Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8421
Jeg hadde tenkt til å dra til et varmt sted i slutten av desember, og jeg lurte på hvor det var best og reise.
Noen som har noen bra erfaringener med et sted på denne tiden?

Skal vel helst være overkommelig økonomisk også.
Sitat av LilleGull
Jeg hadde tenkt til å dra til et varmt sted i slutten av desember, og jeg lurte på hvor det var best og reise.
Noen som har noen bra erfaringener med et sted på denne tiden?

Skal vel helst være overkommelig økonomisk også.
Vis hele sitatet...
Thailand, brasil, india og cuba hvis du vil ha sol og sommer..
Sist endret av pr0tec; 12. november 2007 kl. 11:13.
Tenerife og lignende er vel også bra.
Cuba er vel ikke særlig økonomisk.
Egypt er også et varmt og deilig sted! Selv drar jeg til Tenrife i midten av desember og kommer til å klikke i vinkel om det ikke er varmt
Meld deg opp på nyhetsbrevene til de største reiseselskapene som Ving, Startour, Sagasolreiser etc. Da får du masse gode tilbud og mye bra informasjon om de forskjellige reisemålene, Ving hadde blandt annet en pakke til natal i brasil 2 uker med opphold til 4000,- kr midt i Desember, som er mer eller mindre gratis. Ser samme pakken ligger på 16k nå...
Ta en titt på restplassene til ving og startour. Der kan du gjøre et skikkelig kupp. Egypt vil jeg ikke anbefale. Det er et eller annet med luften der nede som gjør at det virker utrolig varmt. Jeg har vært på gran canaria når det har vært over 50 grader i skyggen og det var mye mere behagelig enn 35 grader i egypt.

Edit: Men i desember er det nok ikke så utrolig varmt i egypt uansett. Ligger vel på en 25-30 grader
Sist endret av Worner; 12. november 2007 kl. 12:58.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
San Francisco, Phuket, Hvorsomhelst i Kina, Australia
Sitat av Bravehammer
San Francisco, Phuket, Hvorsomhelst i Kina, Australia
Vis hele sitatet...
Igjen så er dette veldig dyre turer.
Sitat av LilleGull
Igjen så er dette veldig dyre turer.
Vis hele sitatet...

Restplasser er billige de
Sitat av Worner
Men i desember er det nok ikke så utrolig varmt i egypt uansett. Ligger vel på en 25-30 grader
Vis hele sitatet...
Perfekt temperatur med andre ord
Men kanskje du kan reise til en "ikke-allmen kjent" øy i Hellas.
Vis du kommer utenom turistmagnetene er det vel litt billigere?
Sitat av Joachimsen
Perfekt temperatur med andre ord
Men kanskje du kan reise til en "ikke-allmen kjent" øy i Hellas.
Vis du kommer utenom turistmagnetene er det vel litt billigere?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så varmt i Hellas/tyrkia området i desember(18-20grader)
Kanariøyene er vel billig og greit, er vel ofte ca. 18-23 grader der i desember. Skal du ha "skikkelig" varme må du nok litt lenger, og da blir det fort dyrere.
Sitat av pete^
Kanariøyene er vel billig og greit, er vel ofte ca. 18-23 grader der i desember. Skal du ha "skikkelig" varme må du nok litt lenger, og da blir det fort dyrere.
Vis hele sitatet...
kanariøyene blir fort litt for "norsk".
Tenker på noe litt mere eksotisk. Til en rimelig penge

Hvis dere har noen restplassider og foreslå. Link i vei.
(ja. har googlet på "restplass")
Sør på Gran Canaria så er det ofte fra 4-10grader varmere enn i Las Palmas som er der de fleste målingene blir tatt. Jeg kom hjem derfra nå på lørdag og da var temperaturen rundt 32 grader i Puerto Rico og et par grader under det i Maspalomas/Playa del Ingles/San Agustin. Jeg husker ikke hva dagstempen pleier å ligge på i desember, men jeg husker at natttempen var på ca 16 grader når jeg var der ifjor fra 16-23 desember.
i Gran CAnaria er det jo bare norske småbarnsfamilier og pensjonister, det vil suge lange harde baller!
Ta å sjekk opp restplassene, I second that
eventuelt kan du sjekke ut ditt lokale badstu. Varmt og økonomisk