Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6833
Noen som vet hva som skjer om man tar en større mengde benzo? Hvor stor er vel individuelt. Men tenker mer en det legen vil skrive ut som beroligende. Sovner man bare, blir man svimlende og snøvlete? Eller bare veldig avslappet? Spør fordi jeg har en bekjent som spiste et brett sobril og pilset som en helt. Han banka en pensjonist å havnet på akuttmottaket på psykehuset. .Da han kom til seg selv lå han med hjerteregistrering og håndjern med to politimenn i rommet..ekkel episode egentlig da han er en utrolig ok type som aldri har gjort lignende tidligere..
Med store doser benzo så kan man ofte få helt "blackout". Gjøre ting som man egentlig ikke gjør til vanlig, man kan bli litt overmodig. Blander man alkohol med større benzo doser , dess større blackout. Ikke noe behagelig for å si det sånn.
Hmm har kun hatt en episode, men dette var min erfaring.

-Alt ble ufattelig kjedelig. Jeg ville gjøre noe, men visste ikke hva. Eneste som fristet var egentlig å sove.
-Tida gikk mye fortere enn den pleide.
-Ble småkvalm en uke i etterkant.
-Følte meg mer "voksen" dagene etter dosen (under halveringstiden) , da jeg innså hvor jævlig barnslig det var å være så emosjonelt investert i ting som f.eks konflikter på jobben.

Alt i alt vil jeg si erfaringen faktisk gav meg noe positivt.
Samtidig skjønte jeg hvor lett det er å bli hekta på dette og at man må være forsiktig.
Sist endret av ID-Brikke; 13. november 2015 kl. 22:49.
Sitat av Mystery Vis innlegg
Med store doser benzo så kan man ofte få helt "blackout". Gjøre ting som man egentlig ikke gjør til vanlig, man kan bli litt overmodig. Blander man alkohol med større benzo doser , dess større blackout. Ikke noe behagelig for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Og 4 tiltaler mot deg. 50 tiltaler hvis du tar amf og piller.
Sist endret av SkittenKanyle; 13. november 2015 kl. 23:00.
Hør, hør. Tror generelt ikke på såkalt voodoo-farmakologi, altså at et stoff kan få deg til å gjøre ting du aldri hadde gjort ellers. Benzoer er et unntak.

Jeg har selv opplevd at pillerus har:
- fått venner til å bryte seg inn hos andre venner og stjele for tusenvis av kroner
- fått meg til å ta med meg sprittusj og bedrive storstilt graffiti i nærområdet, selv om jeg hater tagging selv
- fått ellers fredelige folk til å yppe til bråk med en gammel dame
- fått samme type folk til å yppe til bråk med folk de for egen sikkerhets skyld ikke burde bråke med, få bank, og drite i det/glemme det rett etterpå

osv osv.
Sist endret av kallisti; 13. november 2015 kl. 23:26. Grunn: presisering
Noen her inne en gang som hevdet at det boozta effekten med å kombinere med koffein
Helte i meg 200 +/- med rivvo for noen måneder siden, endte med blackout i 5dager hvor jeg våknet på sykehus etter heroin overdose og knust kne..
Etter det venner har fortalt meg var jeg veldig kongen på haugen den uken jeg ikke husker noe, og er som regel veldig stille og rolig av meg

Så anbefales ikke å putte i seg store menger :P
Sist endret av Dream Machine; 14. november 2015 kl. 07:01.
Jeg har en tendens til å miste balansen helt på store mengder rivotril.
knasket i meg 30 sobril og drakk masse sprit en gang. endte opp med at jeg ringte politiet (smart) og truet de med juling (enda smartere) da de ikke ville komme til meg dro jeg til stasjon og lagde helvete helt til de fikk nok å kastet meg inn på glattcelle. husket ingenting neste dag og var ikke høy i hatten da de forklarte hva som hadde skjedd.

første og siste gang jeg tok så mye.
Hadde noen venner som knasket i seg 50+ over tid hver visstnok. Vet jo ikke dosen eksakt, men mye var det hvertfall. De var veldig sløve, innadvendte og spacet helt ut ofte. På veien til stedet vi var hadde de klart å miste all snusen og stuffet sitt. Ene fyren prøvde å spise noe pyntestein i en skål. På et punkt tok det en av de tre minutter å svare på "Vil du ha et glass vann?". En av de andre (som var mest ute) klarte ikke å ta et nei fra meg da han absolutt skulle kjøre på med masse trekk cannabis i tillegg. Han klarte etterhvert ikke å snakke engang, bare snøvla - pratet helt uten mening - og måtte hjelpes ned trapper siden han ikke klarte å gå skikkelig. Sjanglet farlig sakte i bilveien, måtte dra duden ut for at han ikke skulle bli påkjørt. I etterkant husket han ikke at han hadde vært der engang
Anbefales ikke.
Sist endret av dazezone; 16. november 2015 kl. 21:41.
Man må heller ikke undervurdere hva det gjør med bedømmelseevnen når man har de i systemet i mindre konsentrasjoner. Det er blant de skumleste legemidlene/rusmidlene med den mest kripende avhengihet jeg har vært borti, og jeg har sjeldent opplevd at noe legemiddel eller rusmiddel har den effekten på meg.
Tja, tror ikke jeg har hørt om noen veldig positive hendelser der folk OVERDIVER til unødvendige grenser (stor forskjell på moderat benzo inntak og spise en valium

Kan få den mest sjenerte gutten til å sjekke damer til de grader, selvfølgelig på de mest usjarmerende måter.
kan få en Politi student til å gjøre innbrudd på pillerus for så å miste den "karieren".

Kan få en snill mor til å slå/straffe ungene sine med minimal eller uten grunn (nei man skal ikke slå barn uansett!) Droppe dra i viktig begravelse fordi "det vakke så viktig der og da, uansett om det er en Mor eller bestevenn.

Helt idiotisk og uforsvarlig behandling av motoriserte kjøretøy helt uten grenser eller hensyn av andre,
veeeldig lett å bli "småkriminell" der og da (feks. stjele en cola på kiwi selvom man har et par tusen i kontanter eller bankkort man fint kan betale for seg med,
Kommet seg ut av Heroin helvete for så å ha en kjempesprekk på piller da man mister alle hemninger og er i heroin helvete igjen (ja jeg vet at alle eksbrukere kan sprekke igjen nårsomhelst men piller gjør at det skjer mye kjappere enkelt og greit (kun infomasjon for de som ikke kjenner til de ekstremt dårlige bivirkningene eller abstinense man kan få, å fucke opp alt man har jobbet så hardt for å havne i kjellen, eller enkelt og greit, gjøre ting man aldri ville gjort ellers!

Er jo selvfølgelig ikke alle som blir helt bananas, men på STORE doser benzoer kan nesten hvem som helst bytte personlighet etter hva jeg har sett.

OM man ikke skulle være en av de som overdriver veldig eller ha stort missbruker potensiale, kun tar det legen har gitt deg beskjed om over lengere perioder å er snill gutt, så kan du ha et abstines helvete i noen mnd. om du kutter brått!
En jeg kjente før fikk så kramper når han gikk av Rohypnol at han så og si bet av seg tunga etter bråstopp fra legen sin, det var ubehagelig å se!

Rivotril (Klonazepam), Xanor/Xanax (Alprazolam) eller div Diazepam piller gir de styggeste abstinensene (dere som har vært der kjenner seg sikkert igjen) Etter egen erfaring, så er jo bare det er jo en grunn til at mange nesten ikke tør å kutte ut pillene, unge som gamle, alle typer mennesker og miljøer, enten du er en mor som skjuler det, eller en mindreårig som skryter på seg for mye..!

Syntes leger her til lands er altfor dårlige på å ha en ordentlig nedtrappingsplan med pasientene sine..!! Det er trist å vitne til folk som ikke er missbrukere havne på den illegale siden av loven kun for å havne i det mest kyniske miljøet jeg kommer på!
Dealerne kjenner jo selvfølgelig til avhengighets potensialet som noe alle skal utnytte.. Sier jo litt når man betaler det samme for under ti piller på gata enn mer man hadde betalt for 100 stk. på apoteket.

Har noen en solskinns historie med benzoer så vil jeg gjerne høre det, den har jeg tilgode!

Beklager om innlegget mitt kanskje sporet av litt og er litt rotete, men følte at enkelte på forumet kanskje kunne trenge en oppvekker, spesielt de yngre, med unntak, hehe...

Tenker mest på den yngre generasjon som uforsvarlig dytter i seg hva som helst uten at de tror det kan få konsekvenser.
Å tro meg, når du får abstinenser så skal jeg love at familie og venner merker det så mye mer enn du tror!
Her jo en liste sakset fra Wiki;
Psykologiske symptom

Rastløshet
Søvnløshet, mareritt, andre søvnforstyrrelser
Økt angst, panikkangst
Agorafobi, sosial angst
Perseptuell forvrengning
Depersonalisering og derealisering
Hallusinasjoner
Depresjon
Vrangforestillinger
Paranoia
Paranoide tanker
Raseri, aggression, irritabilitet
Nedsatt hukommelse og konsentrasjon
Påtrengende minner
«Sug»/«Craving» (sjelden)

Fysiske symptom

Hodepine
Smerter/stivhet (ledd, rygg, nakke, tenner, kjeve)
Kribling og nummenhet i f.eks fingre, tær, føtter, ben, armer og hender
Svakhetsfølelse
Utmattelse, influensa-lignende symptomer
Muskelrykninger, muskelreflekser, «ticks», «eletriske sjokk».
Tremor
Svimmelhet, ørhet, dårlig balanse
Uklart/dobbel-syn, såre eller tørre øyne
Tinnitus
Hypersensitivitet - (lys, lyd, berøring, smak, lukt)
Gastrointestinalt - (kvalme, oppkast, diare)
Forstoppelse, diarè, smerte, vanskelig å svelge
Endring i appetitt og vekt
Munntørrhet, metallisk smak, uvanlig lukt
Rødming, svetting
Hyperventilering
Vanskeligheter med urinering og menstruering
Kløe, utslett
Krampeanfall (sjeldent)

https://no.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepin-abstinens

Jeg er ikke noe fan av moralpreken selv, men er en tynn linje mellom det og faktaen du kan få bekreftet av de fleste pillemissbrukere, går femdeles på veldig høye doser div. piller selv, noe som har satt livet mitt på stopp samtidig som livet går så altfor fort ...

Dere som har behov, enten det er Sobril eller Xanor, vær forsiktige, og planlegg med lege, dere som går den retningen eller dere som er i fella, Lykke til.

Mvh
freshkjell
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dream Machine Vis innlegg
Helte i meg 200 +/- med rivvo for noen måneder siden, endte med blackout i 5dager hvor jeg våknet på sykehus etter heroin overdose og knust kne..
Etter det venner har fortalt meg var jeg veldig kongen på haugen den uken jeg ikke husker noe, og er som regel veldig stille og rolig av meg

Så anbefales ikke å putte i seg store menger :P
Vis hele sitatet...
200???? hvor mange må man ta for og daue da?
Man kan spise ganske ekstreme mengden med benzoer om man ikke blander med opiater eller alkohol.
Har ikke vært borti over 200, men spist over et glass "uten problemer"
Er større sjanse for å bli bura enn å stryke med etter min erfaring.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Man kan spise ganske ekstreme mengden med benzoer om man ikke blander med opiater eller alkohol.
Har ikke vært borti over 200, men spist over et glass "uten problemer"
Er større sjanse for å bli bura enn å stryke med etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Oi.. men en drink boozter vel bare effekten? Om man tar 30 - 50 mg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, med en drink kan du ende opp med å slutte å puste. Den synergiske effekten av benzoer sammen med alkohol kan være farlig
For noen gjør alkoholen at benzoer blir apedop. For andre ikke.
Jeg har selv tatt både valium og rivotril med alkohol med bra effekt.
Jeg lurer på om dette er en medvirkende faktor når du leser om nordmenn som slår seg vrange på flyreiser.
Kanskje de har kjøpt en pakke med xanax, tatt litt for mange og supplemert med alkohol når alt er trivelig og fint...

Sikkert morsomt å våkne opp mellomlandet i en eller annen celle og få fingeravtrykket sitt i VG og Dagbladet
Spørs helt på toleranse og erfaring.

I dag har jeg fått i meg 18mg xanax/xanor og 12mg rivotril + 40% vodka 100cl og 40% whisky 50cl.

Fått i meg mye mer enn det før. Og denne blandingen jeg har tatt i dag fraråder jeg på det sterkeste!!

Føler meg avslappet, lyst til og gjøre noe,. Har fått blackout før, andre ganger ikke. husker sikkert ikke alt jeg har gjort i dag i morgen.

Men en ting vet jeg, noe som jeg har lært etter flere års erfaring. Det er og gjøre mottatt av hva du vil. Om du/dere forstår hva jeg mener.

Igjen, denne dosen er ikke bra, noe jeg selv vet. Så ikke vær så dum som jeg er.

Fraråder folk og starte med benzo uansett!! Om han/du alikevel vil ta, hvertfall ikke ta det i kombinasjon med alkohol!!

Mvh king
Sitat av king123 Vis innlegg
Spørs helt på toleranse og erfaring.

I dag har jeg fått i meg 18mg xanax/xanor og 12mg rivotril + 40% vodka 100cl og 40% whisky 50cl.

Fått i meg mye mer enn det før. Og denne blandingen jeg har tatt i dag fraråder jeg på det sterkeste!!

Føler meg avslappet, lyst til og gjøre noe,. Har fått blackout før, andre ganger ikke. husker sikkert ikke alt jeg har gjort i dag i morgen.

Men en ting vet jeg, noe som jeg har lært etter flere års erfaring. Det er og gjøre mottatt av hva du vil. Om du/dere forstår hva jeg mener.

Igjen, denne dosen er ikke bra, noe jeg selv vet. Så ikke vær så dum som jeg er.

Fraråder folk og starte med benzo uansett!! Om han/du alikevel vil ta, hvertfall ikke ta det i kombinasjon med alkohol!!

Mvh king
Vis hele sitatet...
Jeg hadde omkommet på denne dosen tror jeg.. min toleranse er ikke så stor. Om man har for lite benzo for å få virkning kan man kanskje ta noen pils for å få litt virkning. .jeg vetta sørn egentlig
Blander alltid med pils eller sprit, får bedre effekt.
Men det er absolutt ikke bra og gjøre det! spørs på dosen selfølgelig.
Sitat av king123 Vis innlegg
Spørs helt på toleranse og erfaring.

I dag har jeg fått i meg 18mg xanax/xanor og 12mg rivotril + 40% vodka 100cl og 40% whisky 50cl.

Fått i meg mye mer enn det før. Og denne blandingen jeg har tatt i dag fraråder jeg på det sterkeste!!

Føler meg avslappet, lyst til og gjøre noe,. Har fått blackout før, andre ganger ikke. husker sikkert ikke alt jeg har gjort i dag i morgen.

Men en ting vet jeg, noe som jeg har lært etter flere års erfaring. Det er og gjøre mottatt av hva du vil. Om du/dere forstår hva jeg mener.

Igjen, denne dosen er ikke bra, noe jeg selv vet. Så ikke vær så dum som jeg er.

Fraråder folk og starte med benzo uansett!! Om han/du alikevel vil ta, hvertfall ikke ta det i kombinasjon med alkohol!!

Mvh king
Vis hele sitatet...

Jeg hadde nok blitt veldig dårlig med den dosen der, har prøvd med 10mg rivotril og var ganske så borte i lang tid. Hvis jeg hadde slengt på Xanax og alkohol i tillegg så frykter jeg at det hadde gått ut over pusten.

Vær forsiktig
Sitat av Mystery Vis innlegg
Jeg hadde nok blitt veldig dårlig med den dosen der, har prøvd med 10mg rivotril og var ganske så borte i lang tid. Hvis jeg hadde slengt på Xanax og alkohol i tillegg så frykter jeg at det hadde gått ut over pusten.

Vær forsiktig
Vis hele sitatet...
Benzo alene går 'greit', skal mye til for og ta overdose da. Er i blanding med alkohol som er skummelt, det øker faren for forgiftning BETYDELIG !

Er det noe man fort kan like er det disse to blandingene. Da det øker rusen betydelig. Om du gjør det så er jeg ganske sikker på at du kommer til og ville gjenta det...

Dont try it!
Sitat av king123 Vis innlegg
Benzo alene går 'greit', skal mye til for og ta overdose da. Er i blanding med alkohol som er skummelt, det øker faren for forgiftning BETYDELIG !

Er det noe man fort kan like er det disse to blandingene. Da det øker rusen betydelig. Om du gjør det så er jeg ganske sikker på at du kommer til og ville gjenta det...

Dont try it!
Vis hele sitatet...
Om man har brukt imovane kvelden før man skal ta en brukbar dose sobril,vil dette på noen måte ødelegge effekten? ?
Sitat av zondar Vis innlegg
Om man har brukt imovane kvelden før man skal ta en brukbar dose sobril,vil dette på noen måte ødelegge effekten? ?
Vis hele sitatet...
Om det ødelegger effekten er jeg litt usikker på, spørs veldig på hva slags doser du har tatt og over hvor lang tid. Men det mulig da imovane er ett benzodiazepam lingnende stoff.

Tar sjeldent imovane så er litt usikker på det området.

Hva er dine erfaringer med sobril, og hva kaller du en brukbar dose?

Edit:

Ett spørsmål , blander du sobril med alkohol?
Sist endret av king123; 6. desember 2015 kl. 08:28.