Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1238
Hei jeg skal lage en stasjonær... Er dette bra komponenter? Bør jeg gjøre om noe? Noe som ikke bør være med? Enkelt og greit er alle delene jeg trenger der og ser det riktig ut? Skal være rundt 15000 kr... På forhånd takk!

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...9-4B980E7A623B
Anbefale deg å kjøpe 16GB istedenfor 8GB.
Hvis du dropper APC Essantial, DVD leser og Wlan kortet så vil du spare 1400,- da kan du heller øke ram fra 8 til 16 så minecraft går smooth.

Kjøp deg heller 10 - 30meter Internett kabel, gir deg mye mer stabil nettlinje kontra wlan, billigere er det nødvendigvis ikke men iallefall bedre.
Trådstarter
19 0
Sitat av KaiN Vis innlegg
Anbefale deg å kjøpe 16GB istedenfor 8GB.
Hvis du dropper APC Essantial, DVD leser og Wlan kortet så vil du spare 1400,- da kan du heller øke ram fra 8 til 16 så minecraft går smooth.

Kjøp deg heller 10 - 30meter Internett kabel, gir deg mye mer stabil nettlinje kontra wlan, billigere er det nødvendigvis ikke men iallefall bedre.
Vis hele sitatet...
Kan eventuelt flytte ruteren til rommet mit... Men da må jeg diskutere en del med familien... Når det kommer til dvd leser er jeg avhengig grunnet at det i mange tilfeller funker dårlig å installere windows og drivere med usb

... Glemte at jeg hadde lagt inn apc essential
Sist endret av ak.nemis; 11. mai 2015 kl. 00:45.
Slik jeg ser det ville jeg økt Ram til 16GB, byttet prosessor til I5 4690K (synes i7 er overkill personlig) og ellers ser det OK ut.
Trådstarter
19 0
Sitat av Don P Vis innlegg
Slik jeg ser det ville jeg økt Ram til 16GB, byttet prosessor til I5 4690K (synes i7 er overkill personlig) og ellers ser det OK ut.
Vis hele sitatet...
Problemet med i5 er at det er noe herk å bytte cpu senere hvis jeg må det
Ser ikke at du må bytte CPUen før du må bytte andre komponenter. Er det gaming holder det milevis med i5.
Trådstarter
19 0
Sitat av Don P Vis innlegg
Ser ikke at du må bytte CPUen før du må bytte andre komponenter. Er det gaming holder det milevis med i5.
Vis hele sitatet...
Blir en del rendring, programering og hacking også men skjønner hva du mener... Er bare litt skeptisk
Sitat av ak.nemis Vis innlegg
Blir en del rendring, programering og hacking også men skjønner hva du mener... Er bare litt skeptisk
Vis hele sitatet...
Du rendere med cuda i skjermkortet, det gir deg mye raskere renderprosses mens cpu er nice til jobb (fordeling), dette er om du gjør store jobber (ikke youtube montage filmer)
Hacking bruker ikke store ressuser om du ikke doser i maskinkraft (det er ikke hacking) iallefall så kan man hacke med bestemor sin datamaskin, om du ikke er Kina som hater Sony
Trådstarter
19 0
Takk for hjelp endte opp med i5
Sitat av ak.nemis Vis innlegg
Kan eventuelt flytte ruteren til rommet mit... Men da må jeg diskutere en del med familien... Når det kommer til dvd leser er jeg avhengig grunnet at det i mange tilfeller funker dårlig å installere windows og drivere med usb

... Glemte at jeg hadde lagt inn apc essential
Vis hele sitatet...
Hvilke kilder har du på dette? Jeg klarer ikke finne en eneste grunn for å bruke CD/DVD fremfor USB. Har aldri vært borti at USB har vært mindre stabilt eller fungert dårlig satt opp imot en CD/DVD.
Access denied.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Access denied.
Vis hele sitatet...
Regner med det er fordi handelen er gjort!