heller ikke noe jeg tenker særlig mye på. Vi har skaffet oss ny katt og livet går videre.

Ser også at folk nærmest ønsker at forholdet vårt skal ta slutt på grunn av dette her, en eller annen gang. Er dere virkelig helt perfekte mennesker selv?

Godt nytt år!
Vis hele sitatet...
Nei, men vi klarer å innrømme at vi ikke er det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mjau, katten er dau

Lenge leve "sosiale" løgner

Grunnstoff i vår eksistens
Sist endret av meaculpaUIO; 31. desember 2023 kl. 22:00.
Hør mann,jeg er fyr som liker katter å har hatt katt stortsett hele livet,jeg ville gjort det samme
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Nei, men vi klarer å innrømme at vi ikke er det.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er et perfekt menneske eller en perfekt kjæreste for den del. Har heller ikke prøvd å antyde at jeg er det Jeg velger å tro at denne saken ikke gjør meg til en dårlig person selv om det moralske kompass viser noen grader feil.
Moro når du ljuger om det, men forsnakker deg en gang. Da begynner ballen å rulle (hva annet har hen løyet om). Er dama di verdt salten sin så blir det ikke skilsmisse av dette. Dette er ikke et lurt sted for en hvit løgn.
Har dere barn eller vil ha barn? Ville du dratt en slik hvit løgn visst du ved uhell hadde kjørt på et av deres barn?
Vil nok få mye hat-svar til dette, men i mine øyne er en katt sitt liv like mye verdt som et menneskes rett til å leve.

Visst hun er en kjæreste som er deg verdig så ville hun ikke slått opp med deg pga. Et slikt uhell. Men du er lenger ikke verdt hun når du ikke engang klarer å være ærlig med din egen kjæreste.
Et sunt forhold er et som er basert på tillit og ærlighet. Der dere innrømmer feil dere begår.
Det er ikke plass for noen løgner uansett hvor "små" de er. Dette er ingen liten løgn.

I mine øyne er dette faktisk verre enn å være utro også lyve om det etterpå. Fordi selv om det var et uhell så har du tatt et liv.
Jeg syns du gjorde et smart valg ts, selv om jeh også tipper dere ville klart dere om du hadde fortalt sannheten. Dette er en ting dere kan le litt av om 20 år, kanskje.

Og til dere andre nisser som ikke skjønner hvorfor det kan være litt lurt å dra en hvit en: kom dere av internett og få dere en smak på den ordentlige verden. Makan til krisemaksimering.
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Hei folkens! Hadde egentlig tenkt å legge denne tråden død fra min side, men siden det var så mye engasjement rundt saken (og siden det er siste dagen i 2023) så skal jeg gi en oppdatering.

Jeg skjønner at folk har forskjellige meninger om mitt valg med å lyve om det som skjedde. Fullstendig klar over at det var uetisk av meg, men jeg har ikke angret på valget. Litt dårlig samvittighet har jeg jo til tider, men det er heller ikke noe jeg tenker særlig mye på. Vi har skaffet oss ny katt og livet går videre.

Ser også at folk nærmest ønsker at forholdet vårt skal ta slutt på grunn av dette her, en eller annen gang. Er dere virkelig helt perfekte mennesker selv?

Godt nytt år!
Vis hele sitatet...
Har dere gitt den nytt navn? Anbefaler Daisy (whoopsie daisy).
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hva er det med å være så hellig? Hvem er du som kan bestemme hvor etisk innafor det der er for en annen person? Kan du legge ut en guide på hvordan alle skal oppføre seg så jeg slipper å lure på om O store robhol godkjenner eller ikke? Fei for egen dør og slapp av. Dama vet ikke noe så det er eventuelt TS egen samvittighet det går utover og den må han nesten få rå over selv.
Vis hele sitatet...
At du skal ha "vurder å unngå å meie ned katter" til å være så jævla prippent sier mer om deg enn noen andre. Baren er, som sagt, ikke voldsomt høy.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg syns du gjorde et smart valg ts, selv om jeh også tipper dere ville klart dere om du hadde fortalt sannheten. Dette er en ting dere kan le litt av om 20 år, kanskje.

Og til dere andre nisser som ikke skjønner hvorfor det kan være litt lurt å dra en hvit en: kom dere av internett og få dere en smak på den ordentlige verden. Makan til krisemaksimering.
Vis hele sitatet...
Den virkelige verden er at et uskyldig dyr ble drept og TS kan ikke engang være ydmyk nok til å legge alle kort på bordet og be om unnskyldning.

I tillegg så mener du dette er noe man kan le av i fremtiden? Noen har dødd, men du mener det altså er verdt humor?
Var heller ingen smertefri død. Med mindre h*n raskt kjørte over hodet.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har dere gitt den nytt navn? Anbefaler Daisy (whoopsie daisy).
Vis hele sitatet...
Anbefaler å kalle den Sorry jeg. Til minne om den forrige katten.
Sist endret av einsteindragon; 1. januar 2024 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.