Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  247 21304
Jeg har vært her en stund (under flere brukernavn, og sjeldent deltatt i diskusjoner for så vidt), og husker mye gøy. Alt fra folk som låser seg fast med håndjern, funky triprapporter, bombing av steder ved uhell, IT-spørsmål og live-rapporter om heroinabstinenser.

Det foregår fremdeles mye gøy her, som dramatikk og (morsom) krangling i annenhver tråd, slagvåpen, Trucksjåfør-Gudrun, og nye brukere som Vindaloo som sprer morsomheter og glede rundt om på forumet.

Men hva synes dere er kjipt, irriterende, dritt og negativt her?
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
nye brukere som Vindaloo som sprer morsomheter
Vis hele sitatet...
Dette virker som en egen rase som finnes på alle jævla forum, de som har forumposting som hovedhobbyen sin i en periode. Ofte fire-fem stykker som står for 80 - 90 % av (shit-)posts. De forsvinner etter hvert og legger igjen et sneglespor av usakligheter som forsøpler unødvendig mye.
Det jeg liker minst er at man ikke ser om noen har svart på et innlegg jeg har skrevet.
Moralpoliti, brenn i helvete. Jeg tenker da på ekstremistene.
Alt som ikke er dop relatert neida joda, den lav-karbo mat tråden synes jeg er tull. Søk på Google liksom, det er freak ikke foodforum.
Sist endret av HallaKompis; 7. oktober 2023 kl. 18:10.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Alt som ikke er dop relatert neida joda, den lav-karbo mat tråden synes jeg er tull. Søk på Google liksom, det er freak ikke foodforum.
Vis hele sitatet...
Godt svar! Morsomt nok hadde jeg egentlig tenkt til å skrive noe om at jeg synes det er litt for mye dop-relatert i forhold til hva resten av forumet handler om
Sitat av funksjon Vis innlegg
Dette virker som en egen rase som finnes på alle jævla forum, de som har forumposting som hovedhobbyen sin i en periode. Ofte fire-fem stykker som står for 80 - 90 % av (shit-)posts. De forsvinner etter hvert og legger igjen et sneglespor av usakligheter som forsøpler unødvendig mye.
Vis hele sitatet...
Hva skal man gjøre når man er arbeidsledig/ufør og er på makkakjøret? Da må man jo poste på alle tråder her inne, bare fordi å gjøre det lissom.

Neida, joda. De som poster i snitt mer enn 5 ganger per dag bør kanskje bytte hobby. Mye annet man kan gjøre enn å shitposte på freak der man blir banna over en lav sko.
At det slettes tråder som er morsomme å lese.
At folk er blir så forbanna av andres meninger. Virker som folk blir veldig sinna av en eller annen grunn.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
At det slettes tråder som er morsomme å lese.
At folk er blir så forbanna av andres meninger. Virker som folk blir veldig sinna av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...
Folk leter etter grunner for å bli butthurt, norsk humor var faktisk bra på tidlig 2000-tallet. Nå må man trå forsiktig fordi mange putter tåa si ut med vilje, fuck em sier jeg bare! Vær grov!
Litt for mange tråder om brukere som driver med hard narkotika (ikke hasj/cannabis/kaht) og antisosial atferd (alvorlig kriminalitet).
Sist endret av UrbanFreak86; 7. oktober 2023 kl. 19:58.
Moralpoliti og dømmende folk. Syns det skal være et åpent forum for alle uansett hva. Alt for mange skal rette en pekefinger nå til dags. Føler det var mindre av det før men det kan godt være min dårlige hukommelse.

Svar på spørsmålene som blir stilt, ikke gi moralprekner. Det er hva freak er for.
Sist endret av Ripales; 7. oktober 2023 kl. 20:59.
Ingen av de som kunne argumentere skikkelig og opplyse om avanserte temaer er igjen. Da mener jeg folk som vidarlo og myoxocephalus sikkert mange jeg glemmer her.

Klart freak begynner å bli gammel, og folk byttes ut, men det føles som om dette er det første skikkelig generasjonsskifte, nå er det ingen av godgutta lengre.

Medikamentmisbruk er blitt den nye normen, det er liksom helt vanlig å peise på med farmakologika, noe som er litt rart for en som vokste opp i et miljø der farmasøytiske ting ble sett ned på.
Ikke at alt som kommer fra naturen er harmløst og bra for kroppen men.. det er merkelig hvor "vanlig" det er
å bruke piller/sprøyter til alt fra søvnproblemer, få brun hud til å bygge muskler.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ingen av de som kunne argumentere skikkelig og opplyse om avanserte temaer er igjen. Da mener jeg folk som vidarlo og myoxocephalus sikkert mange jeg glemmer her.
Vis hele sitatet...
Jeg føler at kulturen rundt diskusjonsforum er på god vei ut. Det er liksom så utdatert.

Nå er trashtalks, memes, shitposting mye mer dopaminstimulerende.

Jeg vedder på veteranene av freak lurker her ganske ofte, men når 99% av alle tråder er direkte søppel, så er de flinke nok til å ignorere de. Der har også jeg litt å lære.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ingen av de som kunne argumentere skikkelig og opplyse om avanserte temaer er igjen. Da mener jeg folk som vidarlo og myoxocephalus sikkert mange jeg glemmer her.

Klart freak begynner å bli gammel, og folk byttes ut, men det føles som om dette er det første skikkelig generasjonsskifte, nå er det ingen av godgutta lengre.

Medikamentmisbruk er blitt den nye normen, det er liksom helt vanlig å peise på med farmakologika, noe som er litt rart for en som vokste opp i et miljø der farmasøytiske ting ble sett ned på.
Ikke at alt som kommer fra naturen er harmløst og bra for kroppen men.. det er merkelig hvor "vanlig" det er
å bruke piller/sprøyter til alt fra søvnproblemer, få brun hud til å bygge muskler.
Vis hele sitatet...
Virker helt klart som en del av de har forlatt eller migrert til discord. Der får folk ikke prate om rus en gang!
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jeg føler at kulturen rundt diskusjonsforum er på god vei ut. Det er liksom så utdatert.

.
Vis hele sitatet...
Flashback er større enn noensinne og mange kaller det for freak2 for nordmenn nå til dags.
At det er stadig mer et dopforum. Skal ikke skryte på meg å ha vært noen aktiv poster i forhold til hvor lenge jeg har vært her (2008), men rimelig aktiv leser.
For all del, en del av doppostene er interessant lesing, men savner gamletida med mer variert innhold.
Sitat av Ripales Vis innlegg
Moralpoliti og dømmende folk. Syns det skal være et åpent forum for alle uansett hva. Alt for mange skal rette en pekefinger nå til dags. Føler det var mindre av det før men det kan godt være min dårlige hukommelse.

Svar på spørsmålene som blir stilt, ikke gi moralprekner. Det er hva freak er for.
Vis hele sitatet...
Nå må du bestemme deg. Vil du ha åpent forum, ELLER vil du kaste ut dømmende folk? Du kan ikke ha begge deler, du må velge. Her motsier du deg selv bare.
Sitat av Ripales Vis innlegg
Flashback er større enn noensinne og mange kaller det for freak2 for nordmenn nå til dags.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke det ut. Trodde at flashback var 100% svensk så da har det ikke vært så veldig aktuelt.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Virker helt klart som en del av de har forlatt eller migrert til discord. Der får folk ikke prate om rus en gang!
Vis hele sitatet...
Det er jo forskjell å prate om rusmidler kontra å bare prate piss mens man er rusa. Sistnevnte er jævlig kjedelig å høre på.
Kan bare si hva jeg liker mest. Her kan man snakke om alt mulig uten at noen dømmer deg eller prøver å preke. Merkelig nok er dette også et sted med mye konstruktive og oppegående folk som kan mye om alt, og alltid er åpen for å hjelpe, gi råd eller tips om alt mulig.

Freak forumet for meg føles mer ut som et diskusjonsforum for vanlige folk, mens andre diskusjonsforum med "vanlige folk" føles ut som å være omringet med freaks.
Sitat av Abishgal Vis innlegg

Freak forumet for meg føles mer ut som et diskusjonsforum for vanlige folk, mens andre diskusjonsforum med "vanlige folk" føles ut som å være omringet med freaks.
Vis hele sitatet...

Det var en veldig bra beskrivelse, som jeg bifaller!
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ingen av de som kunne argumentere skikkelig og opplyse om avanserte temaer er igjen. Da mener jeg folk som vidarlo og myoxocephalus sikkert mange jeg glemmer her.

Klart freak begynner å bli gammel, og folk byttes ut, men det føles som om dette er det første skikkelig generasjonsskifte, nå er det ingen av godgutta lengre.

Medikamentmisbruk er blitt den nye normen, det er liksom helt vanlig å peise på med farmakologika, noe som er litt rart for en som vokste opp i et miljø der farmasøytiske ting ble sett ned på.
Ikke at alt som kommer fra naturen er harmløst og bra for kroppen men.. det er merkelig hvor "vanlig" det er
å bruke piller/sprøyter til alt fra søvnproblemer, få brun hud til å bygge muskler.
Vis hele sitatet...
Helt enig i svaret ditt. PS: du glemte mentalmelt

Han er vel den av de som fortsatt er "aktiv" fra tid til tid.

Jeg har hengt på forumet uten å deltatt noe særlig fra ca 2010. Men savner de veltalende skikkelige freakerne som var på bruket før, som du nevner Expialidocious!

De var veltalende, opplysende freaker - noe som er mangelvare nå for tiden dessverre..
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Skal sjekke det ut. Trodde at flashback var 100% svensk så da har det ikke vært så veldig aktuelt.
Vis hele sitatet...
Fortell meg gjerne hva du finner ut av
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Folk leter etter grunner for å bli butthurt, norsk humor var faktisk bra på tidlig 2000-tallet. Nå må man trå forsiktig fordi mange putter tåa si ut med vilje, fuck em sier jeg bare! Vær grov!
Vis hele sitatet...
Så det du sier nå er at du var morsom på tidlig 2000-tallet?
Meg sjæl etter jeg har vært unormalt rusa og kjeda meg på nett
Sitat av Jokke Vis innlegg
Så det du sier nå er at du var morsom på tidlig 2000-tallet?
Vis hele sitatet...
Altså jeg ble født på 2000-tallet så vi må gå hvert fall opp til 2010 før jeg fikk hele klassen til å få lættis, vet ikke om det blir sent? Men det er masse gullkorn å finne feks fatso? Den hadde ikke blitt laget nå, og det å si neger er jo helt uakseptabelt nå Fikk juling sist jeg prøvde meg så kanskje ikke det beste ordet å uttrykke men det er faktisk sant at norsk humor var grovere før, og det var greit helt til folk skulle ta seg nær av alt. Ææ me 2 me 2.
Tror ikke Otto Jespersens rants fra Torsdagsklubben hadde gjort seg like godt i dag nei
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Tror ikke Otto Jespersens rants fra Torsdagsklubben hadde gjort seg like godt i dag nei
Vis hele sitatet...
Det som var morsomt da Otto junior også!! JEG ER RASTLØS!
Sist endret av HallaKompis; 8. oktober 2023 kl. 11:07.
Stutum var morsom når den gikk på TV. I dag er det ikke. Det er jo sånn vanlige folk er blitt.
At det er minimalt med rom for en morsom kommentar. Skjønner at det ikke kan være helt reddit-tilstander her inne, men en one-liner i ny og ne må da gå an. Spesielt når kommentaren er jævlig god.
Sist endret av TrippyKing; 8. oktober 2023 kl. 11:18.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ingen av de som kunne argumentere skikkelig og opplyse om avanserte temaer er igjen. Da mener jeg folk som vidarlo og myoxocephalus sikkert mange jeg glemmer her.

Klart freak begynner å bli gammel, og folk byttes ut, men det føles som om dette er det første skikkelig generasjonsskifte, nå er det ingen av godgutta lengre.

Medikamentmisbruk er blitt den nye normen, det er liksom helt vanlig å peise på med farmakologika, noe som er litt rart for en som vokste opp i et miljø der farmasøytiske ting ble sett ned på.
Ikke at alt som kommer fra naturen er harmløst og bra for kroppen men.. det er merkelig hvor "vanlig" det er
å bruke piller/sprøyter til alt fra søvnproblemer, få brun hud til å bygge muskler.
Vis hele sitatet...
De har jo blitt erstattet av "HallaKompis" og flere oppegående unge sinn med mye interessante tanker og svar. Et godt eksempel med bidrag jeg kommer på i farten er "Kjeften din."

En gang i tiden var Freak ganske strenge på å modere oneliners og svar som helt tydelig bare var forsøk på humør for Kp.
Om moderatorene har blitt mer runde i kantene, har gitt opp eller blitt færre vet jeg ikke. Uansett misunner jeg de ikke, moderere Freak skulle vært godt betalt.
Anonym, ødelagt hele forumet.

Det er en form for "get out of jail - freecard" opplegg. Der folk helt klart uten peiling bare kan skrive akkurat det de føler. uten noe substans og backing av påstandene. Også slipper de unna med det.
Jeg og føler det er et generasjonsskifte på bruket her. Jeg ble med i 2014 da livet mitt virkelig gikk til helvete.

Det hjalp meg da, men nå er det ikke det samme lenger. Jeg er gammal og har andre ting på gang enn heroin og depresjon.

Men hva jeg liker minst?
Når man innser at man har blitt litt for gammal for å lekse opp for hoodratsa som er på vei opp…eller ned.

Jeg får vel noen på lista mi snart og må lose dem gjennom hjelpeapparatet fordi det ikke var mulig å nå fram til dem før
Sitat av Omkalfatrere Vis innlegg
En gang i tiden var Freak ganske strenge
Vis hele sitatet...
Jeg er på 14% slettede innlegg og vil si det fortsatt modereres ganske greit. Pleier å få relativt høflige svar på PM om jeg spør hvorfor innlegg blir slettet--ikke at jeg ofte trenger å spørre. Vet ikke om det er mer eller mindre moderert i forhold til oldtiden. Før lurket jeg mer da jeg var ung og ikke hadde så veldig mye å bidra med.
Sist endret av supranaut; 8. oktober 2023 kl. 12:55.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
En god drøss av dere, tbh. Freak var bedre da idiotfaktoren var lavere.
Sist endret av robhol; 8. oktober 2023 kl. 19:09.
Brukere som ikke ser at ord kan såre.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Brukere som ikke ser at ord kan såre.
Vis hele sitatet...
Min feil kompis. Beklager
jeg melder meg med å ha vært kjip som faen idag, og angrer. Men jeg lærer av det.
Sist endret av HallaKompis; 8. oktober 2023 kl. 19:53.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Min feil kompis. Beklager
jeg melder meg med å ha vært kjip som faen idag, og angrer. Men jeg lærer av det.
Vis hele sitatet...
Det var ikke retta mot deg. Ikke tro så høyt om deg selv, vi er bare på et forum.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det var ikke retta mot deg. Ikke tro så høyt om deg selv, vi er bare på et forum.
Vis hele sitatet...
Haha faen ja sant det er bare et forum, men et bra forum da! Dere er de eneste som kan få meg til å le, utenom meg selv da så klart
Sist endret av HallaKompis; 8. oktober 2023 kl. 20:47.
Forum i fritt fall... Dessverre.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Dette virker som en egen rase som finnes på alle jævla forum, de som har forumposting som hovedhobbyen sin i en periode. Ofte fire-fem stykker som står for 80 - 90 % av (shit-)posts. De forsvinner etter hvert og legger igjen et sneglespor av usakligheter som forsøpler unødvendig mye.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært her siden rundt 2003 med totalt 2 brukere.

Hvis du mener at jeg hovedsakelig shit poster tror jeg du muligens ikke skjønner hva jeg sier og jeg poster
langt flere saklig innlegg en de "humor postene" du mener forsøpler opplevelsen din og når jeg gjør det er det ikke
bare en random vits uten sammenheng med tråden, men nesten alltid relatert til temaet, spesifikke svar, brukeren eller tidligere innlegg sett i lys av det nye osv.
Det er fortsatt ganske mye kvalitet i dette forumet, både i innlegg og kommentarer, det gjelder bare å sile det ut blandt mye «shitposts». Hvis man hadde revolusjonert forside-systemet, slik at man ikke hadde blitt tvunget til å se så mange tråder av «lavere kvalitet», eller, mindre intreresse, så hadde man sluppet mye irritasjon tror jeg.

Jeg personlig, liker variasjonen, men det hadde vært fint å kunne sluppet noen ganger
Sist endret av easethepain; 8. oktober 2023 kl. 21:16.
Akkurat nå er HallaKompis ganske høyt oppe etter den hundetråden.
Sitat av easethepain Vis innlegg
Det er fortsatt ganske mye kvalitet i dette forumet, både i innlegg og kommentarer, det gjelder bare å sile det ut blandt mye «shitposts». Hvis man hadde revolusjonert forside-systemet, slik at man ikke hadde blitt tvunget til å se så mange tråder av «lavere kvalitet», eller, mindre intreresse, så hadde man sluppet mye irritasjon tror jeg.

Jeg personlig, liker variasjonen, men det hadde vært fint å kunne sluppet noen ganger
Vis hele sitatet...
Vi som er her inne vil ikke ha mer reddit.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Mitt første møte med freak var trolig rundt 2010. Gudene vet hvordan jeg snublet inn på bruket, men jeg ble værende, fordi det var mye bra her. Jeg deltok sjeldent aktivt selv, men leste og lærte mye teknisk fiksfaks om PC, samt andre små hverdagslige "hacks" som til stadighet imponerte meg og de andre guttene i vennegjengen.

Det som gjorde Freak unikt og løftet forumet var datidens brukere. De virket både smarte, dyktige, reflekterte og lidenskapelig interessert i hva de holdt på med. Godt mulig jeg overdriver nå, men kunnskapen jeg følte de andre brukerne satt på fant jeg ingen andre steder på nettet. Hvert fall ikke på norskspråklige forum.

Så var det selvfølgelig enkelte rusrelaterte tråder som jeg ikke nødvendigvis falt pladask for, men som jeg en sjelden gang scrollet gjennom for å lese brukerens POV av et stoff jeg kun hadde hørt smått om. Til gjengjeld tror jeg Freak skal ha mye av æren for at jeg aldri har testet narkotika selv. De tragiske historiene (ref. Bloodshooteyes) skremte livskiten ut av en ung bajas, som bestemte seg for at drugs var hell on earth i tidlig alder.

I 2023 går jeg daglig inn på Freak med et lite sukk. Forumet jeg en gang var så glad i har blitt en cesspool av tungt narkomane som lurer på hvordan de kan pisse reint en halvtime etter en speedball. Forsiden er i stor grad rusrelaterte tråder, og her må dere gjerne skyte meg. Jeg forstår at Freak er plassen for spørsmål "i gråsonen", og at jeg kanskje ikke lenger hører hjemme her. Hvis jeg en sjelden gang trykker meg inn på en tråd er det første jeg legger merke til brukernavnet. Er tråden opprettet av kisen som på tirsdag spurte om man kan ta amfetamin opp urinrøret, på onsdag hvordan man kan få dama på 16 med på anal, og på fredag hvordan han kan bli mest mulig drita på sju lettøl gidder jeg ikke.

Godt mulig jeg setter det litt på spissen, og at flere nå vil se meg henge. Men dette var mine two cents.
Det er mulig jeg kaster en del flammer her, men fuck it, jeg gjør det:

- det er mange som leker deilige og tøffe her, fordi de skjuler seg bak en skjerm og vet de aldri kommer til å treffe personene i virkeligheten
- alt for mange rus tråder her inne. Uten at jeg leser for mye(syns det er uinteressant), så virker det som mange av de som svarer (inkludert admins) virker positive, og motiverende til disse trådene, mens på den andre siden så syns jeg de er overkritiske til andre tråder som regnes som "normale"

- om en eller flere(admins også) er sterkt uenig i noe som blir skrevet(kan være flere år tilbake), så virker det som de bærer nag over dette i evig tid etterpå, og bestemmer seg for å alltid være imot deg på andre tråder også. Jeg har 2 navn her inne, men ønsker ikke å nevne
Det jeg liker minst med dette forumet er de trådene som gjentar seg. Er dette flein? Hva slags piller er dette? Hva er straffen for hasj?
Selv om trådstarterne prøver å gjøre sin situasjon så unik som mulig fra andre tidligere tråder, så er det fortsatt en gjentakelse, og kunne ha blitt løst uten å opprette tråden.
Dette er sippetråden nå ��
Har vært av og på her i 15 år. Er ofte innom, leser en tråd eller bare titler, poster sjeldent. Har skjult rusforumene (ja, man kan gjøre dette) så de plager meg ikke.
Men tja. Man ser mye rart som kunne vært unngått å lage tråd på, og jeg kikker sjeldent på disse trådene.
Fant en tråd her nylig hvor jeg tenkte "dette hører hjemme på kvinneguiden" og jaggu lå samme tråd der også.
Nei, tror ikke jeg har mer på hjertet i denne omgang.
Folk som klager på at det er nesten bare uinteressant innhold her, men som selv ikke har posta en dritt. POST NOE MORSOMT SELV!!