Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1067
Hei! Jeg vurderer å kjøpe en prosjektor til å ha i stuen, men ettersom jeg er student er jeg ganske opptatt av å ikke svi av for mye penger. Jeg ser på flere nettsider at spriket i pris mellom de forskjellige modellene er ganske store, og lurer på hvor sterkt forholdet mellom pris og kvalitet er?

Må man langt over 3-4000 for å få seg en prosjektor som takler gaming/film på en middels stor vegg? Antar at man minst må ha 1080 for at ikke bildet skal bli for kornete?

Setter pris på alle svar
Arvtageren til BenQ W1070 kom for en stund siden, ergo kan du få den ganske billig. Arvtageren er BenQ W1110 og koster 9.000,-
W1070 koster 7.495,- men det ligger en W1070+ (lansert 2014) på Finn.no til 7000,-. Her får du med et rammelerret fra Elitescreen på 90" samt takfeste.

Noe bedre deal enn dette tror jeg ikke du får sånn med en gang.

For å besvare spørsmålet kjapt: Ja, pris sier mye. Visse projektorer er jo ikke ment til hjemmekino-bruk, men til å stå på kontor/møterom/klasserom. Disse vil ikke alltid gi et godt bilde i spill/film og har ikke de spesifikasjonene du er ute etter.


Andre ting du bør se på: Har du god lyskontroll i rommet? Store vinduer med dårlige gardiner? Da bør du ha en lys-sterk projektor. Du bør også prøve å satse på å komme deg opp på "hjemmekino" versjonene. Jeg har gitt deg noen eksempler her nå, men det koster. Så tror det kan være greit å gå for noe pent brukt for din del.
Sist endret av KarlsenK; 24. mai 2016 kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg