Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 934
En ting jeg ikke har tenkt en drit på tidligere når jeg har grillet, er kvaliteten på kullet jeg bruker.

Leser det visst nok er store forskjeller på billig kull fra Europris og traeger gullkull.

Hvilken butikk går jeg i for å handle kull av bedre kvalitet? Merker å gå for? Å drive å bestille kull fra en nettbutikk er alt for upraktisk må jeg si.
Lag selv, er lett og tar bare en kveld.
Ingenting som slår kull, selv om man sitter med gassgrill pga det er enklere totaltsett. Men som nevt over så kan du laga ditt eget kull, tar vel litt mer enn en kveld. Husk Google er din venn om du er usikker. Ingenting slår ett godt stykke okse på gull som er grillet rett. får vann i munn å tenke på det
Se på prisen. Billig er dritt uansett.
Skal du grille koteletter og pøler har det lite å si. Men jeg har med god erfaring brukt dyrere grillkull når jeg griller store kjøttstykker over flere timer, eller når jeg må grille til mange folk.

Dyrt kull blir varmere, og brenner lengre, som vil si at med rett trekk kan det holde i timesvis uten etterfylling.
Smaken har jeg ikke merket noe forskjell på.

Min konklusjon: Greit å ha en pose kvalitetskull liggende, men ikke nødvendig å kaste bort en pose til flere hundre kroner for enkel grillmat.