Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 817
Har en hardisk til en laptop som det har skjedd noe med, jeg har tatt den ut av den bærbare og koblet den i et eksternt kabinett og koblet den til ene pc`en min. jeg får opp hardisken i min datamaskin på denne pc`en men kommer ikke inn på disken, min datamaskin låser seg og jeg kommer ikke inn...

Mitt spørsmål er: hvordan kan jeg redde data`en som er på denne hardisken? er det noen programmer som kan gjøre dette enkelt og greit for meg?

eller har noen en guide jeg kan følge?
Litt vanskelig å gjøre noe som helst når PCen låser seg. Hvis det er viktig data og er villig itl å belta rundt 2000kr for dette så er http://www.ibas.no/ din reddning.

Ellers finnes det programmer der ute som, get data back. Men dette vil ikke fungere siden PCen ikke får kontakt med harddisken. Du kan prøve å legge den i fryseren i 20 min, for så å koble den til PCen. Det er et kjent trikks som fungerer i noen få tilfeller.
Trådstarter
69 6
takk for svaret, men du tar litt feil.

Jeg fant et program som jeg lasta ned som fikk full kontakt med hardisken og nå holder den på og hente ut alle bildene og filmene og musikk og alt som var på disken....
Hvilket program var det, da?
Get Databack funker til slikt.

Har mange flere slike program som jeg bruker på jobb.

Kan evt. legge ut en liste vist dere ønsker det.