Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6051
Heisan, tenkte jeg skulle plokke en fin Fluesopp som jeg da skal tørke.
Men jeg lurte på om det var mulig å røyke det i joint?

Til dere som har røyka det før:
- Får man effekt første gang?
- Hvor mye røyka du? (i G)
- Er det farlig?
Sist endret av vidarlo; 14. desember 2009 kl. 20:22.
Ild/glød ødelegger virkestoffene.
Tørk og spis det heller. Du skal spise ganske mye fluesopp før det er farlig, det eneste du kan forvente er magasjau.
Du kan bare søke, det finnes en tråd som tar for seg det samme, og en tripprapport på Erowid i tilleg

Edit:http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=113462

Hvis det var Flein du mente vil alle stoffenebli ødelagt.
Sist endret av holy_toy; 14. desember 2009 kl. 20:18.
Trådstarter
65 8
Fluesopp ikke flein :P
Linken jeg posta tar for seg fluesopp, men du kunne godt mulig forvekslet dem, velkommen til forumet forresten.
Trådstarter
65 8
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Linken jeg posta tar for seg fluesopp, men du kunne godt mulig forvekslet dem, velkommen til forumet forresten.
Vis hele sitatet...
Takker Har du noe tips om hva jeg kan spise fluesopp med?
Folk sier att glød/ild ødelegger stoffene i soppen. Men blir det ikke glød og ild når man tar det i bong?
Tenner du ikke på med lighter eller fyrstikker?
Trådstarter
65 8
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Tenner du ikke på med lighter eller fyrstikker?
Vis hele sitatet...
Jo? Det er det jeg gjør.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Jo? Det er det jeg gjør.
Vis hele sitatet...
Da besvarte du nettopp ditt eget spørsmål. =)
Trådstarter
65 8
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Da besvarte du nettopp ditt eget spørsmål. =)
Vis hele sitatet...
huh xD?

Så jeg kan ikke röyke fluesopp i joint :P?
Vet av flere som hevder å ha fått funk av Amanita Muscaria på bong, så ser ikke helt hvorfor det skal bli så vanskelig om du har det i joint istedet.
Lurer på om du ikke sjulle inta noen form for brus når du spiste det fordi da ble Muscimolen (det aktive virkestoffet) omdannet til Ibiotosyre (det som er i soppen når den er fersk, et Muscimol derviat I think), og dette vil gi deg store magesmerter. Hvis ikke kan du vel bruke de fleste oppskriftene listet i Den Store Felinsopp-tråden og også et par av de i cannabis relaterte tråder. Hvis du skal røyke det bruk vannbong eller flaskebong (eventuelt umekka i pipe) , da du raskere får i deg mer, slipper å mekke, ungår tobakk etc, det vokser dog lite fluesopp ute nå så se her http://www.amanitashop.com/ du bør forøverig sjekke dosering etc på Erowid.
Trådstarter
65 8
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Vet av flere som hevder å ha fått funk av Amanita Muscaria på bong, så ser ikke helt hvorfor det skal bli så vanskelig om du har det i joint istedet.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, men noen sier att "Ild" ödelegger stoffene
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Det har du rett i, men noen sier att "Ild" ödelegger stoffene
Vis hele sitatet...
Nei, det er anngående flein, der psylocibin ikke tåler varme

Edit: Det var derfor jeg trode du blanda dem sammen i starten
Sist endret av holy_toy; 14. desember 2009 kl. 20:54.
Ser det jeg også, men finner ikke noe om at høye temperaturer ødelegger virkestoffene på nettet iallefall, du kan da lete litt selv
Wikipedia sier bare smeltepunkt 185 C, det står immidlertid ingenting om hvor mye som skal til for å ødelegge det.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Heisan, tenkte jeg skulle plokke en fin Fluesopp som jeg da skal tørke.
Men jeg lurte på om det var mulig å røyke det i joint?

Til dere som har røyka det før:
- Får man effekt første gang?
- Hvor mye røyka du? (i G)
- Er det farlig?
Vis hele sitatet...

Anbefaler deg og spise soppen i stedenfor å røyke den.

Det er ikke store effekten å hente ut ved å røyke den ut i fra hva jeg vet.

Pass på at den er veldig godt tørket.
Her leser du om mange som har røkt soppen. Man kan innta soppen på begge måter, men man får sterkest effekt av og innta det oralt. Det er veldig viktig og tørke soppen, enten vanlig måte eller i ovnen. Da blir gift stoffene i soppen omgjort til godsaker såvidt jeg har forstått, eller kanskje giftstoffene forsvinner - mer om det kan du lese i tråden jeg linket til, og der linkes det også videre til mange gode sider.

Det var mye tull i denne tråden, og såvidt jeg ser har trådstarter aldri nevnt noe om fleinsopp.
Sist endret av Quetzalcoatl; 14. desember 2009 kl. 21:49.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Her leser du om mange som har røkt soppen. Man kan innta soppen på begge måter, men man får sterkest effekt av og innta det oralt. Det er veldig viktig og tørke soppen, enten vanlig måte eller i ovnen. Da blir gift stoffene i soppen omgjort til godsaker såvidt jeg har forstått, eller kanskje giftstoffene forsvinner - mer om det kan du lese i tråden jeg linket til, og der linkes det også videre til mange gode sider.

Det var mye tull i denne tråden, og såvidt jeg ser har trådstarter aldri nevnt noe om fleinsopp.
Vis hele sitatet...
Man får ikke effekten man ønsker av den type sopp ved å røyke den.

Ja den kan røykes, men hva er vitsen?
Det kommer jo litt an på hvilken effekt man faktisk ønsker. Det kan jo være en grei måte å prøve ut soppen på, før man eventuelt velger å innta den oralt.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Her leser du om mange som har røkt soppen. Man kan innta soppen på begge måter, men man får sterkest effekt av og innta det oralt. Det er veldig viktig og tørke soppen, enten vanlig måte eller i ovnen. Da blir gift stoffene i soppen omgjort til godsaker såvidt jeg har forstått, eller kanskje giftstoffene forsvinner - mer om det kan du lese i tråden jeg linket til, og der linkes det også videre til mange gode sider.

Det var mye tull i denne tråden, og såvidt jeg ser har trådstarter aldri nevnt noe om fleinsopp.
Vis hele sitatet...
Siterer wiki "Muskimol (agarin, panterin) er et av de psykoaktive stoffene i Amanita muscaria (rød fluesopp) og Amanita Pantherina. Det er produktet av dekarboksylering av ibotensyre. Det er en spesifikk agonist til GABAA-reseptorer. Det er klassifisert som et Zwitter-ion. Inntak av kullsyreholdige drikkevarer med sopper som inneholder muskimol vil bare tilbakestille det til ibotensyre."
Sitat av skolms Vis innlegg
Man får ikke effekten man ønsker av den type sopp ved å røyke den.

Ja den kan røykes, men hva er vitsen?
Vis hele sitatet...
Det spørs vell da hvordan effekt man ønsker, gjør det ikke det smarten? Han spør om det er mulig og røyke det i joint for og få effekter. Jeg kommer med svar om at det er full mulig og røyke det, men jeg har ingen aning om joint er noe bra i forhold til bong.


Erowid

DOSE : 2 g smoked Amanitas - A. muscaria (dried)

BODY WEIGHT : 180 lb


I have long had an interest in the Fly Agaric mushroom. I found a great deal online and purchased 60 grams of a Siberian strain. I have not yet ingested an oral dosage, but decided I would like to try smoking some since it reportedly has pleasant effects.

A friend and I were playing computer games late one evening. I packed a nice sized bowl (probably about one gram of material). We used dried cap material, including the gills (some reports claim that the skin material is the most potent). The smoke is not particularily pleasant tasting, but it is not terribly harsh on the lungs. After a few tokes, I began to notice some effects. It is somewhat difficult to explain, but it felt like I was 'about' to trip...a sort of apprehension, but in a pleasant way.

There were no major visual effects and not much of a body load, but there was a very nice buzz. After smoking another bowl of the material, we both became somewhat giddy. It still seemed like we were 'about' to trip, and the buzz was intensified. After about an hour, the effects seemed to taper off a bit. I went to bed shortly after and had some unusual dreams.

I woke up early the next morning and noticed I was unusually energetic. I also felt calm and happy (similar to the next-day effects I read in another Erowid report). This nice energy boost lasted throughout most of the day. I spoke to my friend about this, but he did not get the pleasant next-day effect that I had.

I enjoyed my experience with smoked Amanita muscaria. The effects were noticable yet subtle, and perhaps a good introduction to this shamanic enigma.


Exp Year: 2002 ID: 20645
Gender: Male
Added: Jun 3, 2003
Trådstarter
65 8
Håper det funker
▼ ... over en måned senere ... ▼
Beklager å ta opp denne tråden igjen.

Fluesopp kan røykes i joint og bong. Du får veldig tjukk røyk, og jointen varer lenge. Den brenner lett ut da, så man må tenne på nytt innimellom.
Effekten er derimot mild, etter min mening, men det er individuelt. Jeg føler meg bare rar av det, og får ikke noen nevneverdig rus.
Snakker av egen erfaring.

Virkestoffene blir forresten ikke ødelagt. Det blir de derimot når du røyker Psilocybin sopper.

Det er greit bare for å puffe på noe, hvis ikke du har noe annet, men skaff deg for all del noe god svarting i stedet.
Hvis du ikke har annet å finne på, eller liker å eksperimentere med entogener, så er det verdt å prøve.

Peace out.