Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1601
Jeg sliter mye med stress og angst, og er dårlig på å fikse hva som forårsaker det.
Meg og min samboer har bodd i ca halvt år sammen nå og jeg kjenner nesten hver uke, noen ganger flere dager i uka, at det er hektisk mellom oss eller at problemer oppstår. Jeg gjør klumsete ting som å ikke ta vare på meg selv eller oppgaver i huset, eller gir samboeren min ingen nattero ved å vri rundt på meg og ta opp plass i senga.
Jeg kjenner ofte at angsten og skyldfølelsen av at partneren min er irritert på meg eller stopper å tri på når jeg sier unnskyld.
Hva bør jeg gjøre, alle råd er veldig veldig satt pris på fordi jeg er villig til å gjøre alt, men å snakke om det bare har ikke funka for oss.
Det med at du snur på deg i søvne og tar opp plass i sengen må du legge fra deg. Det kan du ikke styre liksom. Det virker som om du har ekstremt lav selvfølelse. Fikk du mye dritt når du var liten?

Hvordan tar du ikke være på deg selv? Hvorfor gjør du ikke oppgavene du skal i huset?
Du burde kanskje prøve terapi for det blir vanskelig for oss å skjønne hvorfor du sliter utifra det lille du skriver.

Når det kommer til natteroen så har jeg og dama løst det sånn at vi sover i egne senger. Har dere muligheten til det så anbefaler jeg å prøve det.
Sist endret av Alge; 26. september 2023 kl. 13:45.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvordan tar du ikke være på deg selv? Hvorfor gjør du ikke oppgavene du skal i huset?
Vis hele sitatet...
jeg var vel litt rask til å starte denne tråden, med tanke på at jeg gjør alt arbeid i huset og gjør tilstrekkelig alt jeg vet man skal i et forhold, bare dukker opp nye ting hele tia som jeg ikke visste man ikke skal eller skal og føler det kommer til å fortsette for alltid. Det er som at jeg må vite alle matteformler noensinne mens jeg kan bare de jeg har blitt fortalt, klarer lissom ikke å skjønne ting på egen hånd

Sitat av Alge Vis innlegg
Du burde kanskje prøve terapi for det blir vanskelig for oss å skjønne hvorfor du sliter utifra det lille du skriver.

Når det kommer til natteroen så har jeg og dama løst det sånn at vi sover i egne senger. Har dere muligheten til det så anbefaler jeg å prøve det.
Vis hele sitatet...
Den senge ideen tar jeg til meg tusen takk. Jeg går allerede til DPS, en psykolog der, men de er ikke så flinke på å faktisk komme med feedback de blir bare som terapi. Jeg kan snakke i vei men problemet er der fortsatt
Sist endret av heksekatt; 26. september 2023 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tar du noen medisiner for angsten og stresset? Har du noen diagnoser der dette potensielt kan bli forsterket? Har det alltid vært der eller er det noe som har blitt værre i det siste?

Psyken er noe vriende greier altså..
Sist endret av IneartheDx; 26. september 2023 kl. 16:35.
Sitat av heksekatt Vis innlegg
med tanke på at jeg gjør alt arbeid i huset og gjør tilstrekkelig alt jeg vet man skal i et forhold, bare dukker opp nye ting hele tia som jeg ikke visste man ikke skal eller skal og føler det kommer til å fortsette for alltid.
Vis hele sitatet...
Med forbehold om at du snakker presist

Hvis du gjør alt arbeid i huset og det ikke er bra nok. Det at det alltid dukker opp nye ting hele tiden som du gjør feil.

Det er kanskje ikke du som er problemet, eller hele problemet.
Hva man skal og ikke skal i ett forhold er vel temmelig variabelt fra forhold til forhold. Jeg tror alle har en viss usikkerhet over om de "gjør livet rett" men det er jo ikke akkurat en fasit der ute.

Har du noen eksempler på hva som er "klumsete" av deg eller ting du ikke visste man "skal" gjøre?
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Hva man skal og ikke skal i ett forhold er vel temmelig variabelt fra forhold til forhold. Jeg tror alle har en viss usikkerhet over om de "gjør livet rett" men det er jo ikke akkurat en fasit der ute.

Har du noen eksempler på hva som er "klumsete" av deg eller ting du ikke visste man "skal" gjøre?
Vis hele sitatet...
jeg holder med deg alle kan være litt ydmyk, jeg har nok av klumsheter
Du skal bare utredes, kompis
Ref dine andre tråd
Sitat av heksekatt Vis innlegg
Jeg sliter mye med stress og angst, og er dårlig på å fikse hva som forårsaker det.
Meg og min samboer har bodd i ca halvt år sammen nå og jeg kjenner nesten hver uke, noen ganger flere dager i uka, at det er hektisk mellom oss eller at problemer oppstår. Jeg gjør klumsete ting som å ikke ta vare på meg selv eller oppgaver i huset, eller gir samboeren min ingen nattero ved å vri rundt på meg og ta opp plass i senga.
Jeg kjenner ofte at angsten og skyldfølelsen av at partneren min er irritert på meg eller stopper å tri på når jeg sier unnskyld.
Hva bør jeg gjøre, alle råd er veldig veldig satt pris på fordi jeg er villig til å gjøre alt, men å snakke om det bare har ikke funka for oss.
Vis hele sitatet...
Jeg har slitt med mye av det samme, men har en tolerant partner. Kanskje litt for tolerant.

Sov på et annet rom om du må, legg deg på sofaen og begrunn det med at du ikke fikk sove og ikke vil forstyrre henne. Jeg legger meg ofte på gjesterommet om jeg ikke får sove osv.

Men om partneren gir deg angst, ikke veileder deg, ikke dytter deg i riktig retning og bare går å er irritert på deg.. Er du sikker på at hun er rett for deg? Eller kanskje mer riktig; Er du sikker på at du er rett for partner? Før det har gått altfor lang tid(og sorgen blir ekstrem) ville jeg vurdert å avslutte det. Det er ikke et godt tegn å stå i dette allerede første halvåret i bolig, men her kjenner du forholdet og situasjonen best så akkurat dette er ikke noe jeg anbefaler, men kan sikkert være noe å tenke på.

Men først så hadde jeg satt meg ned med partneren og sagt dette på en fin måte, hva du føler etc. Du har jo tross alt angst fordi du føler du ikke strekker til for henne. Kanskje hun blir smigret og har misforstått situasjonen. Også anbefaler jeg terapi med psykolog eller psykiater. Prøv å unngå medisiner, hvertfall i starten.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Jeg har slitt med mye av det samme, men har en tolerant partner. Kanskje litt for tolerant.

Sov på et annet rom om du må, legg deg på sofaen og begrunn det med at du ikke fikk sove og ikke vil forstyrre henne. Jeg legger meg ofte på gjesterommet om jeg ikke får sove osv.

Men om partneren gir deg angst, ikke veileder deg, ikke dytter deg i riktig retning og bare går å er irritert på deg.. Er du sikker på at hun er rett for deg? Eller kanskje mer riktig; Er du sikker på at du er rett for partner? Før det har gått altfor lang tid(og sorgen blir ekstrem) ville jeg vurdert å avslutte det. Det er ikke et godt tegn å stå i dette allerede første halvåret i bolig, men her kjenner du forholdet og situasjonen best så akkurat dette er ikke noe jeg anbefaler, men kan sikkert være noe å tenke på.

Men først så hadde jeg satt meg ned med partneren og sagt dette på en fin måte, hva du føler etc. Du har jo tross alt angst fordi du føler du ikke strekker til for henne. Kanskje hun blir smigret og har misforstått situasjonen. Også anbefaler jeg terapi med psykolog eller psykiater. Prøv å unngå medisiner, hvertfall i starten.
Vis hele sitatet...
Er å sove i forskjellige senger noe som kan funke over lang tid? blir utrolig engstelig for å være uten partner i seng eller bare tanken på at forhold hvor de ikke deler seng føles så... følelsesløst og fortapt ut, som ekteskap som er dømt til å skilles .. men det hjelper

Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
.
Har du noen eksempler på hva som er "klumsete" av deg eller ting du ikke visste man "skal" gjøre?
Vis hele sitatet...
jeg var temmelig emosjonel da jeg startet denne tråden men jeg kan si det sånn at mange av tingene er veldig små men legger fundamentet til et usikkert forhold. Jeg kan legge ting i kjøleskap pakket inn i folie som får en "dårlig kjøleskap smak" (noe jeg kan være enig i) eller at jeg ikke kan sånne små detaljer ved matlaging eller sortering som man plukker opp etter hvert som tiden kommer(tydeligvis). så blir ofte frustrert at jeg blir rettet på av ting som partneren lærte tilfeldigvis mens jeg er ivrig til å alltid bli bedre på ting for henne. gir det mening? det går langt bedre nå da.

hei, det går bedre nå men jeg tar imot svarene veldig seriøst.....blir så interessert i alle perspektivene deres og hvordan det blir til deres svar,,,, problemet mitt er nok at jeg vil ha en fasit jeg ikke kan få
Sist endret av heksekatt; 2. oktober 2023 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av heksekatt Vis innlegg
Jeg sliter mye med stress og angst, og er dårlig på å fikse hva som forårsaker det.
Meg og min samboer har bodd i ca halvt år sammen nå og jeg kjenner nesten hver uke, noen ganger flere dager i uka, at det er hektisk mellom oss eller at problemer oppstår. Jeg gjør klumsete ting som å ikke ta vare på meg selv eller oppgaver i huset, eller gir samboeren min ingen nattero ved å vri rundt på meg og ta opp plass i senga.
Jeg kjenner ofte at angsten og skyldfølelsen av at partneren min er irritert på meg eller stopper å tri på når jeg sier unnskyld.
Hva bør jeg gjøre, alle råd er veldig veldig satt pris på fordi jeg er villig til å gjøre alt, men å snakke om det bare har ikke funka for oss.
Vis hele sitatet...
Du gjør klumsete ting som å ikke ta vare på deg selv? Hva skal egentlig det bety? Har du noen eksempler på disse klumsete tingene som gjør at du ikke kan ta vare på deg selv, og hva hadde så skjedd om du ikke hadde hatt noen andre der for å hjelpe deg?

Du gir også ikke en rik beskrivelse av hva slags problemer som faktisk oppstår, du gir heller ikke noen form for informasjon om andre aspekter som kan hjelpe de andre her med å forstå. Utredning, diagnose, medikamenter?